بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
کد خبر : ۱۲۹۹۳۷
فرزادفتاحی، یکی از کارکنان شهرداری تهران که این روزها درحمایت از شهردار دوست داشتنی تهران، به جد قلم به دست گرفته و با حمایت از طرح پُرحاشیۀ تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران، از قالیباف و این طرح اعلام حمایت می کند، با تحریر نامه ای خطاب به صادق زیباکلام که اخیراً مواضعی انتقادی علیه این طرح و محمدباقر قالیباف اتخاذ نموده بود، از او خواست تا از قالیباف عذرخواهی کند.

به گزارش بولتن نیوز، البته این نخستین باری نیست که فتاحی به حمایت رسانه ای از شهردار تهران و عملکرد او می پردازد و پیش تر نیز در بزنگاه هایی حساس با شجاعت تمام خود را سپر شهرداری تهران و شخص قالیباف نموده بود و حال با این اقدام خود به نظر می رسد، باید منتظر واکنش های زیباکلام که در سال های اخیر همیشه یکی از پایه های ثابت جنجال های رسانه ای و نامه های سرگشاده بوده، باشد.

آقای زیباکلام، از قالیباف عذرخواهی کنید!

فتاحی در متن این نامه که تحت عنوان «آقای زیباکلام! از قالیباف عذرخواهی کنید»، به نگارش درآمده و به صورت اختصاصی در اختیار بولتن نیوز قرار گرفته است، می نویسد:

جناب آقای دکتر زیباکلام

با سلام

متاسفم که در موضع گیری اخیرتان علیه شهردار تهران "نه صادق هستید نه کلامتان زیباست."

به خاطر میاورم روزی را که به دنبال پیگیری کار فردی از دوستان خود به یکی از مناطق شهرداری تهران مراجعه کرده بودید و دست بر قضا مدیر آن بخش در آن زمان اینجانب بودم. روزی که شاید کمتر از یک سال به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر مانده بود.

آقای زیباکلام، از قالیباف عذرخواهی کنید!و باز درست به خاطر می آورم حرف ها و تحلیل هایی که در اتاق کار اینجانب در تعریف و تمجید از شخصیت، صداقت و عملکرد شهردار تهران بر زبان راندید.

حتماً شما هم اگر کمی تمرکزکنید، بیاد خواهید آورد که تاکیدتان بر حمایت جبهه اصلاح طلب از قالیباف بود و عنوان کردید که به برخی سران اصلاحات پیشنهاد کرده اید که از آنجا که شخصیت ممتازی در میان خود ندارند، بهتر است بر کاندیداتوری قالیباف اجماع کنند.

سرور گرامی

بنده قصد نبش سخنان گذشته بزرگانی چون شما را ندارم، بلکه حیرت از رفتار و موضع عجیب و دوگانه شما مرا بر آن داشت تا نقبی به گذشته نزدیک بزنم.

حیرت از اینکه شما که در دانشگاهی مانند دانشگاه تهران کرسی تدریس دارید، چطور در کمتر از دو سال دکتر قالیباف را از مدیری که می تواند به قول خودتان بهترین فرد برای ریاست دولت باشد، به فردی که دین خدا را وجه المصالحه امیال و اغراض سیاسی خود می کند، تبدیل می کنید؟

حیرت از اینکه چطور شما کسی را که از بزرگانی چون آقایان هاشمی و خاتمی برای حمایتش دعوت می کردید، تبدیل به مدیری می کنید که کسی به سلامت انگیزه هایش اعتقادی ندارید؟

براستی اگر آقای قالیباف را فردی می شناختید که دین خدا را وجه المصالحه اغراض خود می کرد، یا به سلامت انگیزه هایش اعتقادی نداشتید، چرا از وی دفاع می کردید؟

اگر شهردار تهران چنین امیال و انگیزه هایی داشته است باید به حال شما و همفکرانتان تاسف خورد که قصد داشتید، وی را حمایت و رییس جمهور کنید! و کمترین کارتان این است که از مردم عذرخواهی کنید

و اگر هم نه، حرفهایتان از روی دروغ، عناد و غرض ورزی شخصی است(که هست) باز هم ضمن تاسف بر این رفتار،شما اینبار باید از شخص دکتر قالیباف عذرخواهی کرده و حلالیت بطلبید.

استاد عزیز

در مطلبی که مرقوم فرموده اید، جملاتی به چشم می خورد که بنده را نگران احوال و وضیعت حافظه شما می کند!

شما در سخنان خود آورده اید که اصولگرایان قالیباف را وانهادند و با عزیز دیگری بیعت کردند! و یا عنوان کرده اید شهردار تهران به دیگران خوشخدمتی کرده است! ولی انگار به همین زودی فراموش کرده اید که دکتر قالیباف رقیب اصلی رییس جمهور محترم جناب دکتر روحانی بوده اند و جهت یادآوری عرض می کنم، ایشان نفر دوم ماراتن انتخابات بودند و اگر قرار بوده کسی خوش خدمتی کند، حتماً دیگران بوده اند، نه کسی که بیشترین رای را در میان اصولگرایان دارد.

آقای زیباکلام، از قالیباف عذرخواهی کنید!ضمناً اگر جنابعالی هنوز بر گفته خود که "اصولگرایان قالیباف را وا نهادند" اصرار دارید پس تصدیق کنید، کسی که بدون حمایت جناحی نفر دوم انتخابات می شود، باید پشتوانۀ عظیمی میان مردم داشته باشد که این موضوع حرف شما را کاملاً نقض می کند!

موضوع دیگر اینکه آیا اگر برخی افراد اصولگرا در گرماگرم انتخابات برخلاف قول و وعده های خود عمل کرده، دست از حمایت قالیباف برداشتند، نشان ضعف و عدم ثبات رای آنهاست یا دکتر قالیباف؟

آیا به نظر شما این عاقلانه است که شهردار تهران که بالاترین رای را در میان اصولگرایان داشت به نفع کسی که حتی نیمی از آرای وی را نداشت کناره گیری کند؟

جناب آقای دکتر

بنده قصد ورود به فضای پاسخ گویی جمله به جمله با شما را ندارم و قصدم از بیان نکات فوق تنها این بود که عنوان کنم، شما با این موضعگیری سنگی دیگر بر سنگ بنای دورویی موجود در فضای سیاسی این روزها گذاشتید.

ما قشر جوان جامعه شاید به عدم ثبات در موضع گیری برخی رجال سیاسی به مرور عادت کرده باشیم، ولی از اساتید علم سیاست به عنوان عناصری موثر بر رفتار سیاسی جامعه، انتظار مواضع منصفانه و بدور از دورویی و دوگانگی را داریم.

در پایان برخود واجب می دانم به عنوان کسی که چند صباحی افتخار خدمت در حوزۀ اداری و پرسنلی شهرداری تهران را داشته است، از تصمیم دکتر قالیباف در جهت حفظ شان بانوان شاغل در شهرداری و نیز استحکام بنیان خانواده کارکنان حمایت کنم.

به قول شما

ایام بکام باد

فرزاد فتاحی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
جناب آقای فتاحی
در خصوص نامه شما من نیز می توانم جوابتان را بدهم
حر در لحظه اخر ازاد شد و سپر امام حسین شد..بعد در چارچوب حوزه سیاسی ایران، تغییر مواضع سیاسی افراد بعد از دوسال چیز خیلی عجیبیه؟
اقای قالیباف دیروز آن بود امروز این شد...
چیز عجیبیه این از دید شما...ضمنا شما خیلی تلاش دارید جواب دکتر زیبا کلام را بدهید بهتره اثبات کنید تحت چه دلایلی فکر می کنید به نفع کارمندان هست این طرح..شما تا کی باید جای ملت تصمیم بگیرید؟ با خود کارمندان هم مشورت کردید؟
و ضمنا اینکه وقتی جمله ای رو از کسی بر می دارید بهتره رفرنس بدهید البته اگر تحصیلات شما اکادمیک باشد این نکته رو در نظر می گرفتید(جمله اینکه دکتر نه صادق هستند و نه کلامشان زیباست..برا دکتر سروشه نه شما)
راستان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۷
نظرات این 2 عزیز محترم...ولی بنده اطمینان
دارم جناب قالیباف به علت فشار از برخی اشخاص ، مجبور به این عمل گشته اند.
و نظر بنده این است که این افراد مشکلات
شخصیتی دارند و
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
حتی اگر صادق هم گفته باشد نامبرده گزینه خوبی برای ریاست نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
من با کلیت مطالب بالا کاری ندارم ولی 1 سوال: چرا بجای آموزش مردان برای رفتار با زنان و توانمند سازی زنان همیشه باید زنان رو محدود کرد؟