بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر : ۱۳۰۰۱۵
اعلام اسامی کارخانجات مختلف محصولات لبنی نیازمند تکمیل آزمایشات و وقوع 100 درصدی تخلف آنها دارد که ظرف 2-3 روز آینده اعلام می‌شود لذا ما تصمیم گرفتیم محصو‌لاتی که به آن مشکوک هستیم و یا جرم آنها در این زمینه محرز است از امروز وارد بازار نشوند.

دینا‌روند رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:اعلام اسامی کارخانجات متخلف در استفاده بیش از حد مجاز از روغن پا‌لم در محصولات لبنی خود نیازمند تکمیل آزمایشات و محرز شدن 100 درصدی تخلف دارد که ظرف 2-3 روز آینده انجام می‌شود.

وی گفت: برای اینکه مردم به وزارت بهداشت اعتماد داشتند و در این چند روز مصرف مواد لبنی پرچرب را کاهش دادند وزارت بهداشت نیز تصمیم گرفت از امروز تولید تمام فراورده‌هایی که حتی به آنها مشکوک هست را متوقف سازد.

وی با بیان اینکه 41 محصول لبنی از امروز وارد بازار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این 41 محصول شامل محصولاتی است که جرم آنها در استفاده بیش از حد از روغن پا‌لم عرضه شده و همچنین محصو‌لاتی که به آنها مشکوک هستیم.

وی تصریح کرد: سایر محصولات لبنی که در بازار موجود است از سلامت لازم برخوردارند و وزارت بهداشت تاکید دارد مردم از لبنیات کم چرب استفاده کنند، ضمن اینکه 5 محصول لبنی پر چرب شامل خامه قنادی و 4 پنیر پرچرب که در گذشته اجازه مصرف داشتند نیز تا اطلاع ثانوی بر اساس مجوز وزارت بهداشت از روغن گیاهی استفاده کنند وگرنه پروانه جدید برای آنها صادر نمی‌شود.

وی یادآور شد: سایر محصولات لبنی نیز اصلاح پروانه شده و چربی گیاهی در دستورالعمل شورای شیر و لبنیات جای گرفته است و بخش نامه دیگری هم برای بازر‌سین و معاونین غذا و دارو برای نظارت بیش از پیش بر سلامت محصولات لبنی صادر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: وزار‌ت بهداشت متخلفینی را به قوه قضائیه معرفی تا ضمن احراز جرم پروانه کار آنها باطل شود و اعلام اسامی آنها با هماهنگی با قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر