{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی عام سیمان ارومیه روز دوشنبه 23/2/87 با حضور بیش از 89 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت در محل دفتر مرکزی شرکت در ساعت 9 صبح برگزار شد واین شرکت مبلغ 700 ریال(92درصد EPS) سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم کرد.

"> سیمان ارومیه 92 درصد سود تقسیم کرد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۲

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی عام سیمان ارومیه روز دوشنبه 23/2/87 با حضور بیش از 89 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت در محل دفتر مرکزی شرکت در ساعت 9 صبح برگزار شد واین شرکت مبلغ 700 ریال(92درصد EPS) سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم کرد.

کد خبر : ۱۳۰۰۲

سیمان ارومیه 92 درصد سود تقسیم کرد

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی عام سیمان ارومیه روز دوشنبه 23/2/87 با حضور بیش از 89 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت در محل دفتر مرکزی شرکت در ساعت 9 صبح برگزار شد واین شرکت مبلغ 700 ریال(92درصد EPS) سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم کرد.

بنا بر گزارش بورس نیوز، ریاست این جلسه را آقای سید حسین سید شفیعی عهدار شده و آقایان حمیدرضا شفیعی و علی نجمی به عنوان ناظرین هیات رییسه و آقای شیخان به عنوان مدیرعامل در جایگاه هیات رییسه حضور یافتند. سپس آقای شیخان مدیرعامل شرکت سهامی عام سیمان ارومیه به قرائت اهم اقدامات انجام شده در سال 1386 پرداختند.

بنا بر گزارش خبرنگار بورس نیوز شیخان مدیرعامل شرکت سیمان ارومیه با اشاره به عمده اقدامات انجام شده اظهار داشت: افزایش تولید کلینکر در روز از 2950 تن در سال 85 به 3173 تن در سال 86 افزایش مقدار فروش سیمان به مقدار 123103 تن نسبت به پیش بینی، افزایش تولید نفر ساعت سیمان از 779 کیلوگرم در سال 85 به 793 کیلوگرم در سال 86 و بهینه سازی جهت کاهش در مصرف سنگ سیلیس که از ترکیبات پر هزینه تولید کلینکر می باشد. تسویه حساب مالیاتی با اداره دارایی شهرستان ارومیه سه تا پایان سال 81 و 82 و 84 ، اجرای پروژه های متعدد نظام مدیریتی برای دستیابی به اهداف استراتژیک سه سال شرکت بر اساس نظامهای تضمین کیفیت و تعالی سازمانی (EFQM) فروش داراییها و اقلام مازاد بر نیاز انبار، صرفه جویی ناشی از تغییر مبدا حمل و مازوت از اراک به تبریز 227/1 میلون ریال و صرفه جویی ناشی از تغییر مبدا حمل مازوت از ماهشهر به اراک به مبلغ 996/1 میلیون ریال ، صرفه جویی ناشی از 2 درصدی کاهش نرخ قرارداد حمل مازوت نسبت به سال قبل به مبلغ 373 میلون ریال ، استفاده از تسهیلات ارزی به مبلغ 23 میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی و اخذ مرحله اول وام ریالی به مبلغ 69 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک تجارت،از جمله این اقدامات می باشد.

{mosimage}وی ادامه داد: اخذ یکصد میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از بانک ملت، مدیریت وجه نقد شرکت و حداکثر استفاده از وجوه در گردش، افزایش رضایتمندی مشتریان باهتمام راه اندازی سیستم تلفن گویا و سیستم پیامک کوتاه و آشنایی با نحوه مصرف انواع سیمان بر اساس نظرسنجی ، حل مشکلات متعدد شرکت در استان که به دلایل مختلف بوجود آمده بود از دیگر اقدامات این شرکت در سال مالی گذشته می باشد.

وی در ادامه صرفه جویی 356 میلیون تومانی در مصرف سوخت را به عنوان بهترین عملکرد سال 1386 عنوان کرد و افزود: علی رغم مشکلات متعددی که در سال 86 به دلیل تشدید تحریم های اعمال شده علیه ایران و همچنین سرمای فوق العاده زمستان گذشته، این شرکت توانست بالغ بر 36 درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه داشته باشد و به بهره برداری از پروژه در انتهای سال 1388 امیدوار گردد.

وی اذعان کرد: که با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و کاهش نرخ سیمان در سال 86 موفق به افزایش سرمایه پیش بینی شده نشدیم. بنابراین می توان میزان توقع از میزان مشارکت و مساعدت سهامداران محترم در افزایش سرمایه از 20 میلیارد تومان تخمین زد. البته در صورتی است که بتوان تسهیلات بانکی به ارزش 20 میلیارد تومان از بانک ملت دریافت نمود. وی در پایان نتیجه اقدامات و عملکرد هیات مدیره را پوشش 92 درصد EPS اعلام نمود.

تاریخچه:

این شرکت در سال 1354 با سرمایه 492 میلیون ریال به مدت نامحدود تاسیس و بنام شرکت سهامی عام سیمان رضاییه تحت شماره 263-18/1/54 اداره ثبت شرکتهای شهرستان ارومیه به ثبت رسیده و بر اساس مصوبه مجمع عمومی عادی فوق العاده مورخ 8/8/59 نام شرکت به شرکت سهامی عام سیمان ارومیه تغییر یافته است. عملیات اجرایی احداث کارخانه به منظور شروع فعالیت طیق مفاد ماده 3 اساسنامه از اوایل سال 1360 آغاز و در اواخر بهمن ماه 1368 تولید آزمایشی کلینکر و متعاقب آن از اردیبهشت ماه سال 1369 سیمان تولید شده است.

طبق پروانه بهره برداری اولیه بشماره 75002-442003 مورخه 12/6/71ظرفیت اسمی کارخانه در سال 690 هزار تن کلینکر و 717 هزار و 600 تن سیمان بوده است. که پس از اخذ مجوز افزایش ظرفیت از اداره صنایع و اجرای طرح افزایش ظرفیت کوره در سال 84 ظرفیت کوره از 2300 تن به 2850 در روز تغییر یافته و پروانه بهره برداری بشماره 15964 مورخه 4/5/85 برای تولید سالانه 855 هزار تن کلینکر و 890 هزار تن سیمان از اداره کل صنایع استان آذربایجان غربی اخذ گردید. هم چنین مجوز طرح توسعه خط تولید شرکت (فاز 2) به ظرفیت 3300 تن کلینکر در روز که مطالعه اولیه آن از سال 82 شروع گردیده بود بشماره 20430/110 بتاریخ 8/6/85 از اداره صنایع اخذ و تا پایان سال جاری پیشرفت طرح مذکور حدود 16 درصد بوده است.

اهداف و برنامه های هیات مدیره

مهندس شیخان با اشاره به اهداف و پیشنهادات هیات مدیره در جهت ارتقاء و حفظ ارزشهای بنیادی شرکت در یک پروسه سه ساله خاطرنشان کرد: شرکت مصمم است تا به استراتژی های هدف گذرای شده سه ساله خود که همانا کاهش قیمت تمام شده محصول، افزایش سودآوری، توسعه منابع انسانی، سازماندهی شرکت و حضور و تسلط بر بازارهای داخلی و صادراتی است و همچنین کوتاه نمودن زمان نصب و راه اندازی پروژه طرح توسعه علی رغم مشکلات بوجود آمده در خصوص ارسال بموقع ماشین آلات خارجی و تاخیر سازندگی داخلی درتحویل قطعات ساخت داخل بدلیل افزایش بی رویه آهن آلات و سایر هزینه های مرتبط دست یابد.

وی افزود: قابل ذکر است که به منظور اجرای طرح توسعه شکرت و ممانعت از طولانی شدن اجرای طرح و لزوم تامین نقدینگی کافی برای پیشرفت پروژه، اجرای مرحله دوم افزایش سرمیاه به مبلغ 200 میلیارد ريال ضروری است.

همچنین با عنایت به سود خالص از عملکرد سال 1386 که به ازای هر سهم 753 ريال می باشد، هیأت مدیره پیشنهاد می نماید مبلغ 706 ریال خالص به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع و مابقی پس از کسر اندوخته قانونی به حساب سود انباشته منظور گردد. در صورت تصویب مرحله دوم افزایش سرمایه در مجمع فوق العاده آتی، بخشی از آن از محل سود سهام پیشنهادی تامین خواهد شد.

براساس گزارش بورس نیوز ذکر این نکته شایان ذکر است که شرکتهای سیمانی طی روزهای اخیر پس از گذشت حدود 4 سال از دوران بی رونقی دوباره با اقبال خرید از سوی فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه روبرو شده اند و امید آن می رود که با خروج این کالا از سبد حمایتی دولت و اجرایی شدن قول وزیر محترم صنایع در آینده نیز شاهد روزهای بهتری برای این صنعت خصوصاً شرکتهای سیمانی فعال در بازار سرمایه باشیم.

اما نکته قابل توجه در این موضوع سودی است که این شرکتها با توجه به مشکلات موجود در سال گذشته که برای این صنعت وجود داشته در مجامع خود طی روزهای اخیر تقسیم نموده اند که اغلب آنها نیز بالای 80 درصد می باشد و انتظار می رود با آزاد شدن قیمت سیمان، این شرکتها برای سال آینده با تعدیلات متعدد سود خود همراه بود و در مجامع آینده مبالغی بیشتر از میزان فعلی بین سهامداران خود تقسیم نمایند.

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر