بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر : ۱۳۰۱۵۳

ولی الله سیف در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمکه پرسید "با توجه به اینکه رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران طی روزهای اخیر در گفت‌وگویی به ضرورت تعیین تکلیف وام مسکن خبرنگاران تأکید کرده بود، لطفا آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده که قبلاً اعلام شده بود به شورای پول و اعتبار رفته را تشریح کنید" اظهار داشت: من اولین بار است که چنین چیزی را می شنوم و هیچ نامه ای هم دریافت نکرده ام.

وی در واکنش به ذکر این نکته از سوی خبرنگار ما که این مصوبه در دولت قبل تصویب شده و حتی اعلام کردند به شورای پول و اعتبار رفته است، اذعان داشت: من الان یک سال است که در بانک مرکزی هستم ولی اولین بار است که چنین چیزی را می شنوم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا وام مسکن خبرنگاران منتفی شده است؟ گفت: اصلا مطرح نبوده است، اگر چیز جدیدی می خواهید مطرح کنید بفرستید ما بررسی می کنیم. اما من مصوبه ای در اینباره ندیده ام.

به گزارش تسنیم، وام مسکن خبرنگاران حدود 4 سال پیش توسط دولت قبل مصوب و اولین بار توسط وزیر ارشاد دولت گذشته رسانه ای شد و بعد از آن رئیس کل بانک مرکزی و وزیر راه وشهرسازی وقت هم این مصوبه دولت را تائید کردند.

در این طرح قرار بود بیش از 5 هزار خبرنگار 30 میلیون تومان وام خرید مسکن و 45 میلیون تومان وام ساخت دریافت کنند؛ این طرح پس از اینکه در سال 89 در جلسه هیات دولت تصویب شده بود، مصوبه سال 91 شورای عالی مسکن را هم گرفت.

اما وزارت ارشاد، بانک مرکزی و وزارت راه وشهرسازی در دولت گذشته و کنونی علیرغم تصویب این طرح در هیات دولت و شورای عالی مسکن نه تنها این مصوبه را عملیاتی نکرده و بلکه اجرای آن متوقف شده است.

در مرداد سال 91 مدیرکل وقت مطبوعات وزارت ارشاد جزئیات پرداخت تسهیلات مسکن خبرنگاران را هم تشریح کرد و در همان روزها رئیس کل وقت بانک مرکزی هم وعده داد که پرداخت این تسهیلات در شورای پول و اعتبار تصویب شود.

البته وزیر ارشاد دولت یازدهم در گفتگویی که آبان سال گذشته داشت، ضمن تائید این مصوبه، مشکلات مالی دولت را علت تاخیر در پرداخت این تسهیلات اعلام کرده بود ولی باوجود تمام این اظهارات رئیس کل بانک مرکزی صراحتاً می گوید که چیزی دراینباره نمی داند و اولین بار است موضوع وام مسکن خبرنگاران را می شنود.

* آخرین خبرها از پول‌های نفتی توافق ژنو

سیف در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم که قسط اول از دور دوم توافق ژنو آیا به حساب این بانک واریز شده است یا خیر؟ گفت: قسط اول 2.8 میلیارد دلار توافق ژنو در دور دوم در شرف انجام است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره برخورد بانک مرکزی با بانک‌هایی که سقف شرکت داری را رعایت نمی کنند، تصریح کرد: بانک مرکزی طی ماه های اخیر بخشنامه ای را به بانک‌ها صادر کرده است که بانک‌ها نمی توانند از آن عدول کنند چراکه هر بانکی تخلف کند بانک مرکزی حتما با آن برخورد می کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر