بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر : ۱۳۰۱۶۳
 پول‌نیوز- یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت اعلام کرد: ایران برای نخستین بار در غیاب غول های نفتی جهان رکوردهای جدید طولانی ترین چاه و سرعت حفاری یک چاه گازی در پارس جنوبی را ثبت کرد.
به گزارش مهر، هر چند پای غول های نفت و گاز جهان همچون شرکت های شل، توتال، انی و استات اویل هنوز به طرح هیا صنعت نفت و گاز ایران باز نشده اما در غیاب غول های نفتی جهان یکی رکورد جدید در حفاری چاه های گازی پارس جنوبی شکسته شده است.

از این رو پس از ثبت رکوردهای منحصر بهه فرد حفاری چاه های گازی پارس جنوبی در خلیج فارس توسط برخی از شرکت های بزرگ خارجی همچون توتال فرانسه، یک رکورد جدید حفاری توسط ایران در این میدان مشترک گازی با قطر به ثبت رسید.

سيدهادي ميرباقري در گفتگو با مهر با اشاره به شکسته شدن ركورد حفاري طولاني ترين چاه گازی پارس جنوبي در آب های خلیج فارس، گفت: علاوه بر رکورد حفر طولانی ترین چاه، ركورد سرعت حفاري در يك روز، توسط حفارمردان ایرانی پتروپارس شكسته شد.

مدير پيگيري پروژه‌هاي پتروپارس با اعلام اینکه متخصصان داخلی با غلبه بر مشكلات عديده و عبور از موانع پيچيده، طولاني ترين چاه سكوي اول فاز 19 پارس جنوبی با متراژ چهار هزار و 920 متر را با ماكزيمم زاويه 67 درجه حفاری کرده اند، اظهار داشت: علاوه بر این ركورد حفاري يكي ديگر از طولاني ترين چاه هاي پارس جنوبي را به نام خود ثبت كنند.

این مقام مسئول با اشاره به اينكه این چاه گازی در آب‌های خلیج فارس دومين چاه طولاني پارس جنوبي است، بیان کرد: پيش از اين ركورد حفاري طولاني ترين چاه پارس جنوبي با عمق نهايي پنج هزار و 311 متر توسط متخصصان ایرانی در سكوي B فاز 12 پارس جنوبی ثبت شده بود.

میرباقری با یادآوری شكسته شدن ركورد سرعت حفاري با ثبت سرعت حفاری 322 متر در روز، تاکید کرد: تمامی مراحل حفاری این چاه های گازی بدون حضور خارجی ها و توسط متخصصان داخلی انجام شده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
خسته نباشید
ایرانی هر وقت خواست و اراده کرد ، توانست .
البته به دور از دعوا های سیاسی