بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر : ۱۳۰۱۸۶
رئیس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار از شناسنامه دار شدن پیک های موتوری خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از محسن طاقدار، رئیس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار ظهر امروزدریک نشست خبری با اشاره به ساماندهی پیک های موتوری درسه استان پرجمعیت تهران، مشهد و اصفهان اظهار داشت: از این پس این سه استان دارای بارنامه های قانونی متحد الشکل تحت عنوان پیک اتحادیه شدند.

وی افزود: همچنین پیک های موتوری غذایی، دارویی و آزمایشگاهی و آتش نشان به صورت منسجم شکل گرفته که با ایمن سازی آنها می توان شرایط خسارت ناشی از جابجایی مسافران را به حداقل رساند.

وی با اشاره به واحد شدن نرخ موتورسواران گفت: براساس استفاده از بنزین، بیمه تامین اجتماعی و میانگین حداقل دستمزد راکب براساس تاییدیه سازمان حمایت جابجایی ها براساس ساعت صورت خواهد گرفت، این درحالی است که پیش از این نرخ ها براساس کیلومتر تعیین می شد.

رئیس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار با بیان اینکه استفاده از کلاه کاسکت استاندارد برای ایمنی راکب بسیار حائز اهمیت است گفت: کلاه ایمنی باید از ضربه شدید جلوگیری کند و به اندازه سر باشد تا بتواند از نواحی فک و چانه محافظت کند. البته قیمت این کلاه بالاست و اکثر موتورسواران توانایی خرید آن را ندارند.

وی افزود: میزان مرگ ومیر از جراحات سر در کشورهایی که قانونی جهت استفاده از کلاه ایمنی ندارند دو برابر بیشتر از کشورهای دارای قانون استفاده از کلاه ایمنی است و کلاه موتورسیکلت 37درصد از مرگ موتورسواران و67 درصد از آسیبهای مغزی جلوگیری می کند.

وی با اعلام این خبر که پیک های موتوری شناسنامه دار شدند تصریح کرد: باتوافق معاونت وزارت صنعت معدن وتجارت مقرر گردید پیک های موتوری شناسنامه بگیرند که این موضوع می تواند درجهت حمایت و اهمیت بیشتر آنها باشد.

وی گفت: تاکنون 10 هزار موتورسوار شناسایی ودر زیر مجموعه این اتحادیه قرار گرفتند وما می توانیم سه دست لباس برای چهار فصل دراختیار موتورسواران قرار دهیم.

وی گفت: خوشبختانه موضوع طرح ترافیک و ساماندهی آن انجام شده و 5 جایگاه سی ان جی برای سوخت وانت بارها تعیین شده است.

طاق دار گفت: متاسفانه برخی افراد با خریداری وانت و نگه داری آن در پارکینگ های شان تنها برای استفاده از بنزین این صنف را بدنام کرده اند.

وی گفت: 10 سال پیش شهرداری کیوسک هایی را برای پیک موتوری بر سر خیابانهای اصلی طراحی کرد تا به ترافیک شهری کمک کند اما از 5 سال گذشته این کیوسک ها به بخش خصوصی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی واگذار شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر