بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر : ۱۳۰۲۱۲
در شرایطی که بورس تهران در یکماه اخیر بازدهی 1.3 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است که در این مدت برخی صندوق های سرمایه گذاری موفق شدند تا بازدهی مثبت خود را افزایش داده و بازدهی بیشتری از بازدهی شاخص بورس کسب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با مثبت شدن روند صعودی بورس در یکماه اخیر و کسب بازدهی 1.3 درصدی بورس در این مدت، اوضاع صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز بهبود یافته و با بازدهی مثبت همراه شده است.به طوری که از میان صندوق‌های فعال در سهام، درآمد ثابت و مختلط، صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در سهام موفق شدند تا میزان بازدهی مثبت خود را افزایش داده و بازدهی بیش از 5 درصدی کسب کنند.

یعنی در میان 77 صندوق سرمایه‌گذاری فعال در سهام، صندوق‌های فیروزه، موفق، توسعه صادرات و بانک اقتصادنوین با کسب بازدهی 5 درصدی بیشترین میزان بازدهی را در میان سایر صندوق ها کسب کردند علاوه بر این صندوق های پارس گستر خبره، پیشگام و مشترک یکم سامان با بازدهی 3 درصدی در میان صندوق های با بازدهی بیشتر قرار گرفتند.علاوه بر این صندوق ها 11 صندوق دیگر بازدهی بیشتر از شاخص بورس کسب کرده و در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

علاوه بر این 29 صندوق بازدهی کمتر از شاخص بورس داشته و 30 صندوق نیز بازدهی منفی کسب کردند که در این میان صندوق های تدبیر گر سرمایه،بورس بیمه،کارآفرینان برتر آینده،صنعت و معدن و نواندیشان به ترتیب بازدهی منفی 4.4، 4.5، 4.8 ، 6 و 6.8 را کسب کرده و بدترین عملکرد را در یکماه اخیر از خود نشان داده‌اند.

این در حالی است که از میان صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط نیز صندوق آسمان خارومیانه با کسب بازدهی 4.6 درصدی بیشترین بازدهی را کسب کرده و در صدر جدول ایستاده است؛ صندوق تجربه ایرانیان، یکم نیکوکاری آگاه و نیکوکاری بانک گردشگری از صندوق‌هایی هستند که بازدهی بیشتری از شاخص بورس کسب کردند.

در این میان 5 صندوق سرمایه‌گذاری بازدهی کمتری از شاخص بورس کسب کردند و صندوق کوثر با بازدهی منفی 2 درصدی در انتهای جدول قرار گرفته است.

علاوه بر این صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نیز طی این دوره بازدهی خود را افزایش داده و از حداکثر بازدهی 1.5 درصدی برخوردار شدند. به طوری که از میان این صندوق ها صندوق‌های ارمغان ایرانیان، ارزش آفرینان دی، امین سامان، سپهر تدبیرگران و لوتوس پارسیان از رتبه‌های نخست در کسب بیشترین بازدهی برخوردار شده و 20 صندوق دیگر بازدهی بالاتر از بازدهی بورس کسب کردند.

در این میان 11 صندوق با درآمد ثابت بازدهی کمتر از شاخص کسب کرده و صندوق کارآفرین نیز با کسب بازدهی منفی چهار درصد بیشترین بازدهی منفی را در اختیار گرفته و در انتهای جدول ایستاده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با مقایسه عملکرد بورس در سال 92 و 93

تورق خاطرات خوش 92/حرکت زیگزاگی بورس 93

با مقایسه عملکرد بورس در سال 92 و 93

تورق خاطرات خوش 92/حرکت زیگزاگی بورس 93

ارسال نظر