بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر : ۱۳۰۲۲۵
فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری و انهدام باند کلاهبرداران حرفه‌ای در استان خبر داد و گفت: طعمه این کلاهبرداران زندانیانی بوده‌اند که با وعده آزادی، مبلغ 16 میلیارد و 600 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری کرده‌اند.

به گزارش مهر، سردار کاظم مجتبایی گفت: با طرح شکایت زنی مبنی بر کلاهبرداری 6 میلیارد و 800 میلیون ریالی از وی، شناسایی متهم در دستور کار ماموران ویژه پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد، فرزند شاکی به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر، در زندان به سر می‌برد و می‌دانست که محاکمه سختی در انتظار وی است، بدین ترتیب از طریق افرادی با یکی از این کلاهبرداران حرفه‌ای آشنا شد و با قول خلاصی فرزندش از محاکمه، مبلغ 6 میلیارد و 800 میلیون ریال به آن‌ها پرداخت کرد.

فرمانده انتظامی قم گفت: در ادامه شاکی پس از عدم حصول نتیجه و محکومیت فرزندش به حبس طولانی مدت و با علم به اینکه مورد کلاهبرداری واقع شده است اقدام به طرح شکایت در پلیس آگاهی استان می‌کند.

وی سپس با تقدیر از همکاری مطلوب دستگاه قضایی استان، اظهار کرد: ماموران آگاهی پس از اخذ دستور قضایی، به صورت نامحسوس در یک قرار صوری، متهم را که ظاهری فریبنده و شیک پوش داشت به همراه همدستش که در پوشش راننده خودروی آزرا بود دستگیر کردند.

سردار مجتبایی گفت: با دستگیری هر دو متهم و بررسی سوابقشان مشخص شد متهم ردیف اول به نام «م. الف» دارای چهار فقره سابقه کیفری و راننده به نام «الف. ح» دارای یک فقره سابقه کیفری هستند و متهم ردیف اول با همدستی تعدادی از وکلا به این کلاهبرداری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی قم تصریح کرد: تاکنون چهار شاکی دیگر که به همین شیوه مبلغ 9 میلیارد و 800 میلیون ریال از آن‌ها در چند استان دیگر کلاهبرداری شده است شناسایی شده‌اند.

به گفته وی تحقیقات برای شناسایی سایر شکات و همدستان احتمالی دیگر مته‌مان همچنان ادامه دارد که به محض حصول نتیجه به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کمیته انقلاب اسلامی بخش مهمی از تاریخ انقلاب است

فرمانده انتظامی استان قم در جمع بازنشستگان کمیته انقلاب اسلامی، گفت: کمیته انقلاب اسلامی بخش مهمی از تاریخ انقلاب است.

سردار مجتبایی با بیان اینکه هر کدام از بازنشستگان دنیایی از تجربه هستند، خاطرنشان کرد: پاسداران و آزادگان با تمام وجود از ارزش‌های نظام حفاظت کرده و تا الان به پای اعتقاداتشان ایستاده‌اند.

وی در ادامه با برشمردن سه نوع حیات، حیات نباتی را به عنوان اولین حیات بر روی کره زمین عنوان و تصریح کرد: این حیات تک بعدی و تک محوری، شامل زندگی گیاهان می‌شود و از فهم و احساس پنج گانه برخوردار نیست.

فرمانده انتظامی استان قم از حیات حیوانی به عنوان دومین حیات برشمرد و افزود: حیات حیوانی بالا‌تر از نباتی است و شامل حس‌های پنج گانه و غریزه می‌شود.

وی سومین حیات را حیات انسانی ذکر کرد و از آن به عنوان کامل‌ترین حیات نام برد و گفت: عقل، فهم و معرفت از خصوصیات این مرحله است.

مجتبایی اظهار کرد: برخی‌ها در مرحله اول مانده و برخی دیگر حیاتشان حیوانی و دنیوی است و به عالم دیگر و معنویت توجه ندارند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه انسان برای خلیفة الهی آفریده شده است، ایمان، تقوا، امانت داری، احساس مسئولیت، رحمت، اخلاق، صداقت و بندگی را خاص حیات انسانی دانست.

وی در ادامه به جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در باریکه غزه اشاره و تصریح کرد: جای جای این دنیا افرادی خوی حیوانی دارند مثل اسرائیلی‌ها، صدام و منافقان، این‌ها نفهمیدند که هدفشان از زندگی چیست این‌ها به حیات طیبه اعتقادی ندارند.

مجتبایی زندگی امن در ایران را مرهون تلاش‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و خطاب به بازنشستگان کمیته انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در برهه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی ثبات نظام مرهون شجاعت و ازخودگذشتگی کارکنان کمیته‌های انقلاب اسلامی بود و باید خدا را شاکر بود که ما جزء کوچکی از کارکنان کمیته و تربیت یافته این انقلابیم.

راه اندازی دبیرخانه مرکزی تأیید محصولات تصویری در استان قم

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قم در جلسه تعاملی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم راه اندازی دبیرخانه مرکزی تأیید محصولات تصویری را اقدامی موثر در نظارت متمرکز اعلام کرد.

سرهنگ احمد صادقی در این جلسه که با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و هنری و رئیس حوزه هنری و همچنین رئیس سازمان ملی جوانان و رئیس انجمن سینمای جوان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه در حوزه تولید محصولات فرهنگی ادارات و مجموعه‌هایی همچون ارشاد، سازمان ملی جوانان، حوزه هنری و انجمن سینمای جوان دخیل می‌باشند باید با تأسیس و را اندازی دبیرخانه‌ای به منظور نظارت بیشتر و متمرکز بر روی گروه‌های هنری اقدام کرد که این هم می‌تواند از عمل کردن ارگان‌های مرتبط را بصورت جزیره‌ای جلوگیری کند.

معاون اجتماعی در ادامه به نقش فرهنگ سازی بواسطه هنر تصویری اشاره و عنوان داشت: باید دستگاه‌های مرتبط تمامی تلاش خود را به منظور تسریع مدت زمان تأییدیه فیلمنامه و صدور مجوز ساخت داشته تا افراد جوانی که به تازگی وارد این حرفه شده‌اند مورد ترغیب و ادامه فعالیت قرار بگیرند.

وی در ادامه به تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان اشاره کرد و اظهار داشت: این کار بی‌اهمیت می‌تواند ما را در نظارت بیشتر فعالان عرصه تولیدات تصویه شده کمک کند که این نظارت می‌تواند در تولید محصولات فاخر تصویری مثمر ثمر باشد.

صادقی در پایان عنوان داشت: اینگونه جلسات و را اندازی این دبیرخانه بسیار می‌تواند به مجموعه‌های هنری استان کمک کند تا تولیدات فرهنگی مناسب تری تولید کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر