بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر : ۱۳۰۳۵۲

رییس انجمن همگن قطعه سازان خودرو استان البرز با اشاره به واردات 63 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته گفت: واردات این تعداد خودرو گران قیمت و عمدتا لوکس به جز ضربه زدن به اقتصاد کشور و اخلال در جریان تولید، ثمری به همراه نداشته است.

به گزارش ایسنا، علی فراهانی اظهار کرد: این روزها نمایندگان مجلس به دنبال کاهش قیمت خودروهای داخلی هستند و در حالی که بر اساس دستور شخص ریاست محترم جمهوری قرار شده یک خودروسازی دیگر در ایران راه اندازی شود، اقدام برای کاهش قیمت و افزایش واردات دقیقا بر خلاف مصالح ملی و جریان تولید است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت خودروسازی ایران وارد فضایی شده که در صورت اتخاذ تصمیمات راهبردی و اصولی به راحتی می تواند جایگاه خوبی در منطقه و جهان برای خود دست و پا کند، اما گویا عده ای به دنبال ضربه زدن به این صنعت هستند.

رییس انجمن همگن قطعه سازان استان البرز در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: ما با واردات خودرو مخالفیم و آن را زمینه ساز تعطیلی کارخانه‌ها و بیکار شدن جوانان و کارگران خود می دانیم.

فراهانی با اشاره به وجود اهداف و اغراض سیاسی در مواجهه با صنعت خودرو از سوی برخی گفت: متاسفانه عده‌ای با تحت فشار گذاشتن صنعت خودرو به دنبال امتیازگیری از این صنعت هستند که باید جلوی این اقدام آنها گرفته شود.

رییس انجمن همگن قطعه سازان استان البرز تاکید کرد: اگر قرار است اشتغال کارخانه‌ای خودروسازی و قطعه سازی کشور حفظ شود باید در این راه همه از این صنعت حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، در تیر ماه امسال 11 هزار و 116 دستگاه انواع خودرو به ارزش 206 میلیون و 881 هزار و 170 دلار وارد کشور شد که از نظر تعداد 163 درصد و از نظر ارزش 159 درصد نسبت به تیر ماه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

در چهار ماه نخست امسال نیز در مجموع 34 هزار و 134 دستگاه انواع خودرو به ارزش 683 میلیون و 706 هزار و 300 دلار وارد کشور شده است که از نظر تعداد 168 درصد و از نظر ارزش 153.92 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
خدا وکیلی بگه ماشین خودش چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
چه کسی از مصرف کننده حمایت می کند؟ چه کسی هزینه بی کیفیتی و مصرف سوخت اضافی و آلودگی هوا را می پردازد؟ اشتغال در این بخش به قیمت نابودی چه جاهایی و چه کسانی؟ چند سال دیگر باید صبر کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
متاسفانه باندهای قدرت و ثروت با پشتیبانی یکدیگر رسانه های مزدور در حال زمین زدن صنعت کشور هستند
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
بازار باید از حالت انحصاری بیرون بیاد توی این چند سال که واردات خودرو کم بود و آقایون خودروهای بی کیفیتو به مردم بیچاره مینداختن چرا پیشرفت نکردن بعضی وقتها باید یه نعمتی رو از کسانی که قدرشو نمیدونن گرفت تا بدونن این آشغالایی که تولید میکنن قیمتاشون باید خیلی پایین تر از این چیزا باشه.
بزرگترین مشکل خودرو سازی اینه که باید فضای بازار از حالت انحصاری خارج بشه تولید ملی هم میتونیم
توی زمینه های دیگه قوی کنیم مثل نساجی، گل، کشاورزی، و....
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
با این قیمتا وکیفیت خودرو داخلی مگه دیوانه ایم که خودرو خارجی رو ول کنیم خودرو آشغال داخلی رو بخریم
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
با چه رویی این قطعه سازها میگن ما قطعه سازیم!!! الان بیشتر قطعه سازها به چین سفارش میدن که براشون قطعه با مارک ایرانی تولید کنه !!!بعد همون قطعه را میارن تو بازار به اسم تولید وطنی به خرد مردم میدن !!!آقا برید از کارخانه ها و خطوط تولیدشون گزارش تصویری غیر منتظره تهیه بعد ببینید دارن با صنعت مملکت چطور بازی میکننن!!والا اگه دولت بهترین ماشین خارجی کم مصرف وارد و بنزین حاصل از صرفه جویی را صادر و از درامد آن تمام حقوق کرگران خودروساز و قطعه ساز را میتونن تإمین و میلیارها تومان هم درآمد پس اندازی داشته باشن.....