بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر : ۱۳۰۳۵۳

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با توجه به مدارک و اسناد موجود نباید برای هواپیمای آنتونوف 140 مجوز پرواز صادر می‌شد.

وی با اشاره به این‌که از 9 فروند آنتونوف 140 موجود در ایران چهار فروند دچار سانحه شده و سقوط کردند، بیان کرد: چهار فروند از هواپیمای آنتونوف در اردستان، اصفهان، اراک و آخری نیز در تهران سقوط کرده است. بر اساس گزارشات شفاف و روشن کارشناسان در اردیبهشت ماه سال‌جاری و پس از آن و همچنین چندین صورتجلسه نسبت به ایرادات آنتونوف 140 هشدارهای لازم داده شد.

وی با تاکید بر این‌که سازمان هواپیمایی کشوری به این هشدارها توجه نکرد و مجوز پرواز آنتونوف 140 را صادر کرد، ادامه داد:‌ به‌طور قطع در این رابطه قصور صورت گرفته است، چنانچه در جلسه بعدی کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه از توضیحات آقای آخوندی قانع نشوم، مسئله را از طریق مجلس و طرح سئوال پیگیری خواهیم کرد.

کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که جان 48 نفر در میان است، بیان کرد: هر جا اتفاقی مشابه سقوط آنتونوف روی می‌دهد مسئولان علاوه بر این‌که استعفا می‌دهند، عذرخواهی هم می‌کنند اما در سانحه آنتونوف 140 هیچکدام از این اتفاقات روی نداده است مسئولان مربوطه نه استعفا دادند و نه این‌که عذرخواهی کردند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر