{mosimage}شرکت طرح افزایش ظرفیت کارخانه سیمان از 2000 به 4000 تن کلینکر را در دستور کار خود دارد که تا زمان ارایه گزارش 85 درصد پیشرفت داشته است و پیش بینی می شود در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسد.

"> بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت"سمازن" در خردادماه

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۲

{mosimage}شرکت طرح افزایش ظرفیت کارخانه سیمان از 2000 به 4000 تن کلینکر را در دستور کار خود دارد که تا زمان ارایه گزارش 85 درصد پیشرفت داشته است و پیش بینی می شود در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسد.

کد خبر : ۱۳۰۳۸

بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت"سمازن" در خردادماه

{mosimage}با بررسی عملکرد بازار در این نکته بخوبی نمایان می گردد که سیمانی ها روند صعودی خود را همچنان حفظ کرده اند و سرمایه گذاران تمایل زیادی بر سرمایه گذاری در این بخش دارند که این موجب رونق گیری بازار سهام این صنایع در بورس گردیده است البته هنوز ابهامات زیادی در مورد سرنوشت سیمان در مورد خروج این کالا از سبد حمایتی وجود دارد که موجب افزایش ریسک سرمایه گذاری در این بخش شده است. اما به دلیل وجود شایعاتی پیرامون صدور مجوز افزایش قیمت این محصول و افزایش مصوب سیمان در این فصل از سال شرکتهای سیمانی علی رغم وجود ابهامات زیاد از وضعیت مطلوبی برخوردار باشند.

یکی از شرکتهایی که به تولید این کالا مشغول است شرکت سیمان مازندران می باشد که فعالیت خود را از سال 1353 شروع کرده است.

این شرکت در سال 1373 به سهامی عام تبدیل گشته است و سهام آن با نماد " سمازن" در تالار فرعی مورد معامله قرار می گیرد و سهامدار اصلی آن شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان می باشد. همچنین رتبه نقدشوندگی این شرکت در حال حاضر 103 می باشد و آخرین ارزش این شرکت در صنعت خود 95/4 درصد است که از این لحاظ در مقایسه با دیگر شرکتهای حاضر در این بخش از جایگاه خوبی برخوردار است.

{mosimage}

با نگاهی به گزارش این شرکت با موضوع پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/12/87 که در تاریخ 18/1/87 به سازمان بورس اوراق بهادار ارایه گردیده است شاهد افزایش 191 درصدی فروش و افزایش 210 درصدی بهای تمام شده کالا در مقایسه با سال مالی قبل می باشیم که در تولید جدید اعلام کرده است.

همچنین سود عملیاتی و سود پس از کسر مالیات هر سهم به ترتیب 196/47 درصد مقایسه با سال مالی گذشته از خود افزایش نشان می دهد که شرکت علاوه بر دلایل فوق افزایش نرخ فروش سیمان پاکتی اعلام کرده است.

شرکت سیمان مازندران دلیل افزایش هزینه مالی در سال مالی جدید را اتمام عملیات ساخت خط تولید جدید و پیش بینی راه اندازی طرح افزایش ظرفیت و در نتیجه عدم امکان تخصیص هزینه تسهیلات دریافتی به طرح مذکور اعلام کرده است.

در ادامه شایان ذکر است شرکت طرح افزایش ظرفیت کارخانه سیمان از 2000 به 4000 تن کلینکر را در دستور کار خود دارد که تا زمان ارایه گزارش 85 درصد پیشرفت داشته است و پیش بینی می شود در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسد.

همچنین با توجه به افزایش قیمت سیمان پاکتی این شرکت در آمد هر سهم از 751 به 760 ریال افزایش داده است.

در پایان هیات مدیره شرکت سیمان مازندران درنظر دارد مبلغ 400 تومان سود به ازای هر سهم را برای سال مالی 1386 به مجمع عادی سالیانه خود پیشنهاد دهد که در صورت تصویب سهامداران این شرکت بیش از 70 درصد از EPS خود را بین سهامداران تقسیم می کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر