{mosimage}مجمع سیمان شاهرود روز چهارشنبه مورخ 24/2/87 در محل مجتمع فرهنگی الهیه با حضور سهامداران آن شرکت به منظور استماع گزارش هیات مدیره و گزارش بازرس قانونی و همچنین تصمیم گیری در مورد نحوه تقسیم سود تشکیل گردید.

"> سیمان شاهرود 450 ریال سود تقسیم کرد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۲

{mosimage}مجمع سیمان شاهرود روز چهارشنبه مورخ 24/2/87 در محل مجتمع فرهنگی الهیه با حضور سهامداران آن شرکت به منظور استماع گزارش هیات مدیره و گزارش بازرس قانونی و همچنین تصمیم گیری در مورد نحوه تقسیم سود تشکیل گردید.

کد خبر : ۱۳۰۴۱

سیمان شاهرود 450 ریال سود تقسیم کرد

مجمع سیمان شاهرود روز چهارشنبه مورخ 24/2/87 در محل مجتمع فرهنگی الهیه با حضور سهامداران آن شرکت به منظور استماع گزارش هیات مدیره و گزارش بازرس قانونی و همچنین تصمیم گیری در مورد نحوه تقسیم سود تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه مجید باقری فرد به قرائت گزارش هیات مدیره پرداخت وی در این گزارش با اشاره به شرایط دشوار شرکت در سال 86 از قبیل قیمت گذاری های دولتی و سرمای زمستان و قطع گاز مصرفی برای بیش از 50 روز و نهایتاً مشکل تامین مازوت، شرکت در سال گذشته توانست به پیش بینی ها خود برای این سال برسد و حتی در مواردی نیز همچون EPS توانسته ایم مقداری هم از پیش بینی ها جلوتر برویم.

در انتهای جلسه نیز هیات مدیره پیشنهاد تقسیم 450 ریال سود به ازای هر سهم را داد که مورد موافقت سهامداران قرار گرفت.

شایان ذکر است شرکت سیمان شاهرود در تاریخ 26/9/63 تحت شماره 212/248 در اداره ثبت شرکتهای شهرستان شاهرود به ثبت رسید. نوع شرکت در ابتدا سهامی خاص بوده که بعداً به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخه 14/3/66 به سهامی عام تغییر یافته است. به موجب موافقت اصولی صادره از سوی وزارت صنایع نام محصول تولیدی سیمان خاکستری پرتلند با ظرفیت 2300 تن در روز با سه شفیت کاری اعلام گردیده است و سرمایه شرکت 300میلیارد ریال است سهامدار اصلی این شرکت، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با 7/42 درصد است و شرکت سرمایه گذاری تدبیر با 49/3 درصد وشرکت سرمایه گذاری صدرتامین با 84/2 درصد، بیمه مرکزی ایران با 4/2 درصد بیمه ایران با 2 درصد صبا تامین 2 درصد و صندوق کارکنان نفت از سایر سهامداران عمده این شرکت هستند.

اهم عملکرد واحد تولید این شرکت در سال مالی 86 تولید کلینکر طی این سال مالی بالغ بر 750355 تن بوده که با مقایسه پیش بینی 20/96 درصد محقق گردیده است که علت کاهش آن عواملی مانند سرمای شدید تعویض سیستم برق موتور ID فن از DC به روش FC بوده است که شرکت خارجی مجری طرح در اجرای آن تاخیر داشت.

همچنین اهم عملکرد واحد معدن شرکت جهت طرح توسعه به شرح ذیل می باشد:

1.پایان یافتن اکتشافات در معدن مارن با آنالیز نمونه ها

2.پایان یافتن و تکمیل اکتشافات در منطقه محمد آباد با آنالیز نمونه ها

3.در خواست محدوده خاک خرقان و گرفتن پروانه اکتشاف برای آن و انجام اکتشافات مرحله نیمه تفصیلی با حفر1 و چاهک به طول 90 متر و 14 ترانشه با طول 230 متر و گرفتن 242 عدد نمونه و آنالیز آنها

4.ادامه عملیات آماده سازی جبهه کارهای در معدن سنگ آهک و وسعت بخشیدن به شوت طبیعی

5.انتقال محل دپوی آهن با آماده سازی محل جدید جهت افزایش سطح محل دپوی سنگ آهک برای دوخط

6.تهیه نقشه های توپوگرافی برای معادن آبرفت، خاک خرقان، محمد آباد

7.تعیین مسیرهای حمل مارن برای دو سنگ شکن

8.انجام حفاری و آتشباری در معدن آهک دامنکوه برای برداشت 7500 تن سنگ آهک (طبق قرارداد)

9.پیگیری مجدد محدوده خاک شاهکوه.

10.حمل 20000 تن خاک خرقان بمنظور آزمایش در خط 1

11.پیگیری الحاق قسمتی از محدوده معدن دامنکوه به محدوده خاک رس محمد آباد از طریق وزارت صنایع

12.اضافه شدن 2 دستگاه کمپرس ده چرخ، 1دستگاه لودر، 1 دستگاه بلدوز، 1 دستگاه دریل واگن و 1 دستگاه کمپرسور 900 با پیگیریهای بعمل آمده که از ماشین آلات ذکر شده لودر و بلدوز جهت تعمیرات اساسی در تهران می باشد.

رئوس کل عملکرد واحد بازرگانی در چهار بخش فروش، تدارکات داخلی امور قراردادها و خرید و سفارشات خارجی قابل ارایه و بررسی می باشد. در بخش فروش از مجموع 848415 تن سیمان تولید شده کارخانه در سال 86 و 3462 تن موجودی سیمان از سال قبل مقدار 850005 تن آن به مشتریان تحویل شده است که این مقدار تحویل بیش از 100 درصد تولید کارخانه را شامل می گردد.

از کل سیمان تحویل شده به مشتریان در سال 86 مقدار 217693 تن سیمان پاکتی معادل 6/25 درصد و مقدار 632312 تن سمیان فله معادل 4/74 درصد کل سیمان تحویلی بوده است.

همچنین از کل مقدار سیمان تحویل مقدار 930 تن سیمان پاکتی معادل 11/0 درصد کل تحویل به کشور عراق صادر گردیده است. از عوامل موثر در عدم صادرات چشمگیر کالا می توان به عدم صدور صادراتی اشاره نمود و در بخش خرید و سفارشات خارجی از تعداد 8480 قلم کالای سفارش شده کارخانه بمقدار 254 قلم مربوط به سفارشات مورد نیاز کارخانه می بایستی از منابع خارجی تامین می گردیده که از تعداد 161 قلم آن تدارک و به کارخانه ارسال و مابقی در دست اقدام می باشد خریدهای انجام پذیرفته در بخش سفارشات خارجی در قالب 25 مورد خرید شامل 3 مورد گشایش اعتبار اسنادی وارداتی و 22 مورد خرید نقدی به صورت حواله ارزی به حساب فروشندگان خارجی صورت گرفته است. معادل یورویی مبلغ کل این خریدها که شامل خرید لوازم ، قطعات و خدمات مهندس می گیردد بالغ بر 31/767056 یورو می گردد.

همچنین این شرکت در سال 86 طرح های متفاوتی برای افزایش ظرفیت در دست اجرا داشته است که در بخشهای مختلفی مانند کوره آسیای مواد و آسیای سیمان بوده است.

با توجه به تمهیدات بعمل آمده مقرر است تا پایان اردیبهشت ماه بخش های سنگ شکن و انبار خاک مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته و بدنبال آن آسیای مواد و کوره آماده راه اندازی گردد. به ترتیبی که در پایان شهریور ماه بتوان تولید پیش بینی دشه در بودجه را محقق ساخت.

طرح توسعه

همانطور که در گزارشهای پیشرفت طرح ماهیانه آمده است تا پایان فرودین ماه 31/87 درصد جمعیاً پیشرفت کار صورت گرفته است که اجمالاً بشرح ذیل است:

{mosimage}

در پایان جلسه نیز مسئولین شرکت به سوالات سهامداران خود پاسخ گفتند و نکته ای که در این میان بین اکثر سهامداران مشترک بود در مورد مکان برگزاری این مجمع بود که سهامداران خصوصی اعتقاد داشتند شرکت می بایست مجمع خود را در محل شرکت (شاهرود) به منظور تسهیل در رفت و آمد سهامداران برگزار می کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر