بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
شرکت های پتروشیمی از لحاظ مزیت رقابت و محاسبه نرخ خوراک مجتمع های خود در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند و این امر موجب شد تا صنعت پتروشیمی یکی از برترین صنایع کشور به شمار رود.
کد خبر : ۱۳۰۴۲۳
نویسنده :
محمدآموخته
بخش قابل توجهی از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را در حالی سرمایه گذاری در سهام شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی تشکیل می دهد که به نظر می رسد لغو محدودیت صادرات محصولات واحدهای پتروشیمی و نیز اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی شرکت های پالایشی، آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری "وصندوق" در پی داشته باشد.

در همین راستا، معاونت سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت های پتروشیمی از لحاظ مزیت رقابت و محاسبه نرخ خوراک مجتمع های خود در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند و این امر موجب شد تا صنعت پتروشیمی یکی از برترین صنایع کشور به شمار رود.

سعید شیرزادی افزود: به نظر می رسد مصوبه دولت مبنی بر لغو محدودیت صادرات محصولات پتروشیمی در وضعیت صادرات محصولات و سودآوری اغلب شرکت های پتروشیمی به ویژه تولیدکنندگان محصولات اتیلن و PVC تأثیرگذار باشد.

وی میزان سهام شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی در پرتفوی بورسی "وصندوق" را 60 درصد عنوان کرد و گفت: این مجموعه به هلدینگ شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی معروف می باشد و اکنون برنامه ای برای اصلاح پرتفوی بورسی خود و ورود به صنعت جدید در نظر ندارد.

معاونت شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی از ورود سهام دو شرکت غیر بورسی به بورس خبر داد و گفت: عرضه سهام شرکت های فولاد اکسین خوزستان و صبا فولاد خلیج فارس به بورس یا فرابورس جزو برنامه های آتی "وصندوق" به شمار می رود که البته تاکنون زمان عرضه آن مشخص نشده است.

علاوه بر آن، مراحل اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت فولاد اکسین خوزستان در حال انجام است و این شرکت با توجه به عملکرد مناسب آن طی سال گذشته از زیان دهی خارج گردیده.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر