بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر : ۱۳۰۵۷۵
دولت روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: تمامی موانع و اختلافات درباره ارسال هیأت کمک‌رسانی به اوکراین حل و فصل شده اما هیچ پیشرفتی درباره آتش‌بس میان کی‌یف و مخالفان شرق اوکراین در کنفرانس برلین حاصل نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی دیدار مقام‌های روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین که روز یکشنبه صورت گرفت، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: در نهایت تمامی مسائل و مشکلات در رابطه با اعزام 300 کامیون با محموله‌های کمک‌رسان به اوکراین حل و فصل شد.

وی در یک کنفرانس خبری در برلین آلمان گفت: درباره همه چیز مرتبط با ارسال کمک‌های بشردوستانه با مقام‌های اوکراینی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ موافقت کردیم.

اوکراین و روسیه بر سر اعزام 280 کامیون روسی حامل آب، غذا و کالاهای بهداشتی به اوکراین دچار اختلاف بودند و این کامیون‌ها به مدت چند روز است که در نزدیکی مرز روسیه با اوکراین متوقف شده‌اند چرا که دو طرف درباره این مسأله دچار اختلاف بودند.

لاوروف، اوضاع در شرق اوکراین را یک فاجعه انسانی خواند و گفت: ضرورت دارد که آتش‌بس برقرار شود چرا که غیرنظامیان هر روز شاهد بمباران از جانب ارتش اوکراین هستند. ما در این کنفرانس برای دستیابی به آتش‌بس به پیشرفتی نرسیدیم.

روسیه مکرراً اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای مداخله در خاک اوکراین ندارد و لاوروف نیز بار دیگر ادعای کمک روسیه به مخالفان شرق اوکراین را رد کرد و از استقرار سربازان روس در مرز با اوکراین حمایت کرد و گفت: ما باید هوشیار باشیم چرا که چند کیلومتر آن طرف‌تر از مرز روسیه، در اوکراین جنگی واقعی وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر