بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
مستطيل شيشه اي تالار

"حکشتی" شاخص را یدک کشید

در ابتدای امروز شاهد افت بیشتری در شاخص کل بورس بودیم اما در پی بازگشایی "حکشتی" این نماگر بورس تا حدودی توانست افت روز جاری خود را جبران کند.
کد خبر : ۱۳۰۶۱۶
نویسنده :
اعتماد
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 93.05.28 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 98 واحد افت به رقم 54317 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 586 واحد رشد عدد 146169 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 4 واحد کاهش به رقم 73902 واحد رسيد.

همچنین در این روز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 77 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان با 18 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 807 واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی جم با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با 0.33 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2742 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 950 میلیارد ریال رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس در پی تداوم روند نزولی خود طی روز جاری با افت 4 واحدی به 73902 واحد رسید.

این در حالی است که در ابتدای امروز شاهد افت بیشتری در شاخص کل بورس بودیم اما در پی بازگشایی "حکشتی" این نماگر بورس تا حدودی توانست افت روز جاری خود را جبران کند.

شایان ذکر است با توجه به صحبت های رییس شورای رقابت در روز گذشته مبنی بر کاهش سه درصدی قیمت خودروهای پر تولید از جمله پراید، تیبا، پژو 405 و سمند، نمادهای خودرویی و اغلب قطعه سازان با کاهش قیمت رو به رو بودند.

شایان ذکر است در معاملات روز جاری، گروه کانی غیرفلزی با تقاضای قابل توجه و رشد قیمتی همراه شدند همچنین در گروه های حمل و نقل، لاستیک نیز شاهد رشد نسبی قیمت بودیم. همچنین گروه رایانه، بانک، سرمایه گذاری، سیمانی، فلزات اساسی و کانه های فلزی با افت قیمت سهام مواجه شدند.

نمادهای "حکشتی"، "کخاک" و "اخابر" تأثیر مثبت 77.3، 15.46 و 15.07 واحدی را بر شاخص کل بورس داشتند در مقابل "پارسان"، "ومعادن"، "خودرو" و "خساپا" تأثیر منفی بیش از 18، 17، 15 و 14 بر این نماگر گذاشتند.

این در حالی است که شاخص کل فرابورس نیز طی روز جاری با رشد 2 واحدی به رقم 807.40 واحد رسید همچنین "جم"، "حسینا" و "زاگرس" با تأثیر مثبت 2.48، 0.48 و 0.42 و در مقابل "میدکو"، "وزمین" و "شپاس" با تأثیر منفی 0.33، 0.27 و 0.15 واحدی بر نماگر فرابورس تأثیرگذار بودند.

امروز وزیر اقتصاد طی نشست خبری که با اصحاب رسانه داشت به تبیین سیاست های اقتصادی و نیز برنامه های مربوط به بسته خروج از رکود غیر تورمی پرداخت. همچنین به برخی از سوالات خبرنگاران در خصوص بازار سرمایه نیز پاسخ داد که به طور مفصل بزودی در اخبار ویژه خواهید خواند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر