بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر : ۱۳۰۶۲۳
به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری در دوازدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس با بیان اینکه ما نگرانی مالی در خصوص برقراری شرکت های دانش بنیان نداریم، گفت: کلیه پروژه های عمرانی پارک پردیس هیچ گونه مشکل مالی ندارند. ما در تلاش هستیم تا شرایطی که شایسته پارک فناوری پردیس است را فراهم آوریم.

وی عنوان کرد: امیدواریم که در اجرای پروژه های عمرانی پارک فناوری پردیس نیز شتاب جدی پیدا کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که تاکید داریم وزرای کشور از پارک فناوری پردیس بازدید کنند این است که مدل های جدید پژوهش ها را که در پارک ارائه می شود به آنها نشان بدهیم و به آنها بگوییم که تاکنون فعالیت آنها در حوزه پژوهش ها اشتباه بوده است و به کلی باید نگرششان نسبت به پژوهش ها برای تبدیل به تکنولوژی عوض شود.

ستاری با بیان اینکه تاکنون شیوه پژوهش ها اشتباه بوده است، گفت: با وجود هزاران هیات علمی پژوهشی که در کشور وجود دارد و بودجه های پژوهشی که در کشور خرج می شود، این هزینه ها به درستی در مسیر قرار نمی گیرند.

وی افزود: دانشگاهها باید از ظرفیت خوب دانشجویان استفاده کنند و بسیاری از اصول فکری در دانشگاهها و صنعت باید تغییر کنند چرا که دانشگاهها به پول دولتی معتاد شده اند که در این صورت توان استفاده از دانشجویان دانشگاهها که از ظرفیت های خوب دانشگاه به شمار می روند به خوبی استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی با وجود اینکه هیچ آیین نامه و نیروی انسانی در این زمینه نداشته است بعد از تاسیس در مرحله ای است که بیش از 30 میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان وام اعطا کرده است.

وی ادامه داد و گفت: میزان وام اعطایی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تا یک ماه دیگر از مرز 100 میلیارد تومان می گذرد.

ستاری با بیان اینکه خوشبختانه فضای مناسبی در کشور جود دارد، خاطرنشان کرد: به طور پیگیر به دنبال کسب فن بازار که جزو پارک فناوری پردیس به شمار می رود، هستیم چرا که فن بازارها در راه اندازی بازار در شرکت های دانش بنیان موثر هستند. توصیه ما به شرکت های دانش بنیان این است که طرح های خود را به صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه دهند و از امکانات صندوق بهره ببرند.

وی عنوان کرد: بودجه های پژوهشی به درستی صرف پژوهش نمی شوند این در حالی است که پژوهش ها درآمدزا هستند و این مسئله باید در کشور جا بیفتد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر