بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر : ۱۳۰۶۵۱
روز گذشته خبری بر روی خروجی سایت تابناک قرار گرفت با تیتر رانت میلیونی مدیران در یکی از سازمان های دولتی تهران که نشان از مغایرتی در مصوبه ای از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با پرداختی واقعی به کارکنان داشت.

به گزارش «تابناک»، اسناد موجود ‌در این زمینه، حاکی از این بود که مدیران این سازمان برای ۵۸۵ تن از کارکنان خود، مبالغی را از وزارت صنایع درخواست کرده‌اند تا به هر یک از این تعداد، ۶۰۰ هزار تومان در قالب کارت هدیه پرداخت کنند؛ اما کارکنان و یکی از مسئولان این سازمان در گفت‌و‌گو با تابناک اعلام کردند، ۲۰۰ هزار تومان بیشتر دریافت نکرده‌اند.

تابناک با انتشار سند این مصوبه و گفته‌های کارکنان و مسئولان این سازمان کوشید تا اگر در این میان اجحافی بر کارکنان رفته، تذکر و گوشزد کند. 

بلافاصله پس از انتشار خبر، برخی دیگر‌ از مسئولان این سازمان طی تماس‌هایی با تابناک، درصدد تکذیب این خبر برآمدند و دو سند را در این زمینه برای تابناک فرستادند؛ دو سندی که اتفاقا هر دو آنها همچنان مبهم است ‌و ‌شفافیت لازم را ندارد.

اما در سند اولی که برای تابناک فرستاده شده، تعداد کسانی که از این کمک بهره‌مند شده، ۱۲۰۰ تن آمده ‌که از این تعداد هر نفر معادل ۲۹۰۰۰۰ تومان دریافت کرده است. این در حالی است که یکی از واحدهای مرتبط همین سازمان، رقم ثابت ۲۰۰۰۰۰ تومان را تأیید کرده است!

در سند دوم اما گفته شده که ۳۵۱۰۰۰۰۰۰۰ به صورت کارت‌های ۲۰۰۰۰۰ تومانی بین ۱۲۰۰ ‌تن از کارکنان توزیع شده ‌که باز مدعای اول را ـ که به صورت میانگین ۲۹۰۰۰۰ بوده ـ نقض می‌کند و در پایان هم مشخص نمی‌کند، این مبالغ به صورت کارت‌های دو میلیون ریالی توزیع شده ‌و یا به صورت معدل؟! مثلا یک کارمند بیشتر و یکی کمتر نصیبش شده است. 

افزون بر اینکه در پایان سند دوم اشاره شده ‌که بنا بر تشخیص ریاست محترم سازمان از همین محل به نیروهایی که خدمات برجسته و شایانی در طرح‌های نامبرده داشته‌اند همانند نیروهای خدماتی، رؤسای ادارات ستادی، شهرستان‌های تابعه، بیماران، زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست و... به طور ویژه پرداخت شود..

 


این بند پایانی سند دوم اساسا به ابهام موجود افزوده است که این افراد چه تعداد بوده‌اند؟ آمارشان کجاست؟ چه میزان از این مبلغ را دریافت کرده‌اند و... به صورت کلی نه تنها جوابیه ابهامی را نمی‌زداید که بر ابهامات مطلب هم می‌ا‌فزاید. 

تابناک برای آگاهی ‌افکار عمومی، جوابیه‌های این سازمان را عینا منتشر می‌کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر