بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر : ۱۳۰۶۵۲
به گزارش «تابناک»، اکنون مدت زمان زیادی است که NASA به دنبال پروژه‌های تحقیقاتی رفته ‌که هدف اصلی آن‌ها کشف علایم حیاتی ‌روی کره مریخ، نزدیک‌ترین سیاره برای زمینی‌هاست. اینکه اساسا آیا حیات ‌روی این کره وجود دارد یا اینکه علم توان ایجاد حیات مشابه زمین را بر روی این کره دارد یا نه؟ 

هرچند هنوز شاید زمان زیادی ‌مانده ‌که بتوان از زندگی به شکل زمینی بر روی کره مریخ یا هر سیاره دیگریسخن گفت، ولی این موضوع مانع از آن نمی‌شود که NASA همه چیز را از هم اکنون برای آن زمان تدارک دیده باشد. از همین روی است که این نهاد با همکاری Makerbot اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با نام Mars Base کرده ‌که هدف از آن ارائه طرح‌هایی از چگونگی سکونت بر روی کره مریخ است. طرح‌هایی سه بعدی قابل چاپ از زندگی بشری بر روی کره مریخ با ‌منابع این سیاره یا وسایلی که از کره زمین به آنجا برده می‌شود. 

۲۲۸ طرح برای این مسابقه ‌نام‌نویسی کردند که از میان آن‌ها سه طرح جوایز اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند‌. جایزه اول به Nova Hornberger اختصاص یافت که طرح خود را با نام Queen B ارئه و به شکل سه بعدی چاپ کرده بود.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

طرح وی، ‌ساختمانی با دو اتاق خواب و دو حمام به شکل شش ضلعی است و به گونه‌ای رقم خورده ‌که بشر را از تابش پرتو‌های کیهانی با استفاده از پنل‌های تخلیه شده اورانیوم حفاظت کند. این طرح همچنین با ‌یک رآکتور شیمیایی حرارتی که در زیر زمین تعبیه شده است، حرارت و گرمای منزل را تأمین می‌کند.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

«نواه» در خصوص طرح خود گفته است: تلاش کردم در طرح خود‌ بیش از همه از نظریات علمی استفاده ‌و آنها را با استفاده از چاپ سه بعدی اثبات کنم؛ چیزی را طراحی کرده‌ام که از زندگی در آن بر روی کره مریخ برای چند سال احساس رضایت کنم.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!


خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!
اشتراک گذاری :
ارسال نظر