{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی داملران رازک صبح روز چهارشنبه 25/2/87 با حضور بیش از 5/95 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی در محل دفتر مرکزی شرکت برگزار شد و این شرکت مبلغ 1500 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم کرد.

"> 12 داروی جدید در لیست داملران رازک

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۸

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی داملران رازک صبح روز چهارشنبه 25/2/87 با حضور بیش از 5/95 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی در محل دفتر مرکزی شرکت برگزار شد و این شرکت مبلغ 1500 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم کرد.

کد خبر : ۱۳۰۶۷

12 داروی جدید در لیست داملران رازک

{mosimage}بنا بر گزارش بورس نیوز ریاست جلسه به عهده دکتر آذرنوش بوده و آقایان دکتر شیبانی و خلیلی به عنوان ناظرین هیات رییسه و دکتر کرباسی به عنوان مدیرعامل در هیات رییسه حضور یافتند. در ادامه این جلسه کرباسی مدیرعامل شرکت داروسازی داملران رازک عملکرد شرکت در سال 86 را قرائت کرد که تعدادی از آنها را به اختصار عنوان گردیده است:

انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی جهت تولید و توزیع محصولات دامپزشکی که برای اولین بار در کشور در شرکت عرضه می کردند. در این ارتباط 15 محصول جدید به بازار مصرف عرضه گردید.

تولید عرضه محصولات جدید نظیر پارانیل (کلوزانتل+ مبندازول) و شروع تولید محصولات انتقال تکنولوژی شده ( سوژیکلای- هپابیال کارنیتین) سوژوال فرانسه و نیز پولموزین الانکو اشاره نمود.

تداوم اصلاح فرمولاسیونهای محصولات زیان ده که عمدتاً حمایتی بوده در این ارتباط حداقل 5 محصول مورد ارزیابی قرار گرفتند.

تکمیل انبارهای تولیدی و اخذ پایان کار برای آنها جمعاً به متراژ 1800 متر مربع که با اینکار یکی از گلوگاه های اصلی کارخانه مرتفع و زمینه برای انجام طرحهای توسعه ای نظیر استقرار خطوط استریل، مکمل سازی و پروبیوتیک مهیا گردیده است.

اعمال تغییرات اساسی، خرید و نصب سیستم آب بدون یون با ظرفیت مناسب که ضمن مرتفع شدن کمبودهای قبلی، آب بدون یون مورد نیاز خطوط استریل نیز تامین می گردد.

استقرار سه تانک جدید(2 عدد 6000 لیتری و یک عدد 3000 لیتری) در بخش ساخت مایعات که با اینکار ظرفیت ساخت اینگونه محصولات به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

استمرار بهیه سازی بسته بندی محصولات شرکت بگونه ای که سبب افزایش کیفیت محصول و مقبولیت بیشتر نزد مصرف کننده گردیده است.

تلاش در جهت تغییر کاربری زمین مجاور کارخانه (000/22 متر مربع)

اخذ پایان کار قسمت های مختلف کارخانه از شهرداری این مورد از بدو تاسیس شرکت لاینحل مانده بود.

تمدید اعتبار گواهینامه های ISO 9001/2000 و ISO14000

بازنگری برنامه استراتژیک شرکت و حرکت در راستای اهداف تعیین شده آن

اخذ لوح تقدیر بمناسبت روز صنعت و معدن، لوح تقدیر جهت شناخته شدن شرکت بعنوان مودی نمونه مالیاتی و دریافت لوح تقدیر کارفرمای نمونه از مبادی ذیربط در استان.

اصلاح و تعویض سنگ راهروهای تولید

توسعه واحد توزین مرکزی به منظور حفاظت کلیه اقلام توزین شده تا قبل از ارسال به واحدهای تولیدی در این ارتباط به ذکر است که با عنایت به افزایش قابل توجه اقلام تولیدی فضای قبلی به هیچ عنوان پاسخگوی عملیات نبود.

جداسازی بخش پودرهای آنتی بیوتیک با حجم زیاد از سایر محصولات پودری(خصوصاً ویتامینه)

اخذ سند زمین مجاور کارخانه که سالها بلاتکلیف باقی مانده بود زمین مورد نظر کاربری مسکونی دارد.

اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی در خصوص تولید کوکسیدیواستات و انجام طراحی و استقرار بخش مورد نظر و انعقاد قرارداد با شرکت های معتبر Alpharma آمریکا و Hvepharma جهت انتقال تکنولوژی تولید لازم به ذکر است که در حال حاضر تقریباً تمامی کوکسیدیواستات ها موجود در بازار منابع چینی و با کیفیت پایین می باشد.

{mosimage}دریافت پروانه تاسیس جدید جهت بهره مندی از معافیت مالیاتی محصولات جدید، اینمورد پس از دو سال تلاش بی وقفه و رایزنی های بسیار محقق گردیده که اثرات چشمگیری در سودآوری و توسعه هر چه بیشتر خطوط خواهد داشت.

ارزیابی پیمانکاران داخلی جهت طراحی و اجرای فضاهای استریل، نتیجه اقدامات انجام شده پس از بررسی مقایسه ای با پیمانکاران خارجی جهت اجرای عملیات مذکور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در همین راستا کرباسی مدیرعامل شرکت داروسازی داملران رازک دیگر اقدامات انجام شده را جهت محصولات با کیفیت را بر شمرد:

1.عرضه 15 محصول جدید به بازار طی مدت مورد گزارش

2.بهبود برنامه ریزی تولید در ارتباط با داروهای دام و طیور با عنایت به نیاز بازار

3.افزایش بازدهی خطوط تولید با توجه به تغییرات به عمل آمده و افزایش بچ سایز محصولات

4.تلاش جهت اخذ تحقیقات جنسی و نقدی با توجه به اینکه شرکت ها در شرایط حاضر تمایلی به فروش کالا بصورت یوازنس بلندمدت ندارد و بالطبع موجبات کاهش قیمت تمام شده فراهم می گردد.

5.بهبود گردش موجودی مواد اولیه و محصول ساخته شده ، این مورد خصوصاً در ارتباط با داروهای طیور صدق می کند لیکن در ارتباط با داروهای دام بدلیل ناهماهنگی بین سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد عملاً با مشکل مواجه بوده ایم.

6.تعمیر اساسی راه اندازی دستگاه پرس بولوس Stork

7.کاهش دیماند خریداری شده جهت برق کارخانه و صرفه جویی قابل توجه ماهیانه و راه اندازی پست.

وی افزود: علی رغم خروج قطعی محصولات شرکت داروسازی داملران رازک از سبد ارز حمایتی دولت در سال 87 و با در نظر گرفتن نرخ تعرفه فروش اقلام تولیدی در همین سال ، افزایش سود در سال آتی تا 11 درصد قابل پیش بینی است.

کرباسی اذعان کرد: برای حضوری موثر در بازار رقابت، عرضه دارایی های جدید با شناسنامه در سالهای آتی از سیاست های اصلی شرکت داروسازی داملران رازک است.

وی ادامه داد: در نظر داریم در سال های آتی نیز پروانه ساخت قریب به 42 قلم دارو جدید را اخذ نموده و به مرحله تولید برسانیم که این رقم برای سال آتی حدود 15 قلم برآورد می شود.

اهم برنامه ها و فعالیتهای آتی هیات مدیره

1.اجرای پروژه های جدید :

استقرار خط استریل برای تولید ویالهای تزریقی به شکل محلول

استقرار خط استریل برای تولید ویالهای تزریقی به شکل پودر و سوسپانسیون

راه اندازی خط مکمل یک کیلویی (محصولاتی نظیر تتراموتین، تیامولین پرمیکس، کلر تترین50 درصد) و 5 کیلویی(برای ترکیبات کوکسیدیواستات)

استقرار خط پروبیوتیک با توجه به محصولات جدید شرکت که قرارداد آنها منعقد شده است
بهبود استقرار ماشین آلات تولیدی محصولات به شکل ساشه(جداسازی خطوط آنتی بیوتیک و غیر آنتی بیوتیک) و بهبود ظرفیت تولید.

2.اخذ باقیمانده پروانه های تولیدی محصولات شرکت که از سال 1386 در سازمان دامپزشکی معطل مانده است و یا در مرحله تمدید قرار دارد.

3.اولویت بندی محصولات شرکت با توجه به سوددهی و توجه بیشتر به این دسته از محصولات از نظر تولید، بازاریابی و فروش

4.سازمان دهی واحدهای بازاریابی و فروش و صادرات و بررسی ایجاد سازمان فروش با عنایت به روند رو به رشد شرکت

5.با توجه به اینکه سیستم های مورد استفاده در شرکت داملران رازک تماماً از شرکت همکاران سیستم تهیه گردیده است و در راستای اجرای سیتسم جامع اطلاعات مدیریت با کارشناسان شرکت مذکور جلساتی برگزار گردیده است و سعی خواهیم نمود در صورت آمادگی همکاران سیستم عملیات اجرایی کار مکانیزه کردن برنامه تولید در سال جاری به مرحله اجرا گذاشته شد.

6.با توجه به افزایش قابل توجه حجم عملیات شرکت ناشی از انتقال و خرید پروانه 21 قلم محصولات شرکت رازک ، نیاز به بازنگری ساختار سازمانی شرکت در بخش های بازاریابی و فروش هر چه بیشتر احساس می گردد. لذا برنامه ریزی لازم جهت اصلاح ساختار مذکور صورت خواهد گرفت.

7.تمدید گواهینامه های موجود ( ISO 9001/2000 و ISO14000 )

همچنین در پایان این جلسه مجمع عمومی عمومی عادی فوق العاده شرکت برگزار شد در این مجمع افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 17 میلیارد و 700 میلیون ريال به 50 میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت که در پایان این افزایش سرمایه طی 2 مرحله به مدت زمان 2 سال از تاریخ تصویب مجمع صورت می گیرد که این افزایش سرمایه در مبلغ 17 میلیارد و 700 میلیون ریال به 35 میلیارد و چهارصد میلیون ريال در پایان سال اول به 50 میلیارد ریال در طی سال دوم افزایش می یابد.

اعضای هیات مدیره به شرح ذیل اعلام گردید:

لابراتور رازک سهامی عام

داروسازی تامین سهامی خاص

شرکت داروپخش سهامی عام

داروسازی اکسیر سهامی عام

داروسازی صبا تامین

در خاتمه اصلاح ماده 5 اساسنامه شرکت مورد تایید قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر