{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی ابوریحان صبح روز یکشنبه مورخ 29/2/86 با حضور بیش از 47/94 درصد سهامداران حقیقی وحقوقی در محل آن شرکت برگزار شد. این شرکت مبلغ 460 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم نمود.

"> افزایش شاخص تولید و فروش داروسازی ابوریحان

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۶

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی ابوریحان صبح روز یکشنبه مورخ 29/2/86 با حضور بیش از 47/94 درصد سهامداران حقیقی وحقوقی در محل آن شرکت برگزار شد. این شرکت مبلغ 460 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم نمود.

کد خبر : ۱۳۰۷۵

افزایش شاخص تولید و فروش داروسازی ابوریحان

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی ابوریحان صبح روز یکشنبه مورخ 29/2/86 با حضور بیش از 47/94 درصد سهامداران حقیقی وحقوقی در محل آن شرکت برگزار شد. این شرکت مبلغ 460 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم نمود.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز ریاست جلسه به عهده آقای دکتر شیبانی بوده، آقایان خلیلی، افخمی به عنوان ناظرین و دکتر هاشم به عنوان مدیرعامل شرکت در این جلسه حضور یافتند.

در همین راستا در ادامه جلسه دکتر هاشم مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان به قرائت گزارش فعالیت و عملکرد هیات مدیره در سال 86 پرداخت و اظهار داشت: در زمینه تولید در سال مالی منتهی به 29/12/86 معادل 958/0 میلیارد عدد تولید عددی از گروههای مختلف شامل آمپول، قرص، دراژه، شیاف و ویال انجام پذیرفته که کلیه تعهدات به وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور محقق گردیده است.

بیشترین شاخص در بخش قرص 24 درصد رشد در بخش ویال 1/16 درصد رشد در مقایسه با عملکرد تولید عددی نسبت به سال گذشته بود.

در خصوص فروش خالص شرکت در سال مالی مورد گزارش توانستیم به رقم 240 هزار و 359 میلیون ریال (1/20 درصد رشد نسبت به سال گذشته) دست یابیم.

وی افزود: پیش بینی فروش شرکت برای سال 87 معادل300 هزار و 149میلیون ریال بوده که� نسبت به بودجه اولیه سال مالی منتهی به 29/12/86 دارای رشد قابل توجهی می باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حدود 38 محصول جدید در سال مالی مورد گزارش به لیست تولیدات داروهای انسانی شرکت اضافه و پروانه ساخت جدید از وزارت بهداشت اخذ گردید که از این میزان 21 قلم محصول جدید تولید و به بازار عرضه گردیده است.

دکتر هاشم با اشاره به تدابیر اتخاذ شده هیات مدیره به جهت افزایش سودآوری شرکت با تولید داروهای جدید در این شرکت گفت: تولید داروهای جدید با هدف کاهش تعداد و افزایش ریالی انجام پذیرفته که از جمله تدابیر اتخاذ شده هیات مدیره جهت افزایش میزان سود می باشد.

در زمینه صادرات شرکت موفق شد از طریق صادرات مستقیم معادل 41 هزار و 398 دلار به کشورهای آذربایجان،ازبکستان، تاجیکستان و صادرات غیرمستقیم معادل یک میلیون و 100 هزار و 323 دلار به کشورهای افغانستان، عراق، اکراین و امارات متحده عربی صادر نماید که این رقم معادل 71 درصد بودجه و معادل 95 درصد عملکرد سال گذشته می باشد.

وی تصریح کرد: افزایش هزینه های مالی شرکت به خاطر افزایش هزینه های بخش بازاریابی و یافتن بازار فروش مناسب نسبت به رقبا است.

وی سود قبل از کسر مالیات شرکت در سال مالی 86 را رقمی معادل 43 هزار و 437 میلیون ریال برآورد کرد.

تاریخچه شرکت:

شرکت داروسازی ابوریحان یکی از اصلی ترین تولید کننده های داروهای هورمونی انسانی ودامی در ایران است. این شرکت با 44 سال سابقه مفید، نقش بزرگی را در بهبود و پیشرفت صنعت داروسازی در ایران ایفا می نماید. شرکت داروسازی ابوریحان در سال 1344 تحت مالکیت شرکت Schering آلمان به نام Berlimed of Iran تاسیس شد. در سال 1360 شرکت داروسازی ابوریحان به شرکت سهامی عام تبدیل شد.

محصولات دارویی شرکت داروسازی ابوریحان به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

1.محصولات انسانی 2 . محصولات دامی

شرکت داروسازی ابوریحان جهت تولید محصولات انسانی و دامی خود با تهیه مواد اولیه معتبرترین تولید کنندگان و با رعایت دقیق قوانین GMP و ضوابطWHO در ساخت و کنترل داروها و همچنین بر اساس استانداردهای بین المللی USP ، BP و EP بهترین محصولات را با اثر بخشی کلینیکی مطلوب تولید و عرضه می نماید.

خط تولید داروهای انسانی مشتمل بر تولید فرآورده های جامد، فرآورده های تزریقی- فرآورده های نیمه جامد می باشد

واحد تولید داروهای دامی در این شرکت از سال 1991 راه اندازی گردیده و در حال حاضر تولیدکننده 16 قلم داروی دامی می باشد

گواهینامه های ISO :

در شرکت داروسازی ابوریحان سیستم مدیریت کیفیت جامع(IMS) بر اساس استانداردهای بین المللی2000: 9001 ISO (مدیریت کیفیت) 2004 : 14001 ISO (مدیریت زیست محیطی) و 18001ISO(مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای) با دریافت گواهینامه های مربوطه از RWTUV آلمان ، استقرار یافته است.

شرکت داروسازی ابوریحان زیرمجموعه هولدینگ داروپخش و هر دو زیرمجموعه ای از شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (TPICO) محسوب می شوند.

موضوع فعالیت داروسازی شرکت:

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 3 اساسنامه عبارتست از مطالعه برای ایجاد و تاسیس کارخانجات تولید مواد دارویی و تاسیس کارخانجات ساخت و بسته بندی مواد دارویی و شیمیایی، تهیه و تدارک و صدور محصولات ، سرمایه گذاری در شرکتهای تولیدی و توزیع مواد دارویی و شیمیایی و کلیه عملیاتی که بطور مستقیم و یا غیر مستقیم به موضوع شرکت بستگی داشته باشد، مشارکت در سایر شرکتها از طریق تعهد سهام شرکتهای جدید و تعهد سهام شرکتهای موجود، اخذ نمایندگی ، ایجاد شعبه و اعطای نمایندگی در داخل و خارج از کشور می باشد.

عمده فعالیتهای شرکت در سال جاری تولید و فروش داروهای هورمونی انسانی و دامی بوده است.

{mosimage}

{mosimage}

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر