بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
کد خبر : ۱۳۰۹۸۴
مشاور امنيت ملي کاخ سفيد روز شنبه از اعدام يک خبرنگار آمريکايي به دست شبه نظاميان داعش ابراز تاسف کرد و گفت که مقابله با اين گروه به اقدامي بين المللي نياز دارد.

به گزارش توييتر کاخ سفيد، 'بن رودز' گفت: 'بدون شک ادامه موجوديت گروه داعش نه تنها خطري براي عراق و سوريه، بلکه خطري بسيار بزرگ براي آمريکا و سراسر جهان محسوب مي شود. آمريکا از هر راهبردي که براي مقابله با اين گروه تروريستي باشد، استقبال مي کند.

وي ادامه داد: ما پشتيباني هاي لازم درباره آموزش، تسليح و مشاوره نظامي براي عراقي ها و نيروهاي امنيتي کرد که در ميادين عملياتي حضور دارند،فراهم کرده ايم. آنچه که ما به دنبال آن هستيم ، تلاش براي در تنگنا قرار دادن داعش است و اينکه تدابيري اتخاذ شود تا از پيشروي و گسترش اين گروه تروريستي کاسته شود.

رودز توضيح داد: با اين وجود عوامل ديگري هم در راهبرد ما بر ضد داعش وجود دارد که يکي از آنها درخواست کمک از شرکاي خود در منطقه و جامعه بين المللي است زيرا اين گروه نه تنها تهديدي براي آمريکا و مردم عراق و سوريه بلکه تهديدي براي تمامي منطقه است.

مشاور امنيت ملي کاخ سفيد گفت: ما در بلند مدت اقدامات لازم را براي حفاظت از شهروندان آمريکايي بررسي خواهيم کرد و راهبردمان مبارزه با داعش است و ما از نيروهاي عراقي و کرد و همچنين جناح ميانه رو در سوريه حمايت کرده ايم.

به گفته رودز، سياست خارجي آمريکا در قبال داعش بسيار روشن است. همانطور که رييس جمهور اوباما گفت، ما مخالف داعش هستيم و هر آنچه را که براي حفاظت از شهروندان آمريکايي لازم باشد، انجام مي دهيم.

وي به طولاني شدن درگيري ها و خشونت هاي جاري در سوريه اشاره کرد و گفت:متاسفانه درگيري هاي سوريه محيطي امن را در اختيار آنها (گروه داعش) قرار داد و درگيريهاي عراق هم تسليحات سنگين را در اختيار آنها قرار داده است.آنها از لحاظ مالي به خوبي پشتيباني شده اند به طوريکه حتي توانايي فروش نفت و گاز را پيدا کرده اند.

رودز در پاسخ به پرسش خبرنگاري که آيا داعش ظرفيت اجراي عملياتي چون حمله يازدهم سپتامبر را دارد؟، گفت: بعيد مي دانم اما ما اين موضوع را از نزديک بررسي مي کنيم زيرا اين حقيقت را جدي مي گيريم که اين سازمان شبه نظامياني تمايل به انجام اقداماتي وحشتناک دارد.

مشاور امنيت ملي کاخ سفيد درباره تحولات جاري در اوکراين نيز گفت: آمريکا تحولات اوکراين و روسيه را از نزديک زير نظر دارد و با توجه به تحولات اوکراين ما شديدا نقض حاکميت کي يف از جانب مسکو را محکوم مي کنيم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر