بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر : ۱۳۱۰۳۸
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: به اعتقاد ما زمانیکه این اطمینان ایجاد شود که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است، خود به خود به این معنا است که کلاهک های هسته ای هم برای موشک ها وجود ندارد و به این ترتیب فکر می کنیم نظر قطعنامه 1929 تأمین خواهد شد.

سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری نشست های دو جانبه و سه جانبه تا پیش از مجمع عمومی سازمان ملل با کشورهای عضو 1+5 گفت: آقای دکتر ظریف، وزیر امور خارجه در سفری که آخر هفته به روسیه خواهند داشت، با همتای روسی خود ملاقات می کند و یکی از موضوعات مطرح در این مذاکره مباحث هسته ای است و دیدار دو جانبه ایران و روسیه خواهد بود .

عراقچی با اشاره به اینکه اجلاس شانگهای نیز به زودی در تاجیکستان برگزار می شود، اظهار داشت: در حاشیه این اجلاس نیز فرصت مناسبی برای رایزنی های دوجانبه با روسیه و چین است .

معاون وزیر امور خارجه تأکید کرد: مذاکرات دو جانبه با آمریکا و اروپا نیز در حال برنامه ریزی و رایزنی است.

وی درباره دیدار دو جانبه ظریف و اشتون در بروکسل بیان کرد: دوشنبه 10 شهریور ماه آقای ظریف و خانم اشتون در بروکسل یک جلسه مشترک از صبح خواهند داشت و سپس ناهار کاری مشترک صرف خواهند کرد.

عراقچی با بیان اینکه در مذاکرات بروکسل، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونین وزیر خارجه و همچنین هلگا اشمید معاون کاترین اشتون حضور خواهند داشت، گفت: ایران و 1+5 در نیویورک قبل از مجمع عمومی در سطح معاونین و مدیران جلسه ای خواهند داشت که این جلسه به نشست ایران و 1+5 در نیویورک در سطح وزرا منتهی خواهد شد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان در پاسخ به این سوال که در حالیکه بندی از قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران به مسئله کلاهک‌های موشک های ایران پرداخته است، در این باره در مذاکرات گفتگویی صورت نخواهد گرفت، اظهار داشت: ما هیچ مذاکره ای درباره سیستم های دفاعی کشورمان نمی کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس توافق ژنو در طول مذاکرات به موضوع موشکی که در بند 9 قطعنامه 1929 شورای امنیت به آن اشاره شده است، پرداخته خواهد شد اما این به هیچ وجه به معنای اجرای قطعنامه نیست.

عراقچی گفت: به اعتقاد ما زمانیکه این اطمینان ایجاد شود که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است، خود به خود به این معنا است که کلاهک های هسته ای هم برای موشک ها وجود ندارد و به این ترتیب فکر می کنیم نظر قطعنامه 1929 تأمین خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر