بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر : ۱۳۱۰۵۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)؛ در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت:انسان گل سرسبد آفرینش است و کرامت او بالاترین ارزشی است که باید همه جا و همیشه مورد توجه و عنایت باشد. خداوند همه چیز و همه خلقت را برای او آفریده است. با آفرینش انسان است که خداوند در زمین خلیفه پیدا می¬کند و خداوند منعال بر این مهم تاکید و تصریح می¬فرماید و این خلافت را برا¬ی آبادانی زمین لازم و ضروری می¬داند.

حالا با این همه تعریف و توصیف جایگاه انسان و اهمیت کرامت انسانی، ما تا چه حد به این امر مهم توجه داریم. تا چه¬حد توانسته¬ایم با جلب اعتماد مردم سرمایه¬های آنان را جذب شبکه بانکی کنیم. این روزها خبر می¬رسد که اکنون حدود 20 تا 22 میلیارد ارز در اختیار مردم است که اگر بانک¬ها می¬توانستند در دوره¬ای که قیمت ارز افزایش یافت و مشکلاتی بوجود آمد، اعتماد مردم را جلب کنند و پاسخ¬گوی خواسته¬های به حق و قانونی آنان باشند، امروز این سرمایه عظیم می¬توانست در اختیار شبکه بانکی باشد و گره از مشکلات زیادی بگشاید.

 امروز هم باید خدمات و برنامه¬های جاری بانک¬ها اعتماد خیز باشد نه اعتماد سوز!‌ آنچه در آن روزها اتفاق افتاد اعتماد سوز بود و نشان داد که باید در باید در برنامه¬ها و خدمات بانکی تجدید¬نظر کنیم. پس صداقت در ارائه خدمات و امانت¬داری و جلب اعتماد موضوعاتی است که باید بانک¬های ما آن را سرلوحه کار خود قرار دهند. حفظ کیفیت خدمات یکی از مسائل مهمی است که باید در بازاریابی خدمات بانکی و مالی مورد توجه باشد تا مشتری با علاقه و انگیزه و اعتماد سرمایه خود را به بانک و شبکه بانکی بسپارد. 

این کنفرانس ها محلی برای تعامل و همفکری نخبگان بانکی است
سپس دکتر ارسلان فتحی¬پور ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: از برگزار کنندگان پنجمین کنفرانس بین¬المللی بازاریابی خدمات بانکی که تاکنون توانسته¬اند زمینه¬ساز و بستر¬ساز توجه به آخرین رویکردها و دستاوردهای علمی در حوزه بازاریابی خدمات بانکی باشند، تشکر می¬کنم. 

اکنون در وضعیتی قرار داریم که همه¬ی ما باید به یک آسیب جدی که اقتصاد کشور با آن دست به گریبان است توجه کنیم. این چالش جدی هم همان وابستگی شدید بنگاه¬های اقتصادی و فعالیت¬های اقتصادی به نظام بانکی برای تامین نقدینگی مورد نیاز خود است. و متاسفانه شدت این وابستگی به حدی است که گویا تنها راه تامین منابع مالی، استقراض از نظام بانکی است و همین امر باعث شده است که رونق و رکود اقتصادی کشور با موفقیت و یا عدم موفقیت نظام بانکی گره بخورد. 

شما عزیزان مستحضرید که شرایط اقتصادی کشور بعد از عدم ثبات طی چند دوره متوالی در حوزه نرخ ارز و بروز نوسانات اقتصادی، اکنون در فضای رکود اقتصادی قرار گرفته و برون رفت از این مشکلات مستلزم تعامل و همفکری سیاست¬گذاران اقتصادی با کلیه فعالان و متخصصان است که من امیدواریم حاصل جمع اتفاقات حرفه¬ای رخ داده در این کنفرانس بتواند در این مسیر مفید واقع شود.

بانکداری جامع محور بحث های کنفرانس پنجم
در این کنفرانس که با حضور پنج سخنران خارجی از کشورهای استرالیا، انگلیس، امریکا و کانادا و سخنرانانی از کشور اسلامی ایران برگزار شد، ‌در خصوص بانکداری جامع، رویکرد بازاریابی حرفه¬ای به بانکداری سخنرانی کردند.

همچنین دو میزگرد با عناوین "بررسی دیدگاه¬ها و انتظارات مشتریان از شبکه بانکی کشور، با حضور مشتریان ویژه و مدیران بانکی" و تجزیه و تحلیل موانع، فرصت¬ها و چالش¬های استقرار نظام بانکداری جامع در ایران با حضور مدیران و صاحب¬نظران بانکی برگزار شد.

در این کنفرانس دو روزه ضمن برپایی میزهای مشاوره با مشتریان و مخاطبان کنفرانس چهار کارگاه تخصصی با عناوین زیر برگزار شد:
- کارگاه نقش سیستم¬های پشتیبانی تصمیم¬گیری در بانکداری جامع
- کارگاه فروشندگی حرفه¬ای خدمات بانکی در شعب
- کارگاه نقش بازیابی در بانکداری شرکتی
و کارگاه بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیکی

سخن پایانی دبیرکل کنفرانس
در مراسم اختتامیه کنفرانس غلامعباس افشار دبیرکل کنفرانس و مدیر مرکز بازاریابی خدمات مالی، به عنوان متولی اصلی این کنفرانس در سخنان کوتاهی گفت:

به این حضور تاثیرگذار در حوزه خدمات بازاریابی در کشور عزیزمان ایران اسلامی مفتخریم و خوشحالیم که برنامه-های پنج دوره کنفرانس بین¬المللی بازاریابی خدمات بانکی مورد استقبال و استفاده شرکت¬کنندگان محترم قرار گرفته است. مدعای این حرف من هم این است که در طول این پنج دوره ما همواره شاهد حضور پرشور و شوق¬آفرین مخاطبان و شرکت¬کنندگان در کنفرانس بوده¬ایم. باید از آقایان، ‌حجت الاسلام مصباحی مقدم و دکتر فتحی پور هم بایت حضور در این کنفرانس و ارائه بیانات روشنگرانه، امید آفرین و البته مسئولیت-آفرینی که داشتند تشکر کنم. امیدوارم بتوانیم با حمایت¬ها و پشتیبانی همه عزیزان در شبکه بانکی کشور و دیگر نهادهای مرتبط و تشویق دیگر دوستان در حمایت از این حرکت¬های علمی و حرفه¬ای در سال¬های آتی شاهد برگزاری این کنفرانس با کیفیت و کارآمدی بیشتری باشیم.

لازم به توضیح است که برای بهرهمندی بیشتر علاقهمندان و مخاطبان کنفرانس، گزارش¬ها¬ی تکمیلی، فایل ارائه سخنرانی¬ها، گزارش کارگاه¬ها و میزگردهای کنفرانس متعاقبا بر روی سایت کنفرانس به آدرس www.FSMcentr.com قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر