بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
مدیر مالی شرکت لنت ترمز ایران عنوان کرد:

واردات، عامل اصلی کاهش میزان تولید و فروش

در شرایط کنونی با توجه به رفع تحریم ها، واردکنندگان کالاهای خارجی با توجه به معافیت های صادراتی که از طریق کشورهای مربوطه دریافت می کنند، محصولات خود را با قیمت پایین تری عرضه می کنند، در نتیجه بدین طریق، بازار محصولات تولید داخل را نیز اشباع می کنند.
کد خبر : ۱۳۱۱۸۴
نویسنده :
اعتماد
بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت لنت ترمز ایران برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 95 ریال برآورد شده این در حالی است که در آمد هر سهم بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال جاری به میزان 32 ریال بوده است بنابراین "خلنت" طی مدت مذکور موفق به پوشش 34 درصدی بودجه خود شده است.

در همین راستا، طاهریان، مدیر مالی شرکت لنت ترمز ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: واردات محصولات خارجی برای شرکتهای قطعه سازی تولیدکننده داخل، مشکلاتی ایجاد کرده است. بطوریکه این قضیه منجر شده بدلیل تیراژ پایین ماشین آلات سنگین، بازار داخل قطعه سازانی که برای این ماشین آلات فعالیت می کنند تا حدودی اشباع شود این در حالی است که با توجه به ورود محصولات رقبای خارجی که کیفیت محصولات آنها پایین تر و گاهی هم سطح محصولات تولید داخل می باشد سبب گرفتن سهم بازار تولید کنندگان داخلی شود. بطور کلی، پیش بینی می شود شرکت لنت ترمز ایران بودجه خود را در شرایطی که از واردات محصولات و قطعات خارجی صرف نظر کنیم، بتواند پوشش دهد.

مدیر مالی شرکت لنت ترمز ایران در خصوص کاهش در میزان تولید و فروش بر اساس عملکرد سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال 93 نسبت به مدت مشابه دوره قبل عنوان کرد: از جمله دلایل کاهش در میزان تولید و فروش "خلنت" می توان به عمده فروش محصولات شرکت لنت ترمز ایران طی نیمه دوم سال اشاره کرد همچنین از دیگر عوامل مذکور، رفع تحریمها و واردات محصولات خارجی و در نتیجه اشباع بازار تولید کنندگان می باشد علاوه بر این ثبات نرخ ارز منجر شده که ریسک مربوط به واردات محصولات خارجی کاهش یابد در نتیجه می توان اظهار کرد که موارد مذکور، باعث شده میزان تولید و فروش با کاهش مواجه شود.

طاهریان بیانکرد: در شرایط کنونی با توجه به رفع تحریم ها، واردکنندگان کالاهای خارجی با توجه به معافیت های صادراتی که از طریق کشورهای مربوطه دریافت می کنند، محصولات خود را با قیمت پایین تری عرضه می کنند، در نتیجه بدین طریق، بازار محصولات تولید داخل را نیز اشباع می کنند.

وی در خاتمه اظهار کرد: سیاست کلی شرکت لنت ترمز ایران در حال حاضر بگونه ای است که فعالیت خود را بر روی کیفیت محصولات متمرکز کرده بطوریکه محصولات "خلنت" بتوانند قادر به رقابت با محصولات خارجی باشند همچنین انتظار می رود، دولت تعرفه محصولات وارداتی را بگونه ای در نظر بگیرد که محصول داخلی نسبت به محصول خارجی دارای صرفه اقتصادی باشد در نتیجه دولت بدین طریق می تواند از تولید کننده داخلی حمایت کند. علاوه بر این در خصوص تسهیلات بانکی چنانچه تمهیداتی در نظر گرفته شود که تسهیلات مربوط به تولید کننده داخلی نسبت به تسهیلات وارد کنندگان محصولات خارجی، دارای مزیت باشد می توان به وضعیت تولید داخلی امیدوار شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر