بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر : ۱۳۱۲۳۷
به گزارش ایرنا، حسن قالیباف اصل روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: ارزش معاملات از ابتدای سال تاکنون 30 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال گذشته 42 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان آن که، معاملات خرد و بلوک از ابتدای سال تاکنون 16 هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: این رقم در سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی درباره معاملات آنلاین نیز گفت: معاملات آنلاین از ابتدای سال تاکنون 9 هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان بوده است.

قالیباف اصل در مورد دفعات معاملات نیز تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون پنج میلیون و 460 هزار دفعه معامله انجام شده که این رقم در سال گذشته پنج میلیون دفعه بوده است.

به گفته وی، میزان معاملات اوراق مشارکت از ابتدای سال تاکنون 400 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال گذشته 300 میلیارد تومان بوده است.

مدیر عامل بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ارزش روز بازار هم اکنون 334 هزار میلیارد تومان است، گفت: این رقم ابتدای سال جاری معادل 386 هزار میلیارد تومان بوده است، ضمن آن که ارزش اسمی بازار نیز هم اکنون 82 هزار و 700 میلیارد تومان است که این رقم در ابتدای سال 68 هزار و 500 میلیارد تومان بود.

قالیباف اصل ادامه داد: 55 درصد معاملات توسط سهامداران حقوقی انجام شده و 45 درصد مابقی نیز توسط سهامداران حقیقی صورت گرفته است و نسبت p/e هم اکنون 5.5 است که این رقم در ابتدای سال 7.5 بوده است.

وی اظهار داشت: طی 5 ماه گذشته 10 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه توسط شرکت های بورسی انجام شده و آخرین سود اعلامی این شرکت ها که شامل 320 شرکت در 37 صنعت است، حدود 59 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال گذشته 52 هزار میلیارد تومان بوده است و بنابراین هفت هزار میلیارد تومان معادل 13 درصد سود شرکت ها افزایش یافته است.

وی درباره علت کاهش شاخص بورس به رغم افزایش سود گفت: بحث سیاست های انقباضی و کنترل نقدینگی باعث کاهش حجم معاملات در بورس شده و این در حالی است که بازار سرمایه بازاری پرپتانسیل است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
اقای قالیباف یه تعریفی از اقتصاد و بورس برای ما مبتدی ها میتونه مفید باشه