بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر : ۱۳۱۲۴۸
وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه در حال حاضر بحث مدرسه‌محوری را به صورت جدی در مدارس سراسر کشور دنبال می‌کنیم گفت: مدرسه‌محوری رویکردی در مدیریت آموزش و پرورش است که با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی بر اصول مشارکت‌پذیری و تفیذ اختیار، استوار است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اصغر فانی در مراسم "اختتامیه سی‌و‌یکمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور" با بیان اینکه امروز مدیریت آموزشی باید به رهبری آموزشی تبدیل شود عنوان کرد: رهبر آموزشی کسی است که بر زیردستان خود نفوذ داشته باشد.

وی ادامه داد: رهبری یعنی نفوذ در دیگران به‌طوری که آن‌ها با میل و رغبت کار کنند؛ در واقع شرط محبوبیت و مقبولیت برای رهبری آموزشی لازم است. وزیر آموزش و پرورش ضمن ارائه پیشنهاد برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رؤسای مناطق اظهار کرد: در حال حاضر بحث مدرسه‌محوری را به صورت جدی در مدارس سراسر کشور دنبال می‌کنیم.

وی افزود: مدرسه‌محوری رویکردی در مدیریت آموزش و پرورش است که با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی بر اصول مشارکت‌پذیری و تفیذ اختیار استوار است. فانی در ادامه با تاکید بر اینکه در امور تربیتی نیاز به کار محتوایی داریم تا منجر به تغییر رفتار گروهی شود گفت: به تعبیر رئیس مجلس شورای اسلامی کار دکوری نمی ‌خواهیم. متأسفانه در این سی‌و‌چند ساله پس از انقلاب در برخی موارد اسیر کار دکوری و شکلی شده‌ایم.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که یک رفتار نسبتاً مطلوب پایدار و مترقی ایجاد شود. در واقع تربیت، به معنای زمینه‌سازی ایجاد رفتار مطلوب نسبت پایدار و مترقی است. وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید ارزش‌یابی از امور پرورشی، ارزشیابی کیفی باشد، به رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور توصیه کرد به گزارش‌های پرورشی خود آب نبندند.

فانی در ادامه به برپایی اقامه نماز در مدارس کشور اشاره و عنوان کرد: نماز یک واجب شرعی است و رئیس منطقه باید در نماز‌های جماعت شرکت کند. مدیر مدرسه نیز باید در صفوف نماز جماعت حضور یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر