بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر : ۱۳۱۳۸۸
خبرگزاری بسیج: سهام شهر افسانه ای پدیده شاندیز تحت چه ضابطه ای در بازار خرید وفروش می شود؟

خبرگزاری بسیج-سرویس اقتصادی: به گزارش خبرنگار حوزه بورس خبرگزاری بسیج، شرکت پدیده شاندیز به مدت ده سال است که در کشور شروع به کار کرده و در سالهای گذشته مردم نیز با اشتیاق فراوان خبرهای آنرا در قالب آگهی-گزارشهای طولانی مدت تلویزیونی دنبال کرده اند.

در این راستا این شرکت از تاریخ 8/8/88 شروع به فروش سهام خود کرده است. گرچه این طرح یک طرح ملی است که میتواند باعث افتخار کشور باشد اما ابهاماتی در مورد فروش این سهام وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

شرکت پدیده شاندیز در 18/11/1383 تحت عنوان شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (سهامی عام) در ثبت شرکتهای مشهد به ثبت رسید؛ واکنون نیز محسن پهلوان مقدم رئیس هیئت مدیره این شرکت است.در مهر ماه سال 1386با تصویب هیات دولت شهر شاندیز بعنوان اولویت اول ومنطقه نمونه گردشگری کشور انتخاب شد.

این شرکت در تاریخ 8/8/88 سهام خود را با قیمت پایه 200 تومان در خارج از بورس به فروش گذاشت و به علت پیشرفت چشمگیر پروژه ها قیمت سهام آن نیز روز به روز افزایش یافت. این قیمت در سال جاری رشد باورنکردنی ای را پشت سر گذاشته و در حالیکه در آغاز سال قیمت قیمت پایه آن 3000 تومان بود اکنون قیمت آن مرز 8000 تومان را پشت سر گذاشته و پیش بینی

می شود در پایان سال به 12000 تومان نیز برسد.

اما نگرانی از جایی شروع شد که مجتبی کباری، کارشناس بورس در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اظهار نگرانی درمورد این معاملات خاطر نشان کرد: بدلیل اینکه این سهام خارج از بورس و فرا بورس فروخته می شود و طبق مصوبات سال93 سازمان بورس معاملات سهامی که در خارج از بورس انجام می شوند باطل هستند ، سازمان بورس باید دراین مورد موضع گیری کرده و پاسخگوی مردم باشد.

هنگامیکه از ایوب باقر تبار معاون سازمان بورس در این مورد سوال کردیم وی اظهار بی اطلاعی کرده وادامه داد: این موضوع به ما ربطی ندارد وشرکتهای اولیه بورس باید پاسخ بدهد که آیا این شرکت در آنجا ثبت نام کرده یا نه.

اما متاسفانه در پی تماسهای مکرری که با غلام رضا ابو ترابی رئیس شرکتهای اولیه بورس داشتیم وی حاضر به پاسخ گویی در این زمینه نشد.

علاوه بر آنچه گفته شد مشکلات دیگری نیز در مورد این سهام وجود دارد: اول اینکه اگر فرد بخواهد طبق قانون مصوب شرکت سهام را به خود شرکت مسترد کند باید بین 20 تا 30 روز برای دریافت وجه خود معطل بماند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
خوب که چی ؟!!!
این که الان گفتی یعنی چی !!!
ما که چیزی ازین گزارش سر در نیاوردیم ...
جواد حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
با سلام من فکر می کنم پدیده مربوط به از ما بهترون که پیگیری نمی شود با احترام مزدا3
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
شرکت ابنیه 1/5میلیاد سهم دارد

200 میلیون در اختیار سهامدار جز است

7 میلیون در اختیار شرکتی که سهم به مردم میفروشد

1میلیاردو 200 میلیون هم در ست سهامدار عمده (بین الملل پدیده)
شرکت 545 میلیارد تومان وام دارد صندوق میزان؟؟؟
39 میلیارد اورده دارد

باقیمت 8000تومان با هر 1% فروش 120 میلیارد به جیب میزند
سود هر سهم حدود 32 تومان هست
اگر این سهم در بورس بود بنا به شرکتهای بورسی دیگر 180 تومان قیمت میخورد
عجب
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴
عجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا آخر سال 12000 تومن ميشه؟؟؟؟؟ من رفتم زندگيمو بفروشم پديده بخرم باي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
به نظر میرسه حسابی ازافت بورس پریشانید و نگران.
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
جالبه بورس نیوز حافظ پول مردم شده شما که دلسوز مردمی چرا از رانت خواری در بورس نمیگی چرا نمیگی که چی شده که سرمایه های مردم در عرض 8 ماه نصف یا کمتر شده چرا تحلیل های گول زننده میزاری که شاخص به 80000 میرسه بعد 100000 بسه بسه دیگه مردم میدونن بورس پایان کارشه پدیده سهامش به 30000 ت میرسه وقتی رسید برو یه جایی که کسی نبینت
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۰
هرکی سهام نداره بخره ضررنمیکنه این چه روزه میگم.بعضیها هماساسی خراب میشن.
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
پدیده یعنی اقتصاد سالم،رقبای پدیده 4 سال دارن میمیرن از حسادت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
الان 4 سال هست که بعضیا با اخبار کذب سعی میکنن پدیدرو زیر سوال ببرن.و هر چند وقت یک شایعه در موردش درست میکنن. اگه این شایعات صحت داشت تا الان باید مشخص می شد،پدیده دیگه خودشو ثابت کرده بیخودی تلاش نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲
من قبلا ٣٤٠٠ سهم داشتم خود شركت زحمت كشيد ٨٥٠ سهم اضافه كرد الانم ماشينمو فروختم ميخوام بخرم و اميد به خدا به پروژه خوش بينم اگر قرار بود زمين بخوره تا حالا خورده بود يك شركت كه داره درست كار ميكنه كسايي كه نميتونن ببينن شايعه درست ميكنن sajjad_66664@yahoo.com
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
تا کور شود هر آنکه نتواند دید........
سید مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
چقدر دشمنی دارید با پدیده؟
چرا کذب مینویسید؟
من دقیقا 30/7/92 سهام پدیده رو خریدم به قیمت 3100تومان بعد شما این بالا نوشتید در آغاز امسال سهام 3000تومان بوده
همین یکیو بکیر برو تا آخر همش حتما همین جوری کذب نوشتید دیگه اونی هم که سر در نمیاره میگه هتما راست میگی دیگه
میشه شما دلتون واسه مردم نسوزه لطفا بزارید مردم پولاشونو به باد بدن مال خودشونه دوست دارن بدن صاحابای پدیده بخورن شما چرا ناراحت میشی ؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
امروز 5،8،93 سهام پدیده زمین خورد!در عرص یک روز 1000تومن پایین اومد حالا چ شود خدا میداند،من خودم نصف بیشتر سهاممو ب 9000فرختم ولی نمیدونم بازم پایین میره یا همش فیلم بوده
هادی
United States of America
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
به عنوان یک مهندس مشغول به کار در پروژه نظرات دوستان رو خوندم دوست دارم مسائلی که در این چند سال تو پروژه درک کردم رو به اشتراک بگذارم قضاوت با خود دوستان:
1- این پروژه از لحاظ مکانی نامناسب بوده و به دلیل فاصله از شهر پتانسیل بالایی جهت جذب مشتری نداره.
2-پروژه هایی مشابه این پروژه در مرکز شهر در حال ساخت هست که در صورت افتتاح، پدیده را با خاک یکسان میکنن نظیر مشهد مال
3- بنده به جرئت میتونم بگم که بسیاری از واحدهای تجاری اقامتی اداری به فروش نرفته اگه شک دارید برید نگاه کنید الان ساختمان اداری پروژه دفتر کار مهندسین پروژه شده واحدهای تجاری بلوک 1 هم که مثلا راه افتاده عمدتا خالیه
این پروژه یک هیاهوی الکی هست وشکست خورده پس راز این افزایش سهام در چیست؟
جواب: وقتی دوستان در فروش واحدها با اقبالی مواجه نشدند روبه چاپ کردن کاغذ هایی به عنوان سهام کردند و با افزایش قیمت حبابی سعی در فروش آن داشتند و جهت اطمینان خاطر شما سهام را از شما با قیمتی کمتر از واسطه ها میخرند تا هم اطمینان داشته باشید که سهام خرید میشه هم به جای فروش به پدیده به واسطه ها با قیمت بالاتر بفروشید این روند همینطور ادامه داره تا سرمایه ها بیشتر و بیشتر بشه و خدا عاقبت او سهامدارای آخرو بخیر کنه.
تا حالا فکر کردید چرا پدیده در تبلیغات جزعیات پروژه رو نشون نمیده و یا مثلا روی فروش واحدهای تجاری یا اقامتیش تبلیغ نمیکنه؟ چون 1- تبلیغ فروش واحدها در نظر مردم یک پروژه شکست خورده رو تداعی میکنه پس بهتره صرفا از بالا و به طور کلی برند پدیده تبلیغ بشه تا بشه راحت سر مردم شیره مالید و سهام فروخت. این پروژه با پول سهام سر پا مونده و مالکینش ملیاردر شدند وگرنه کدوم آدم احمقی میاد بره دفتر کار تو شاندیز بگیره. امیدوارم دوستان منطقی عمل کنند و اگه سهام هم میخوان بخرن حساب شده عمل کنند.
التماس دعا
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
چه جالب این نظر در تمامی مطالب مرتبط با
پدیده بود به نظرم این مهندس هاس پدیده
چه قدر با هم اتفاق نظر دارند که تمامی مطالب را کپی می کنند احسنت بر شما مهندس ها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
محسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
دوستان اونایی که میدونن پدیده زمین میخوره سرمایه گذاری نکن و غصه ای ماها رو هم نخورن ما پول دادیم شماها چرا نگرانین؟؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
من ميخواستم برج 2 1000 سهم بخرم.اونروز ارزش هر سهم5170 تومن بود.با جستجو در اينترنت و پرس و جو و مشورت از دوستان منصرف شدم.همه فاز منفي دادن. ولي چي شد؟
الان بعداز شش ماه ارزش سهام شده 11194 تومن.و من بجاي 1000 سهم فقط تونستم 500 سهم بخرم. امروز 500 سهم به ارزش 11194 تومن خريدم.
البته ميگن انسانها به قطار در حال حركت سنگ ميزنند.
حقایق پدیده
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
موج اجتماعی پدیده بسیار بالاست.علت حرف و حدیث های اخیر برای پدیده تبدیل شدن پدیده به یک پدیده اجتماعی است ، نه اقتصادی.پدیده بیش از آن که سرمایه اقتصادی داشته باشد ، تبدیل به یک سرمایه ی اجتماعی شده است.شهر رویایی پدیده ، الگوی دراگ استورهای اروپایی است.در این فروشگاه ها دو چیز یافت می شود: وفور و مجموعه سازی ، جزئی از کل کالاها و اشیا طبقه اشراف ، متوسط و فقرا. حساسیت های به وجود آمده برای پدیده ناشی از پول دار شدن یک فرد،بزرگ شدن یا حسادت و یا درگیری های سیاسیون پشت پرده نیست‌.پدیده یک نماد دوره پست مدرن است که شاید حدود ۵۰ سال زودتر از موعد اصلی وارد ایران شده است.حساسیت ها نسبت به پدیده ناشی از بلاتکلیفی سیستم اقتصادی و اجتماعی در برابر موج پست مدرنیسم است.همان گونه که ابتدا ندانستیم با ویدئو ، تلویزیون ، ماشین چگونه برخورد کنیم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
خواهشا کمتر درباره پدیده شایعه درست کنین.
چرا اینجا تا یه شرکت میخواد به مردم کمک کنه سریع جلوشو میگیرن.
ما دوست داریم پولمونو به پدیده بدیم به هیچ کس هم ربطی نداره.
حاج محس پهلوان حمایتت میکنیم.
چشم همه حسودا کووووووووور
نادر
United States of America
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۹
تو کشوری که هیچ کس چشم نداره پیشرفت یکی دیگه رو ببینه و تا میبینن داری میوفتی تو چاه میان به جای کمک ریش خندت میکنن اینهمه ادم دلسوز رو بنظرتون از کدوم کشور وارد کردن !!!!!???? راستی عزیزانم من همین الان اتسه کردم اینجا بجز مهندس دکتر هم داریم ????
امیر از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
شما سهام داران عزیز را به بازدید از شهر رویایی پدیده و جلسه پرسش و پاسخ با حضور محسن پهلوان مقدم در نشستی صمیمی دعوت مینماییم.
زمان:سه شنبه 16/10/93 ساعت 14
مکان:شهر رویایی پدیده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۷
هر که بامش بیش برفش بیشتر. هر چه پدیده قوی تر و پر سود تر باشه این شایعه ها هم بیشتر می شه و دشمنان هم بیشتر. مهم اینه که بتونه پدیده از این مرحله عبور کنه. چند ماه دیگه که تفحص و بررسی قوه قضاییه تموم شد و به مورد مشکوکی بر نخورد همه می بینن که پدیده سهامش دوبرابر میشه. اون موقع که دیگه طوفانم نمیتونه تکونش بده. سیل سرمایه ها به طرفش هجوم میارن. من که هر چی دارم میفروشم پدیده می خرم. چون الان با شکسته شدن قیمت سهام جا برا رشد دوباره داره. من فک کنم تا خرداد 94 به 6000 تومن برسه.
هادی ازمشهد
-
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
ماظب این نسیم باش طوفان پیشکش . کاری که بادلال بازی رشدکنه اخروعاقبت نداره .
امید رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
احتراما اینجانب امید رضا به استضحار مسولین محترم میرسانم که امروز در تربت حیدریه شایعاتی بود که ماسسه میزان سهام پدیده خریده بخاطر این مساله همه شهروندان به صورت یکدفعگی رفتند تا وجه خود را از بانک پس بگیرند به طوری شلوغ شده بود که خیابان بسته شده بود از طرفی کسبه هفده شهریور که در کار پوشاک میباشن که چند مورد از اقوام ما میباشند از تهران جنس بصورت چکی آورده بودند که بعد از فروش پولش را سهام پدیده خریدند واینک با توجه به شایعات پیش آمده وبند بودن پولشان در پدیده چکهایشان برگشت خورده ومتواری شده اند وکاسبی را ول کردند مردم که شایعات پخش شده را دیدند به بورس رفتند سراسیمه تا وجهشان را بگیرند واین کلا بضرر بورس است ودرگیری آنجا پیش امد وباعث شد شاخص سهام بیاید پایین لذا از مسولین محترم تقا ضا میشود تصمیمات لحظه ای رابگذارند کنار تا فضای روانی کشور آرام شود
امیر از مشهد
United States of America
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
در لحظه زندگی کن....تا آخر همراه پدیده خواهیم ماند.
سیدسعید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
پس چرا اخیرا تو تهران شرکت سهامی خاص که مال اقای ... بیرون از بورس داره سهام میفروشه؟ سهام فروختن فقط برای پدیده خلافه ؟ برای شرکتهای خودتون خلاف نیست؟یک بوم و دو هوا!!!
مملکتی که خودروی مدل93رو تحت عنوان مدل94به مردم بفروشه بیشتراز این ازش توقعی نیست!!!
مردم تا کی باید ساکت باشندوظلم های شمارو ببینن؟

یادتون باشه پهلوان سردار سازندگیست و بعدها فرزندان شما به او افتخار خواهند کرد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۵
با سلام طبق اطلاعیه ای که آقای پهلوان داده اند تا 7ماه پول نیست بعدشم مطمنا تا ده سال دیگه هم پروژه ها پول نمیشود تبریک میگویم به آقای دادستان خادم مردم بدبخت شدن همه آخ بابا هی
محمود
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
دوستان کسانی که قصد تخریب پدیده رو دارند .فقط وفقط رقبا یا حسودان هستند واگر نه هیچ آدمی بیکار نیست دلشم برای کسی نمیسوزه بیاد اینجا اظهار نظر کنه. تا آخر باهاتم پدیده.