بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه:

همه چیز برای بهبود اوضاع بورس مهیا است

شرایط نامناسب در حالی بر بورس حاکم است که به نظر می رسد بیشترین توجه سرمایه گذاران به اخبار منفی منتشر شده معطوف گردیده و این امر به تداوم این روند شدت می بخشد.
کد خبر : ۱۳۱۶۵۹
نویسنده :
جمشیدی
بازار سرمایه در حالی اولین روز از معاملات هفته جاری را با روندی نزولی به پایان رسانید که شاخص کل در دقایق پایانی معاملات این روز وارد کانال 72 هزار واحدی شد. علاوه بر این، اولین صندوق زمین و ساختمان دیروز افتتاح شد و فردا نیز 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود در فرابورس عرضه می گردد.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان در حالی طی روز گذشته انجام پذیرفت که این امر طی سال های گذشته در دستورکار متولیان بازار سرمایه قرار داشته و اکنون با اصلاح برخی از ویژگی ها و قوانین آن با موفقیت صورت گرفت. این در حالی است که به طور قطع معایب و ایرادات این برنامه به مرور زمان مرتفع می شود.

مهدی طحانی به مزیت های راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری همچون نسیم اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه معلول شرایط اقتصادی کشور است و صنایع مختلفی همچون ساختمان نیز در این بازار فعالیت می کنند. برهمین اساس می توان از بازار سرمایه جهت ایجاد رونق در حوزه مسکن استفاده کرد و بواسطه انتشار برخی اوراق در آن به تأمین مالی پروژه های مختلف کمک نمود.

وی افزود: بسیاری از افراد به صورت سنتی در بخش ساختمان فعالیت می کنند و از پتانسیل های بازار سرمایه برای کسب بازدهی مناسب مطلع نیستند. از این رو به نظر می رسد مشارکت این افراد در پذیره نویسی صندوق های این چنینی موجب جذب نقدینگی های جدید در بورس شود و آثار مثبتی در ایجاد رونق در کلیت بازار سرمایه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک شدن به زمان عرضه اولیه "ثرود" چندان بر شکل گیری روند منفی در بورس مؤثر نیست، در این خصوص افزود: انجام این امر به نقدینگی اندکی حدود 6 تا 6.5 میلیارد تومان نیاز دارد و بر افزایش فشار عرضه ها طی روز گذشته مؤثر نبوده است.

نرخ ارز مبادله ای در حالی تفاوت قیمتی حدود 11 تومانی از قیمت رسمی آن دارد که به نظر می رسد این فاصله قیمتی تا پایان امسال بیشتر شود و این متغیر به مبلغی حدود 2700 تومان افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه افزود: شرایط نامناسب در حالی بر بورس حاکم است که به نظر می رسد بیشترین توجه سرمایه گذاران به اخبار منفی منتشر شده معطوف گردیده و این امر به تداوم این روند شدت می بخشد.

طحانی به وضعیت اقتصادی کشور و برنامه های دولت جهت خروج از رکود اقتصادی اشاره کرد و ابراز داشت: نرخ ارز مبادله ای در حالی تفاوت قیمتی حدود 11 تومانی از قیمت رسمی آن دارد که به نظر می رسد این فاصله قیمتی تا پایان امسال بیشتر شود و این متغیر به مبلغی حدود 2700 تومان افزایش یابد. این در حالی است که با احتساب هزینه واردات 400 تومانی، نرخ ارز حدود 3100 تومان محاسبه می گردد و کاهش آن چندان محتمل نیست.

وی افزود: آرامش نسبی نیز در شرایط سیاسی و بین المللی کشور حاکم شده و نظرات کارشناسان و فعالان سیاسی در داخل و خارج از کشور نیز نوید بهتر شدن اوضاع سیاسی را می دهند.

علاوه بر این، دولت تمام تلاش خود را برای خروج از وضعیت نابسامان اقتصادی بکار برده است. برهمین اساس تمامی شرایط موجود امید برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و در نهایت ایجاد رونق در بورس را تقویت می کنند، به گونه ای که کسب بازدهی مناسب تا پایان امسال چندان دور از ذهن نیست.

مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوی آگاه با پرپتانسیل خواندن اغلب صنایع فعال بورسی برای اعطای بازدهی مناسب به سرمایه گذاران، در این خصوص افزود: سهام اکثر صنایع همچون پتروشیمی، پالایشی، بانک از فرصت های زیادی برای رشد قیمتی برخوردارند که البته در این میان سهام شرکت های با ارزش بازار پایین و میزان سهام شناور کم که اصلاح قیمتی کوتاه مدتی داشتند، از این امر مستثنی هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
با توجه به مداخله بعضی تازه به دوران رسیده ها در امور شرکت ها و روند خرید و فروش سهام شرکت های بورسی اکثر سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی نقدینگی خود را به جای تقلیل در خرید سهام های شرکت های بورسی وطنی به خرید سهام در کشورهای منطقه صرف نموده اند و اندکی افراد خودی دست اندرکار به خرید و فروش سهام در کشور می پردازند، در نتیجه روز به روز افت در شاخص بورس وطنی به چشم می خورد و تا زمانی که متبحرین فعلی دست از سر بورس و شرکت های بورسی برندارند همین منوال یعنی کاهش سهام شرکتها ادامه خواهد داشت، یعنی امیدی به بهبود در صنایع و معادن کشور وجود ندارد، صنایع جز مونتاژکاری و معادن جز خام فروشی چاره دیگری نخواهند داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
ایشون در مصاحبه قبلی هم با شاخص 77هزاری قیمت ها رو در کف میدانستند