بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر : ۱۳۱۷۶۱
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در پروژه های مسکن مهر مشکلاتی وجود داشت که متاسفانه از آغاز هم این طرح به صورت نامناسب به اجرا درآمد.


،ˈعلی لاریجانیˈ روز یکشنبه در دیدار با آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید افزود: اجرای طرح مسکن مهر حجم زیادی از فشارها را به دولت آورد اما چون مردم درگیر این پروژه شدند از این رو از طریق بانک ها اقداماتی در حال انجام است تا پروژه به اتمام برسد.

وی همچنین با اشاره به تلاش های مجلس برای پیگیری برخی از مشکلات و دغدغه های کشور گفت: مجلس در چند وقت اخیر تمرکز ویژه ای بر روی موضوع رونق تولید داشته است.

لاریجانی افزود: تا وقتی که تولید کشور راه نیفتد مشکلات اقتصادی مرتفع نمی شود، از طرف دیگر نقدینگی باید به سمت تولید برود.

وی با اشاره به ارائه دو لایحه از سوی دولت به مجلس برای حمایت از رونق تولید و خروج از رکود تورمی، اظهار داشت: مجلس در لایحه بودجه سال 93 اعتبار مناسبی را برای بخش تولید در حوزه صنعت و کشاورزی اختصاص داد.

وی افزود: همچنین بودجه ای با اعتباری حدود یکصد میلیارد دلار برای حمایت از سرمایه گذاری تعیین شد که خوشبختانه هم اکنون این موضوع در شورای عالی اقتصاد در حال بررسی و تعیین تکلیف است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی دیگر مجلس اعتبار مناسبی را از دو محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و محل درآمدهای هدفمند کردن یارانه ها اختصاص داده که خوشبختانه با این اقدام فشار بر روی مردم کاهش یافت.

وی با اشاره به برنامه ریزی دولت برای گنجاندن تدابیری جهت حمایت از تولید در قانون برنامه ششم توسعه تصریح کرد: هم اکنون دولت لایحه ای را برای حمایت از تولید ارائه کرده و مجلس در نظر دارد تا ظرف زمان تدوین قانون برنامه ششم توسعه گام های اساسی را برای حمایت از تولید بردارد.

لاریجانی افزود: البته در مجموع سخت گیری دولت در بخش اقتصاد درست است و تنها باید سرعت کارشان را در این حوزه افزایش دهند تا بخش تولید شکوفا شود.

رییس قوه مقننه همچنین با اشاره به مشکلات کم آبی در حوزه کشاورزی گفت: قطعا باید در این حوزه سرمایه گذاری های ویژه ای انجام شود از طرف دیگر براساس آمارها هم اکنون حدود 92 درصد از منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود که این آمارها نشان دهنده لزوم توجه مسوولان به اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در کشور است.

وی اضافه کرد: از این رو در بودجه امسال اعتباری را برای اجرایی شدن این سیستم ها اختصاص دادیم که این موضوع در برنامه ششم توسعه هم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در بودجه سال 93 اعتباری حدود هشت میلیارد دلار برای کنترل آب های مرزی اختصاص داده شد.

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم مشکل کمبود آب برای کشاورزان بسیار حساس است، افزود: استان قم هم اکنون با این مشکل مواجه است از این رو حوزه کشاورزی استان نیز باید به سیستم مکانیزه تبدیل شود.

لاریجانی گفت: مجلس شورای اسلامی همچنین در بودجه سال 93 توجه ویژه ای را به مساله گازکشی شهرها و روستاها داشته است تا در آینده نزدیک تمام این مناطق دارای گاز شهری شود تا آمار مصرف نفت کاهش یابد.

رییس مجلس صبح امروز نیز با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم دیدار و گفت و گو کرد. 

منبع: خانه ملت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
تایید شما عمل را نشان ازدانش اقتصادی تواست مملکت گلستان شد