{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خوزستان در روز دوشنبه 30/2/87 ساعت 10 با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت برگزار شد و این شرکت مبلغ 300 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم نمود .

"> راه اندازی خط دوم سیمان خوزستان

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خوزستان در روز دوشنبه 30/2/87 ساعت 10 با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت برگزار شد و این شرکت مبلغ 300 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم نمود .

کد خبر : ۱۳۱۹۳

راه اندازی خط دوم سیمان خوزستان

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خوزستان در روز دوشنبه 30/2/87 ساعت 10 با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت برگزار شد و این شرکت مبلغ 300 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم نمود .

بنا بر گزارش خبرنگار بورس نیوز اعضای هیت رییسه شرکت را جناب آقای مهندس غفاری به عنوان رییس مجمع و ناظران مجمع جناب آقایان توکلی و طاهری تشکیل دادند و همچنین مدیرعامل شرکت جناب آقای مهندس لطفی در ترکیب هیات رییسه حضور یافتند در ابتدای قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع اظهار داشتند که شرکت کار خود را با سرمایه اولیه 350 میلیارد ریال آغاز کرده و سرمایه فعلی 480 میلیارد ریال رسیده است.

لطفی در ادامه گفت: در این سال کمیته انرژی با توجه به مصرف بالای برق انتخاب شد تا راهکارهای جلوگیری از هدر رفت انرژی را ارایه نماید. همچنین طرح تفصیلی و اکتشاف قراردادی نیز منعقد شده است از سوی دیگر برای ارتقاء سطح توان کارکنان قراردادهای آموزش نیز منعقد شده است. ارتقاء ظرفیت خط 1 از 3000 تن به 3700 تن توسط شرکت انجام شد که برای انجام آن 17 میلیارد ریال هزینه شده است و طرح افزایش و بهینه سازی خط 2 نیز به پیمانکار واگذار شد .

با توجه به اقدامات انجام شده از سال 1383 در مهر ماه امسال با راه اندازی خط 2 ، نیروی انسانی تعدیل می شود و بالتبع سود شرکت بالا خواهد رفت چون نیروی انسانی استخدام شده درشرکت سیمان خوزستان تقریبا 2 برابر نیروی انسانی در شرکتهای مشابه می باشد .

وی با بیان اینکه در سال جاری 20 میلیارد تومان هزینه در شرکت شده است گفت: که هزینه ثابت شامل استهلاک و دستمزد پرسنل می باشد که با راه اندازی خط جدید این هزینه به شدت کاهش خواهد یافت. ایشان در ادامه بیان کرد سود شرکت در سال 1386 ، 15 میلیارد تومان است و در حال حاضر 60درصد از نقدینگی مورد نیاز شرکت از طریق وام تامین می شود.

تاریخچه :

توجه به اهداف جمهوری اسلامی ایران و برنامه بازسازی و توسعه کشور و نیاز مبرم به سیمان و خودکفایی در تولید آن ، شرکت سیمان خوزستان در تاریخ 20/09/1368 و تحت شماره 7780 دراداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران و به صورت سهامی خاص به ثبت رسید و در تاریخ 27/04/1378 از سهامی خاص به عام تبدیل گردید.

اجرای طرح احداث کارخانه با توجه به امکانات منطقه روستای گلگیر شهرستان مسجد سلیمان ، با ظرفیت 6000 تنی مورد موافقت مقام محترم وزارت صنایع قرار گرفت .

در این راستا شناسایی معادن تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ، راههای ارتباطی، امکانات برق ، سوخت، آب و نیروی انسانی فراهم گردید و اکثر ماشین آلات اصلی طرح افتتاح اعتبار و برخی از ماشین آلات کمکی زمان احداث نیز از منابع داخلی تامین گردید.

فعالیت اصلی شرکت :

ایجاد و تاسیس کارخانجات تولید سیمان و صنایع جنبی وابسته به آن ، تهیه و تامین کلیه مواد و وسایل ، دستگاهها و ماشین آلات مورد نیاز این صنایع از داخل و خارج کشور و بهره برداری از آن .

اکتشاف و استخراج و بهره برداری از کلیه معادن مورد نیاز این صنعت از قبیل سنگ آهک، خاک رس ،سنگ گچ، سنگ آهن، سیلیس و غیره .

تاسیس شرکت های جدید و یا سهیم شدن در شرکتهای موجود در جهت تعقیب اهداف شرکت .

انجام کلیه معاملات و عملیات مجاز صنعتی و تولیدی و بازرگانی اعم از داخلی و خارجی ( صادرات و واردات ) منجمله صدور خدمات فنی و مهندسی و کالاهای تولیدی کارخانجات سیمان و شرکتهایی که به نحوی از انحاء در آنها سهیم بوده و یا مشارکت داشته باشد به خارج از کشور.

وارد شدن در معاملات سازمان بورس، سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت نزد بانکها، خرید و فروش اوراق قرضه و مشارکت .

بطور کلی شرکت می تواند به کلیه عملیات و معاملات مالی و تجاری و صنعتی و خدماتی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات فوق مربوط باشد مبادرت نماید.

فعالیت های شرکت طی سال مالی مورد گزارش:

تولید 973,718 تن کلینکر طی سال مالی مورد گزارش حدوداً معادل 108 % ظرفیت اسمی می باشد .

تولید 1,166,522 تن سیمان طی سال مالی مورد گزارش حدودا معادل 125 % ظرفیت اسمی می باشد .

تحویل 1,170,160 تن سیمان در طی سال مالی مورد گزارش .

انعقاد دو فقره قرارداد سایش کلینکر با شرکتهای مشارکت جهاد توسعه منابع آب و صالحان تجارت به علت استفاده بهینه از ظرفیت آسیابهای سیمان .

اخذ مجوز تولید سیمان پزولانی در تاریخ 28/1/1386 از وزارت صنایع و معادن و اقدام به تولید آزمایشی سیمان پزولانی به جهت استفاده بهینه از افزودنیها و افزایش سودآوری هر تن سیمان تولیدی

فروش 401,758 میلیون ریال سیمان طی سال مالی مورد گزارش

کسب حدود 158 میلیارد ریال سود ( قبل از کسر مالیات ) که معادل 33 درصد سرمایه ثبت شده شرکت می باشد . لازم به ذکر است که شود عملیاتی سال 86 مبلغ 156,801 میلیون ریال می باشد .

کسب 170 میلیارد ریال سود نا خالص .

{mosimage}

{mosimage}

{mosimage}

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر