{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع شیمیایی ایران در تاریخ 31/2/1387 با حضور بیش از 97 درصد از سهامداران شرکت در محل هتل ارم برگزار و شرکت مبلغ 700 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران خود تقسیم کرد.

"> شیران 700 ریال سود نقدی تقسیم کرد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۴

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع شیمیایی ایران در تاریخ 31/2/1387 با حضور بیش از 97 درصد از سهامداران شرکت در محل هتل ارم برگزار و شرکت مبلغ 700 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران خود تقسیم کرد.

کد خبر : ۱۳۱۹۵

شیران 700 ریال سود نقدی تقسیم کرد

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع شیمیایی ایران در تاریخ 31/2/1387 با حضور بیش از 97 درصد از سهامداران شرکت در محل هتل ارم برگزار و شرکت مبلغ 700 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران خود تقسیم کرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز ریاست این جلسه را سید ابریشمی عهده بر عهده دارد و آقایان نجفی پور و فردوسی پور به عنوان ناظرین و رضا مقدم دبیر مجمع و مدیرعامل شرکت هیات رییسه را تشکیل می دادند.

بنا بر گزارش بورس نیوز مهندس مقدم مدیرعامل شرکت با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع و با اشاره به یکسال فعالیت شرکت اظهار داشت: شرکت صنایع شیمیایی ایران در چهار بخش امور تولید، فنی، توسعه و تحقیق، تضمین کیفیت و مهندسی فعالیتهای عمده و قابل توجهی را در سال مورد گزارش انجام داده است که هر کدام از این بخشها طی برنامه ریزی های انجام شده اهداف مشخص را دنبال می کنند که در ذیل به برخی از آنها اشاره شده است.

فعالیت های عمده بخش تولید در سال 1386

- انجام تعمیرات اساسی کل کارخانه در طول خرداد و تیر ماه سال 1386 .

- آماده سازی شرایط با همکاری اداره مهندسی برای بارگیری احتمالی پارازایلین جهت پروژه کاهش آروماتیک محصول برای مشتریان متقاضی .

- اصلاح میزان آروماتیک نرمال پارافین برج جذب جدید با تغییر پارامترهای عملیاتی برج جذب جدید

- تست آزمایشی کاتریج جدید واحد 300 در setup آزمایشی همچنان تا رسیدن به نتیجه نهایی در حال بررسی می باشد. همچنین تست کارتریج های واحد 100 مورد تایید قرار گرفت .

طی سال مالی مورد گزارش وضعیت تولید محصولات و مقایسه آن با ظرفیت اسمی آنها به شرح زیر می باشد.

{mosimage}

اهداف و برنامه سال آتی بخش تولید

- تنظیم ظرفیت و شرایط عملیاتی واحدها بر اساس برنامه بودجه

- شارژ حلال پارازایلین و تلاش برای تولید پارافین با میزان اروماتیک کمتر از 0.2 درصد.

- کاهش ضایعات مواد در هنگام تخلیه و بارگیری در قسمت مخازن و بازیابی آنها

- بهینه سازی مصرف انرژی و آب و مانیتورینگ آن

تحقیق و توسعه

اهم فعالیت های انجام شده واحدها توسعه به شرح زیر می باشد.

الف) پروژه نصب واحد DSH به منظور کاهش ضایعات :

{mosimage}پس از اتمام کارهای مهندسی پایه و تفضیلی آن اجرای پروژه از تاریخ آبان ماه 86 توسط شرکت سنگین نصب اصفهان با نظارت واحد مهندسی شرکت شروع شده و پیش بینی می گردد این پروژه تا اواخر بهار سال 1387 به بهره برداری برسد. اجرای این طرح باعث کاهش تولید محصول جانبی به میزان 35% و افزایش تولید الکیل بنزن خطی در حدود 5% و کاهش ضایعات تولید می گردد.

ب) پروژه استفاده بهینه از محصولات سبک بالاسری برجهای STRIPPER واحدهای 200 و 400امکان سنجی و مهندسی پایه آن به اتمام رسیده و کارهای مهندسی تفضیلی و اجرای آن در سال 87 صورت می گیرد.

ج) امکان سنجی اولیه تولید پارافین سنگین C14-C17 از برش سنگین

د) شبیه سازی فرآیند تولید نرمال پارفین با همکاری شرکت مهندسی شایان اندیش سپاهان

ه) بررسی تولید نرمال پارفین با آروماتیک کمتر و کیفیت بالاتر

برنامه های سال آینده تحقیق و توسعه

- تکمیل و تحویل پروژه DSH تا پایان بهار 87

- محاسبه و تهیه نقشه های اجرایی ساختمان شمال آزمایشگاه

- بررسی جهت افزایش دورفن های حوضچه های سیستم آب خنک کننده ( COOLING)

- بررسی جهت نصب دوربین جهت کنترل شعله های کوره H-401,H-601

- پاسخ به 19 درخواست خدمات مهندسی دردست بررسی

- عملیات اسکن نمودن مدارک مرکز اسناد فنی

- تهیه نقشه قطعاتی که برای ساخت آنها نقشه وجود ندارد.

- مراقبت به وسیله فعالیتهای پایش عملکرد تجهیزات شامل ضخامت سنجی، ارتعاش سنجی، کنترل دما و آنالیز روغن تجهیزات (CM)

- حفظ و بهینه سازی برنامه ریزی نگهداری پیشگیرانه (PM) و انجام بازرسی مطابق برنامه از قبل مشخص شده و نظارت بر حسن اجرای آن

- پیگیری جهت عقد قرارداد برای پیمانکاران آنالیز روغن ، نگهداری از جرثقیل ها سقفی مجتمع با هدف آماده بکار بودن آنها ، تهیه نقشه قطعات ، محاسبه و تهیه نقشه ساختمان شمال آزمایشگاه ، نگهداری سیستم های شبکه داخلی و خارجی.

- نظارت فنی بر اجرای کارهای جاری و تعمیرات ادواری و نظارت بر حسن اجرای فعالیت های پیمانکاران و بازرسی و کنترل تجهیزات و قطعاتی که در بیرون از شرکت و یا در داخل ساخته می شوند.

مهندس با اشاره به برنامه های شرکت در سال 1387 برنامه های آتی این شرکت را بدین شرح اعلام نمود:

- اجرا و پیاده سازی طرح طبقه بندی مشاغل وتطبیق مشاغل و شاغلین با چارت و نمودار سازمانی جدید

- پیگیری انجام امور مربوط به ماده 10 طرح نوسازی صنایع در سازمان تامین اجتماعی و ادامه بازنشستگی ها

- تجهیز واحدهای تحت پوشش به نرم افزار لازم و مکانیزه کردن کارها

- حرکت در جهت ایجاد فرهنگ و فضای سازمانی و توسعه فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفه ای در چارچوب اهداف تعیین شده

تاریخچه

در اردیبهشت ماه سال 1363 با مشارکت وزارت صنایع و بانک صنعت و معدن به منظور توسعه صنایع پتروشیمی ، با سرمایه اولیه 165 میلیون ریال ، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران تاسیس و تحت شماره 51871 نزد اداره ثبت شرکتهای شهرستان تهران به ثبت رسید .

تا خرداد ماه سال 1364 مطالعات راجع به امکان پذیری طرح ایجاد کارخانه تولید کننده کک نفتی ، اهم فعالیت شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران را تشکیل می داد ، چون اجرای طرح مرقوم از لحاظ اقتصادی قابل توجیه نبود ، هیات مدیره وقت شرکت تصمیم گرفت اجرای طرح ایجاد مجتمع تولید کننده ماده اولیه شوینده ها را مورد عمل و پیگیری قرار دهد.

وزارت صنایع بر اساس اختیارات ناشی از مفاد تبصره 34 قانون بودجه سال 1365 و تصویب نامه شماره 7410 هیات محترم دولت ، طرح ایجاد مجتمع تولید کننده ماده اولیه شوینده ها را به بانک صنعت و معدن واگذار نمود . بانک صنعت و معدن نیز اجرای طرح مرقوم را بعهده شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران محول کرد.

در اسفند ماه سال 1369 مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت تصویب نمود که مرکز قانونی شرکت از تهارن به اصفهان منتقل گردد. در تاریخ 12/5/1370 تحت شماره 8027 مفاد مصوبه مجمع عمومی مرقوم نزد اداره ثبت شرکتهای استان اصفهان به ثبت رسید . از ابتدای سال 1370 دفاتر قانونی شرکت د رمحل مجمع تولید کننده ماده اولیه شوینده ها در اصفهان نگهداری و حسابها در آنها ثبت می شوند .

سرمایه و ترکیب سهامداران شرکت

سرمایه اولیه شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در زمان تاسیس ( 10/2/1363 ) بالغ بر 165 میلیون ریال بوده است.

49 درصد از سرمایه اولیه به وزارت صنایع و 51 درصد به بانک صنعت و معدن تعلق داشته است.

در مراحل بعدی ده مرحله افزایش سرمایه انجام شده است . درآخرین مرحله افزایش سرمایه در شهریور ماه سال 1382 سرمایه شرکت از مبلغ 128583 میلیون ریال به مبلغ 257166 میلیون ریال افزایش یافته است. در نیمه دوم اسفند ماه سال 1376 سهام شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

حاشیه های مجمع

بر اساس گزارش خبرنگار بورس نیوز یکی از حواشی موجود در جلسه برگزاری مجمع شرکت صنایع شیمیایی ایران که بسیار هم مورد توجه می باشد عدم حضور یک نماینده متخصص و کاربلد از سوی سازمان بورس در این مجمع بود بطوریکه مسئولین این شرکت به جهت پاسخگویی به سوال مطرح شده از سوی رییس این جلسه بود که نماینده بورس نه تنها اطلاعی از قانون تجارت نداشت و از قوانین تجارت بی اطلاع بود بلکه کتاب قانون تجارت هم همراه وی به جهت پاسخگویی به سوالات احتمالی مطروحه از سوی سهامداران نبود و نماینده بورس به جهت پاسخگویی به این سوالات ناچار شد تا چندین مرتبه با همکاران خود سازمان بورس تماس گیرد.

از همین رو از مسئولین سازمان بورس انتظار می رود تا برای انتخاب ناظرین که همانا نماینده این سازمان در مجامه شرکتها می باشد از افراد متخصص و حرفه ای استفاه نماید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر