بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
طبق قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار شرکت ها حداکثر طی هشت ماه پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه صاحبان سهام مهلت دارند سود مصوب را به سهامدارانشان پرداخت کنند
کد خبر : ۱۳۲۰۱۲

یکی از سهامداران در خصوص مطالبه سود نقدی خود و ارسال اطلاعات طی دفعات زیاد سوالی را مطرح نموده است:

پرسش:

باسلام . بنده از شركت قند شيروان قوچان ، بجنورد از مجمع تابستان 92 مطالبه سود نقدي دارم با اينكه چند صد بار اصلاعات خودمو ارسال كردم و تماس هاي متعددي گرفتم اما جواب درستي به بنده نميدهند چه بايد كنم ؟ متشكرم

پاسخ دادستان بورس:

طبق قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار شرکت ها حداکثر طی هشت ماه پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه صاحبانسهام مهلت دارند سود مصوب را به سهامدارانشان پرداخت کنند.همچنین مطابق تبصره ۳ ماده ۵ دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس تهران، شرکت ها موظفند سود متعلق به سهامداران را به حساب بانکی که اعلام نموده اند، واریز نمایند در صورتی که شرکتی سود سهام اعلام شده خود را به هر یک از سهام داران در مهلت مشخص شده پرداخت ننماید.

سهامدار می تواند با مراجعه به سازمان بورس یا از طریق سایت شکایت خود. شکایت خود را به مدیریت نظارت بر ناشران و یا مدیریت پیگیری امور تخلفات ارایه نمایند تا موضوع در دست رسیدگی قرار گیرد و در صورت پیگیری و عدم واریز سود سهامدار، موضوع به هیأت داوری ارجاع خواهد شد.

پس از آن هیأت داوری نیز براساس ماده‌ ۱۵ قانون توسعه‌ ابزارها و نهادهای مالی جدید، سود متعلق به سهامداران را از شرکت دریافت و به حساب سهامدار مربوطه واریز خواهد شد. همچنین می توانید غیر از مراجعه به بورس به دادگاه عمومی مراجعه و اصل سود به همراه خسارات تاخیر و قانونی را مطالبه نمایید.

مونا فیاض بخش - وکیل پایه یک دادگستری
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
با سلام خانم فیاض بخش اگر قرار باشد که مردم برای سود خود به دادگاه مراجعه کنند پس این همه دفتر ودستک سازمان بورس وکارمزدهایی که از مردم گرفته می شود برای چیست و این ظلم مضاعف است چون باید یکی از وظایف سازمان بورس و شرکت بورس احیای حقوق مردم باشد چون این سازمان و شرکت است که شرکتهای بورسی را نظارت و به مردم و بازار سرمایه معرفی میکنند و باید نسبت به جوابگویی انها حساس ودارای قوانین بازدارنده باشن وگر نه مانند بنگاهداران مسکن قولنامهایی را منویسند و زیر ان را مهر میکنند وحق دلالی دریافت میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
از شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه به کجا باید شکایت کرد که سود سهامداران سیمان ایلام تا تا هنوز پرداخت نکرده و با یک فرم دریافت اطلاعاتی که روی سایت مردم را سرکار گذاشته. سیمان ایلام در اطلاعیه خود اعلام داشته که سود سهام از طریق شرکت سپرده گذاری تسویه وجوه پرداخت می شود درحالی که با وجود ارسال اطلاعات برای این شرکت هیچ اقدامی صورت نگرفته و حتی تاییدیه دریافت اطلاعات را هم نداده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
با سلام و عرض ادب و تشکر به خاطر پی گیری مشکل حق تقدمهای استفاده نشده شرکت مپنا
متاسفانه پول حق تقدم های مپنا با مراجعه به بانک سپه در حساب نبود و این شرکت هنوز بعد از چندین ماه هیچ اقدامی نکرده است.خواهشمندیم کمک کنید تا حق خود را بستانیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸
با سلام سهم بمپنا گفته در مهرماه سود پرداخت میکنه ولی چرا نگفته نحوه دریافت سهام چگونه هست؟