بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر : ۱۳۲۰۲۴
صادق زیباکلام گفت که بنده هنوز فتنه 88 را نفهمیدم.

صادق زیباکلام پس از خروج از دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من امروز فقط پیگیر پرونده‌ام بودم. هنوز رسما دادگاه تجدیدنظر تشکیل نشده و فعلا پرونده‌خوانی بوده است.

وی با بیان اینکه با قاضی پرونده‌ام ملاقات کردم، ادامه داد: در مورد پرونده‌ام با قاضی صحبت کردم و وی گفت که شما در دادگاه اول گفتید نمی‌خواهید وکیل داشته باشید. بنده پاسخ دادم بله، الان هم نمی‌خواهم وکیل داشتم باشم و خودم دفاع می‌کنم، ولی نظر قاضی این است که وکیلی داشته باشم. من هم احتمالا حرف قاضی را گوش می‌دهم و سعی می‌کنم یکی از همکارانم در دانشگاه را وکیل خودم قرار دهم.

این استاد داشگاه با بیان اینکه مطالبی که گفتم موضع نبود و فقط سوال کرده بودم، ادامه داد: گفته بودم اینکه مطرح می‌کنند روند هسته‌ای کند است و از آن نگرانند و در سفارت آمریکا در مورد آن برنامه می‌گذارند پرسیدم که این نگرانی که شما دارید چیست، اصلا هسته‌ای چه منافعی دارد، البته احتمالا منافعی داشته است.

وی مجددا یادآور شد: بنده چیزی را زیر سوال نبردم و فقط سوال کردم و گفتم که هزینه‌ای که کشور ما 10 سال است در اثر تحریم‌ها برای هسته‌ای می‌دهد از نظر اقتصادی چیست؟ اصلا هزینه و فایده هسته‌ای چه بوده است؟

زیباکلام اظهار کرد: در مورد دادگاه پرونده سه هزار میلیاردی پرسیدم که جرمی که آنها انجام دادند و به واسطه‌اش اعدام می‌شوند چه بوده است. از نظر من مفسدفی‌الارض و اینکه آنها به اقتصاد ضربه می‌زنند نامفهوم است و حقوقی نیست.

زیباکلام گفت: به نظر من به جای اینکه دستگاه‌های ذیربط به دنبال کمک به عدالت باشند بیشتر برای اقناع افکار عمومی عمل کردند.

وی با یادآوری اینکه این روند را در صفحه شخصی‌ام در فیس‌بوک منتشر نمی‌کنم، اظهار کرد: مواردی که در دادگاه اولم مطرح شد و آن را در فیس‌بوک منتشر کردم بعد از صدور رای بود ولی هنوز رای صادر نشده که من آن را منتشر کنم.

وی در مورد خانواده هاشمی رفسنجانی گفت: به نظر من تمام فشارها و آزارهایی که به این خانواده وارد شده به خاطر مسائل سیاسی است.

زیباکلام با یادآوری اینکه بنده هنوز فتنه 88 را نمی‌فهم، گفت: هنوز بنده نفهمیدم که این فتنه چه بوده است؟ عده‌ای که به سه میلیون نفر می‌رسند به نتیجه انتخابات اعتراض می‌کنند که معمولا این اتفاق در کشورهای دیگر هم می‌افتد. اگر مقصود از فتنه این باشد که آمریکا، انگلیس و آلمان و یا از ما بهترون تبانی کرده بودند که در داخل نظام ایران به کمک عده‌ای آن را براندازی کنند، باید بگویم چنین چیزی نبوده است.

وی افزود: چطور می‌شود که میلیون‌ها انسان که رای دادند بعد از 48 یا 72 ساعت بخواهند به براندازی نظام بپردازند، نه چنین چیزی امکان ندارد.

وی مجددا تاکید کرد: از اتهامات آقای هاشمی چیزی نمی‌دانم ولی به نظرم اتهامات وی سیاسی است. احتمال دارد اقتصادی هم باشد ولی آنچه که وی را به دادگاه آورده سیاسی است.

زیباکلام گفت: بنده فتنه 88 را نمی‌فهم.

وی در پایان گفت: نمی‌توانم در مورد نتیجه دادگاه آقای هاشمی اظهارنظری داشته باشم؛ زیرا آن را نمی‌دانم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
قديم مي گفتند كسي كه شير حلال خورده با جرات حرف مي زند. دمش گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
من از دکتر زیبا کلام حمایت میکنم. چون به عنوان شهروند ایرانی و طبق قانون اساسی اظهار نظر در مورد مسائل مملکتی جزئی از حقوق عامه مردم در نظر گرفته شده و نباید بخاطر اظهار نظر فرد شاخصی مثل دکتر زیبا کلام که اتفاقا استاد دانشگاه هستندو تخصصشون هم تحلیل این مسائل هست تحت فشار قرار بگیرند.
محمد
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
"فرد شاخص" وای خدا مردم از خنده
میترا
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
اشتباه مثبت دادم
حسام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
به به سلام آقای تحلیلگر . راستی دیروز کلی خندیدم به اون تحلیلت که گفتی با جمع آوری دیش ها بدنبال فروش رسیور هستند . آخه جناب تحلیلگر دیش با رسیور فرق فوکوله ! وقتی دیش جمع میکنن باید مجدد دیش بخری نه رسیور . افتاد!! به سبک حشمت فردوس بخون
اتابک
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
فتنه 88 نفهمیدی اما پیام 9 دی خوب فهمیدی
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
جرات داشته باش و غير قابل انتشاراتت رو منتشر كن تا ببيني چقدر مثبت مي خوره . به فريضه خبر نگاريتون لا اقل عمل كنيد. همين كار ها رو مي كنيد كه مردم خفه مي شن
آرش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کبک میدونی چیه ؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کلا هرچی به ضررتون باشه چیزی ازش نمیدونی آقای زیبا کلام
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
آقای کلام زیبا اگر همه تحریم ها بعلت برنامه هسته ایست پس چرا قبل از برنامه هسته ای هم تحریم بودیم و هواپیما مسافربری مارا در خلیج فارس هدف قرار میدادند؟؟؟ چطور وقتی ما پرتکل الحاقی را قبول کردیم شدیم محور شرارت ؟
ساسان
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
آقاي زيبا كلام نگفته همه تحريم ها بخاطر مساله هسته ايست بلكه گفته اين مساله در بعد ملي براي ما هزينه بسيار داشته و به عنوان نقد بيان كرده . شما مثل اينكه تو ايران زندگي نمي كني و تحريم هاي شديد ايران رو لمس نكردي . افزايش 3 برابري دلار و عدم فروش نفت و تسامح بسيار با روسيه و چين در منازعات منطقه و.... مي شد در دولت قبل بهتر عمل كرد و تحريم نمي شديم . با كمي مسامحه و مذاكره در خصوص هسته اي
مسعود
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
نه من تو ایرانم فقط شکم پرست نیستم . و واسه شکم سیری نظر نمیدم واسه اقتدار ایران میگم در آینده
مسعود
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
هنوز نمیدونی وقتی غرب الان پای میز مذاکره ست و از گزینه های روز میز فقط حرفش باقی مونده اونم به ندرت گفته میشه بخاطر دولت قبل . آن مرد سفر کرده بزودی بازخواهد گشت
ساسان
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۴
من فكر مي كنم شكم تو از من سير تره چون سنگ احمدي نژادو به سينه مي زني . معلومه از قبل تحريم ها سود خوبي بردي. هنوز بچه اي و چيزي از سياست نمي دوني. ايشالا بزرگ تر كه شدي مي فهمي دنيا دست كيه . راهي كه تو مي روي به تركستان است .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
چرا نظر مخالف من علیه زیبا کلام درج نمیشه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
آقای بورس نیوز چرا نظرات اکثریت که موافق آقای زیبا کلام انسان وارسته وآزاده رو سانسور میکنی؟جرات داشته باش و به رسالتت عمل کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
چرا با این مثبت ومنفیا این برادران دلواپسی نزاد از رو نمیرند؟رو که نیست..........
مینا
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
فکرتون کوچیکه دیگه دنبال مثبت منفیا تو فضای مجازی هستید .
مرجان
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۶
نكه شما فكر بزرگي دارين و اهميتي به نظر مردم راجع به اعمال خودتون دارين؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
اگر چیزی از پرونده هاشمی نمیدانی چطور علم غیب داری سیاسی بودش را اعلام میکنی
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
زیبا کلام درود به شرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۵
اقای مسعود ما رفتیم پای میز مذااکره که دلیلش به زانو دراومدن اقتصاد براثرتحریمها بود یه عده از همان دولت قبل به بهانه دور زدن تحریمها زمینه مفاسد کلان اقتصادی رومهیا کردند.ثروت ملی به یغما رفت شکم پرستی چه صیغه ای است.البته این مسایل در ادراک شما و مینا خانم نمی گنجد.