بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر : ۱۳۲۰۴۲
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شرکت‌های لیزینگ خودرو وام را از بانک‌ها با سود ۱۸ درصد می‌گیرند اما خودرو را با سود ۳۳ درصد به مشتریان خود تحویل می‌دهند، گفت: شرکت‌های لیزینگ‌ خودرو یا باید جمع شوند یا اینکه سودهای دریافتی از خریداران را معقول کنند.

"سید محمد بیاتیان" نماینده بیجار و حسن‌آباد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گفتگویی که کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی این هفته با وزارت صنایع و معادن و شرکت‌های خودروساز انجام داده است، اظهار داشت: قرار شد وزارت صنعت و معدن با بانک مرکزی جلسه‌ای را برگزار کند تا درباره اختصاص تسهیلات ویژ‌ه‌ برای خودروسازان به منظور فروش مستقیم و لیزینگی خودرو به مردم صحبت کنند.

نماینده بیجار و حسن‌آباد تصریح کرد: بهترین و کوتاه‌ترین راه برای مردم، خرید خودرو مستقیما از خودروسازهاست، زیرا شرکت‌های لیزینگ‌ خودرو سودهای بسیار بالایی را از مردم می‌گیرند. عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: شرکت‌های لیزینگ خودرو وام و تسهیلات را از بانک‌ها مثلا با سود ۱۸ درصد می‌گیرند اما خودرو را با سود ۳۳ درصد به مشتریان خود تحویل می‌دهند.

بیاتیان با اشاره به اینکه خریداران خودرو مستقیما با دریافت وام بانکی برای خرید خودرو اقدام کنند، بیان داشت: شرکت‌های لیزینگ‌ خودرو یا باید جمع شوند یا اینکه سودهای دریافتی از خریداران را معقول کنند اما اکنون وام‌هایی که بانک‌ها برای خرید خودرو اختصاص داده‌اند نیز نسبت به قیمت خودروها در بازار مبلغ کمی است و بانک‌ها باید بر روی وام‌های خودرو تجدید نظری انجام دهند.

وی وجود دلال‌ها و واسطه‌گری‌ها را معضل دیگری در حوزه خودرو دانست و گفت: متأسفانه در سیستم اقتصادی ما دلالی و واسطه‌گری سود بالایی به همراه دارد در نتیجه سیستم دلالی‌ برای وام‌های خودرو بوجود آمده همچنین تعدادی از گیرندگان وام‌های خودرو بجای آنکه پول را وارد حوزه خودرو کنند برای کارهای دیگری هم‌چون ساخت و ساز استفاده می‌کنند که این مسئله به لحاظ شرعی و هم ضربه‌ای که به اقتصاد کشور وارد می‌کند، ایراد دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: مطمئنا با آغاز کار مجلس بحث شرکت‌های لیزینگ‌ را در اولین جلسه‌ کمیسیون صنایع و معادن دنبال خواهیم کرد تا حقوق مردم را به آن‌ها مسترد کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صادق
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
من فروش لیزینگ خودرو هارو بررسی کردم تسهیلات باسود 19تا23 درصده از مسئولین این سایت درخواست شفاف سازی دارم تا این خبر بیشتر به بازار صدمه نزنه