بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر : ۱۳۲۱۰۰
با رشادت کارکنان ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش حملات پیاپی و سازمان یافته دزدان دریایی به یک فروند نفتکش ایرانی ناکام ماند.

به گزارش ایرنا روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز - پنجشنبه - اعلام کرد: این روزها که بازار دزدی دریایی داغ است، دزدان دریایی غافل از حضور به موقع و واکنش سریع ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تعرض، این بار به سمت یک فروند نفتکش ایرانی نشانه رفتند و بازهم ناکام ماندند.

بنابر این گزارش، دزدان دریایی از بامداد امروز در سه مرحله و در موقعیت های مختلف قصد ربایش یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که در تمامی مراحل ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش تیم های تکاوران خود را به موقعیت ها اعزام و دزدان دریایی را متواری کرد.

این حملات که توسط بیش از 12 فروند قایق دزدان دریایی در فواصل زمانی مختلف و به مدت بیش از هشت ساعت به طول انجامید، در محدوده خلیج عدن و تنگه باب المندب رخ داد که کارکنان غیور ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش در همه موارد آنها را فراری دادند.

گفتنی است با توجه به فروکش کردن اوضاع طوفانی دریا و مساعد شدن وضعیت جوی، امکان تردد قایق ها در محدوده خلیج عدن و شمال غربی اقیانوس هند فراهم شده و دزدان دریایی در اقدامی که نشان از سازمان یافته بودن حملات دارد از این فرصت استفاده کرده و مجموعه فعالیت های خود را افزایش داده اند.

براساس این گزارش، طی یک هفته در چهار مورد کشتی های عبوری کشورمان را مورد تعرض و حمله قرار داده و در تمامی موارد حضور به موقع و اجرای عملیات دقیق ناو گروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش مانع از دسترسی آنها به این کشتی ها شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر