بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر : ۱۳۲۱۴۸
جعفری گفت: قیر از زمانی که وارد بورس شده افزایش قیمت داشته ولی تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر افت کیفیت آن ارائه نشد.
جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاراندرباره کیفیت قیر و نقش آن در راه و شهرسازی کشور گفت: قیر به دلیل اینکه وارد بورس شده افزایش قیمت داشت الان هم به قیمت واقعی فروخته می‌شود و این مسئله ممکن است برای راه و شهرسازی و معابرشهر با توجه به شرایط اقتصادی روز خیلی سخت باشد ولی تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر افت کیفیت قیر ارائه نشد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: هر جا که محصولی وارد بورس می‌شود و قیمت افزایش یابد قطعاً در کیفیت تأثیرگذار خواهد بود.

این نماینده مجلس درباره بودجه در نظر گرفته در این زمینه گفت: سال 93، 600 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده ولی برای توسعه راه و شهرسازی تصمیم نمایندگان و دولت بر این است که این میزان را تا سه برابر افزایش دهند.

جعفری در ادامه افزود: با افزایش کیفیت راه‌ها بسیاری از بخش‌ها نیز توسعه پیدا می‌کند و با صرف هزینه بیشتر در این زمینه به توسعه کشاورزی و افزایش اقتصاد کشاورزی کمک می‌کنیم علاوه بر آن از مهاجرت مردم از روستا به شهر کاسته می‌شود.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: ما برای عمران شهرهای کوچک با مشکل بسیاری روبرو هستیم اغلب شهرهای کوچک فقط خیابانهای اصلی‌شان آسفالت است که در این بودجه 93 پولی برای شهرهای کوچک اختصاص ندادیم.

جعفری ادامه داد: لازم است برای توسعه وعمران راه و شهرهای کوچک دولت به شهرداری‌ها برای خرید نیز کمک کند.

این نماینده مجلس درباره بازار جهانی نیز گفت: قیمت در همه مشتقات نفتی در بازار جهانی بالاست و در کشور ما بخشی از هزینه‌ها با یارانه داده می‌شود واین مسئله مهم با توجه به وضعیت اقتصادی غیرقابل اجتناب است و ما با قیمت جهانی مشتقات نفتی در دنیا فاصله داریم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر