بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
بیش از چهار میلیون سهم "وبانک" به سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی رفت تا سهم این سهامدار عمده در نماد مذکور به بیش از سه درصد افزایش یابد.
کد خبر : ۱۳۲۱۸۶
نویسنده :
جمشیدی
بازار سرمایه در حالی همچنان در مسیر نزولی حرکت می کند و فعالان در بورس هر روز شاهد کاهش سرمایه خود هستند که در این بین چشم امید بسیاری از سهامداران به عملکرد حقوقی ها و حمایت آنها دوخته شده است. سهامداران عمده ای که برخی از آنها روز معاملاتی هفته گذشته چندان به تعهدات خود عمل نکرده اند.

براساس گزارش بورس نیوز، بانک تجارت چهارصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را در حالی طی چهارشنبه هفته گذشته خریداری کرد که این سهامدار عمده "ونیکی" طی روزهای قبل از آن هیچگونه معامله دیگری اعم از خرید یا فروش روی این سهم انجام نداده است.

شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر بیش از یک میلیون و 500 هزار سهم شرکت آ. س. پ را طی هفته گذشته به پرتفوی بورسی خود افزود و بدین ترتیب درصد مالکیت آن به نزدیک دو درصد رسید.

علاوه بر این، بیش از چهار میلیون سهم "وبانک" به سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی رفت تا سهم این سهامدار عمده در نماد مذکور به بیش از سه درصد افزایش یابد.

براساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری سمند هفته گذشته به کمک زیرمجموعه های خود همچون "ختوقا"، "خودرو"، "خاور" و "سخزر" آمد و حدود دو میلیون سهم "خودرو"، بیش از چهار میلیون سهم "خاور"، بیش از 100 هزار سهم "ختوقا" و در نهایت پنجاه هزار سهم "سخزر" را خرید.

شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نیز به عنوان مطرح ترین سهامدار حقوقی بازرا سرمایه تنها یک میلیون سهم شرکت گروه بهمن را طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته خرید. این در حالی است که طی روزهای قبل از آن هیچگونه معامله دیگری از سوی این سهامدار در نماد "خبهمن" مشاهده نمی شود.

صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت حدود 9 میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و از زیرمجموعه خود طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته حمایت کرد.

در نماد "ارفع" نیز، شرکت صنعتی معدنی چادرملو خریدار کمتر از یک میلیون سهم آن بود و شرکت پیشگامان عمران و توسعه شهری استان کرمان دو میلیون و 400 هزار سهم شرکت سخت آژند را طی چهارشنبه هفته گذشته خریداری کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری و توسعه گل گهر بیش از یک میلیون سهم "وبیمه" و بیش از سه میلیون سهم "ونفت" را به پرتفوی بورسی خود افزود.

علاوه بر این، بیش از پنج میلیون سهم بانک گردشگری به سبد سرمایه گذاری های شرکت توسعه امید بانک گردشگری رفت.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

مؤسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه از کارافتادگی بیش از چهار میلیون سهم بانک پاسارگاد، بیش از پنج میلیون سهم "فولاد" و 100 هزار سهم "شبهرن" را طی هفته گذشته عرضه کرد.

همچنین شرکت سمیع فارس فروشنده 400 هزار سهم "ثفارس" بود و بیش از دو میلیون سهم "کفپارس" از تملک شرکت فرآورده های نسوز آذر خارج شد.

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین نیز بیش از 14 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را خرید.

علاوه بر این، این سهامدار عمده خریدار بیش از 100 هزار سهم "تیپیکو" بود و در مقابل حدود پنج میلیون سهم آن را به فروش رساند.

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز بیش از 300 هزار سهم "وتوسم" را به پرتفوی بورسی خود افزود و در مقابل کمتر از 300 هزار سهم "پکرمان" از تملک آن خارج شد.

اما در نماد "سمگا" نیز شرکت سکانداران تجارت پرشیا خریدار 9 میلیون سهم آن بود و در مقابل شرکت سرمایه گذاری هزاره سوم پنج میلیون و 700 هزار سهم آن را عرضه کرد. "سمگا" طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته بازدهی مثبت بیش از 22 درصدی را به سهامدارانش اعطا کرده است.

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از چهار میلیون سهم بانک ملت به سبد سرمایه گذاری های شرکت گروه مالی ملت رفت و در مقابل حدود 19 میلیون سهم "وبملت" از تملک آن خارج شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر