بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
کد خبر : ۱۳۲۲۰۴
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران از نهایی شدن طرح «اعتلای خانواده پایدار» برای مقابله با ازدواج سپید خبر داد و گفت: جوانان ایرانی باید بدانند که این نوع ازدواج آرامش و سلامت را برای خانواده‌های ایرانی همراه ندارد.

سیاوش شهریور در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با موضوع ازدواج سپید در جامعه ایران، تصریح کرد: ایران جامعه‌ای در حال گذر است و به سمت مدرنیته شدن می‌رود. طبیعی است که چنین آسیب‌هایی وجود داشته باشد، اما در این خصوص بزرگ‌نمایی‌هایی شده است وما آمار دقیقی از میزان گستردگی آن نداریم.

وی با بیان اینکه ازدواج سپید به صورت محدود و معدود وجود دارد، افزود: به این نحوه آشکار و تندی که در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود نیست، اما همین میزان محدود هم باید با کار فرهنگی و با رویکرد اجتماعی مقابله شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به تبلیغ ازدواج رسمی و قانونی گفت: فراهم کردن ازدواج آسان و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها برای محکم شدن بنیان خانواده می‌تواند در این زمینه نمونه‌ای از رفتاری فرهنگی در مقابله با این آسیب باشد.

شهریور از اجرای طرح «اعتلای خانواده پایدار»در استان تهران خبر داد و گفت: طرح «اعتلای خانواده پایدار» در استان تهران نهایی شده است و به شورای برنامه‌ریزی استان می‌رود. براین اساس تحکیم خانواده پایدار در بخش‌های سیاست‌های جمعیتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، افزایش نرخ زاد و ولد، افزایش نرخ ازدواج و بستر سازی، برای ازدواج آسان مطرح شده است.

وی ادامه داد: باید جوانان را به این سمت سوق دهیم تا بدانند که آرامش در ازدواج پایدار است و این نوع ازدواج یک نگاه وارداتی است و نمی‌تواند آرامش، سلامت و بهروزی را برای خانواده‌های ایرانی به همراه داشته باشد.

گفتنی است، در این ازدواج که در غرب رایج است و به معنای «هم‌باشی» نیز شناخته می‌شود، پیوندی به مدت زمان نامعلوم بین دو فرد برقرار می‌شود که فاقد مشروعیت اجتماعی و حقوقی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
اقای مدیر شما بهتره راهکاری برای جلو گیری از ازدیاد طلاق براثر اوضاع بداقتصادی ارایه بدید که این معضل باعث نفوذ فرهنگ وارداتی شده
000
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کاش یه توضیحی هم می دادید ازدواج سپید دیگه چه صیغه ایه .
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
بهتره بجای تفکر افزایش زاد وولد به فکر کاهش بیکاری وبهبود وضع اقتصادی مردم باشید جمعیت کشور باید کاهش یابد نه افزایش /افزایش جمعیت یعنی تعمیق فقر وفلاکت /بیکاری /ارتش بیکاران در اینده مانند امروز / بالا بردن توان ثروتمندان در برده داری که امروز در کشور وجود دارد/ برده داری یعنی اینکه کارگر ارزان برای کار ارزان دست وپا بزند وخداخداکند ونذر ونیاز کند وارزوی چپاول خود را بکند حقیقت جامعه امروز این است اینکه برخی مسولین دنبال افزایش جمعیت هستند مرا دچار حیرت میکند البته انها به دنبال منافع خودشان هستند واینده دیگران مانند امروز ما برایشان بی ارزش است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
كلا بايد دور اين گردانندگان كشور (دولتي ها و مجلسي هاو ...)را خط كشيد. آقاي مدير ببين:
1- چرا جوانها ازدواج نمي كنند و سن ازدواج به سي و اندي رسيده است.
2- چرا آنهائي كه ازدواج مي كنند پس از يكسال دو سال از هم طلاق مي گيرند.
3- چرا جرم و جنايت اينقدر زياد شده است.
3- چرا اعتياد اينقدر زياد شده است.
تنها يك دليل دارد و آن اينست كه شايستگان را كنار گذاشته اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
اینکه همیشه میگن ازدواج کم شده چون خانواده دختر سخت میگیرن اصلا هم درست نیست.الان شرایطی شده که درصد زیادی از پسرها مایل به تشکیل خانواده نیستن نه به دلیل مشکلات مالی به خاطر بی بند و باری خودشون.خیلی از آقایان هستند که به خاطر محدود نشدن آزادی شون حاضر نیستند متاهل بشن.پولشونم برمیدارن میبرن دوبی تایلند روسیه....خرج تفریح و مسایل جنسی میکنن.اینجا هم الی ماشالا ریخته.متاسفانه به اسم دوستی و آزادی زن ایرانی هم بشدت خودشو بی ارزش کرده و سهل الوصوله. مردیکه اینهمه آزادی داشته حتی ازدواج هم بکنه میتونه پابند زندگی باشه و خودشو مقید به زنش بکنه؟؟؟؟؟این میشه که زندگی که هنوز شکل نگرفته از هم میپاشه.متاسفانه آموزشهایی که باید از سنین کودکی به پسر ایرانی داده بشه که بفهمه زن یک موجود بی ارزش نیست و برای هوسرانی مرد آفریده نشده هرگز در فرهنگ و آموزش ما جایی نداشته دختر ایرانی هم واقعا مجبوره تو این شرایط یا تنهایی بکشه یا خودشو قاطی این بازی کثیف بکنه که الان میبینید دختر و پسر داخل چه گند و کثافتی غوطه ور شدن.مشکل ریشه ای هست.
فرجام 538
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
زمانی که آقای رفسنجانی رئیس جمهور بود ، سفری به ترکمنستان نمود . خبرنگاری که از طرف روزنامه ی اطلاعات همراه ایشان بود در گزارش سفر خود عنوان نمود که در ترکمنستان دولت به هر پسر و دختر ترکمنی که ازدواج می کنند یک خانه و یک مبلمان ( وسایل اولیه برای زندگی مثل یخچال ، فرش ، اجاق گاز و .... ) هدیه می دهد و مبلغ لازم برای اجرای این برنامه را هرساله در قانون بودجه شان تعریف می کنند . بسیارجالب است که کشوری مثل ترکمنستان که بنیه ی اقتصادی کافی نیز ندارد ، چنین هنری را از خود بروز می دهد . حالا درکشور ما دولت ماهانه به هفتاد میلیون نفر!!!! 45500 تومان یارانه می دهد که بدون هیچ گزافه گویی حداقل 30 میلیون نفر استحقاق گرفتن آن را ندارند. بعد برای پرداخت 2 میلیون تومان وام به چند صد هزارنفر توی سرخود می زنند و این مطلب را مانند توپ به یکدیگر پاس می دهند .
313
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
کسانی که مادیات را بهانه ازدواج میکنن به خدا ایمان ندارن خدا در قرآن این موضوع را گفته .
اتفاق هایی مانند این بحث هایی که شد هست و در جامعه وجود دارد اینکه شغل نیست و بیکاری و این بحث ها هست .
اما ما فراموش کردیم که خدایی هست و خداوند فرموده روزی شما در من می دهم به در دیگری نروید هر کسی اول از خدا بخواهد و بعد حرکت کند در راه صحیح حتما بدون جواب برنمیگردد این نه تنها شعار نیست بلکه حکم الهی هست و وقتی ما این اصل را قبول نداشته باشیم پس دچار بی ایمانی و مشکل خواهیم بود .
وقتی به خدا ایمان نداشته باشیم پس برای حل مشکلاتمون از پارتی و پول استفاده میکنیم و همین دوتا عامل باعث رشد سرطانی به نام بی عدالتی می شود و رشوه و کلاه برداری و ... در جامعه عرف می شود و خروجی آن جامعه ای می شود که می بینیم .
مشکل جامعه ما ریشه یابی شده و همه می دانیم چه چیزی نیاز داریم ولی کسی در این راستا حرکت نمیکند .
تنها راه حل رفع تمامی مشکلات ایمان به خدا هست هر فردی در جای خود درست عمل کند عین یک دستگاه که تمامی قسمت ها تک تک باید درست عمل کنند تا دستگاه هم درست عمل کنه وقتی یک مغازه دار درست عمل نمیکنه وقتی یک راننده درست عمل نمیکنه وقتی یک مدیر درست عمل نمیکنه و... انتظار اوضاعی بهتر از این هم نداشته باشیم .
همیشه این سوال را از خود بپرسید بعد از ظهور امام زمان عج چه اتفاقی خواهد افتاد که در جامعه فقیر پیدا نخواهد شد و مردم برای نشان دادن یک فقیر برای دادن صدقه از هم دیگر مژدگانی طلب خواهند کرد!
جواب این سوال را اگر در جامعه پیاده کنیم مباحث پیرامون مادیات حل خواهد شد.
به امید حضور در ظهوری سبز