بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر : ۱۳۲۲۴۵

محمدرضا نجفی منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 واردکننده خودرو در کشور مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: این در حالی است در کشور فقط 36 واحد تولیدی به تولید خودرو اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه به همین منظور امروز پیشنهادی را به معاون اول رئیس جمهور برای رفع انحصار در صنعت خودرو مطرح کرده ایم، افزود: اگر انحصار صنعت خودرو برداشته شود به طور حتم قیمت خودرو کاهش یافته و رغبت تولیدکنندگان داخلی هم برای نصب آپشن ها بیشتر خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو اضافه کرد: حتی این پیشنهاد را به شورای اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم داده‌ایم اما هنوز به نتایج مناسبی دست پیدا نکرده‌ایم.

نجفی منش با اعلام اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید موانع تولید برداشته شود، تصریح کرد: انحصاری اعلام کردن بازار خودرو باعث شده تا این صنعت نتواند برای توسعه و پیشرفت خود اقدام مناسبی را انجام دهد.

وی به ارائه دیگر راهکاهای انجمن قطعه سازان خودرو برای حل مشکل صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: لغو بخشنامه‌های دست و پا گیر دیگر درخواست ما از معاون اول بود که ایشان قول بررسی این موضوع را مطرح کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر