{mosimage}احمدزاده با اشاره به بهره برداری کارخانه جدید شرکت شیرپاستوریزه پگاه خراسان میزان فروش را در سال 1387 مبلغ 688 میلیارد ریال برآورد کرد که این در مقایسه با فروش 992/267 سال 1386 در حدود 157 درصد افزایش خواهد داشت.

"> کارخانه جدید شیر پگاه آذربایجان غربی افتتاح شد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۶

{mosimage}احمدزاده با اشاره به بهره برداری کارخانه جدید شرکت شیرپاستوریزه پگاه خراسان میزان فروش را در سال 1387 مبلغ 688 میلیارد ریال برآورد کرد که این در مقایسه با فروش 992/267 سال 1386 در حدود 157 درصد افزایش خواهد داشت.

کد خبر : ۱۳۲۲۶

کارخانه جدید شیر پگاه آذربایجان غربی افتتاح شد

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان صبح روز شنبه 31/2/87 با حضور بیش از 91/87 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی در سالن اجتماعات صنایع شیر ایران برگزار شد و این شرکت مبلغ 60 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم کرد.

بنا بر گزارش خبرنگار بورس نیوز ریاست این جلسه را آقای دکتر نجفی مدیرعامل شرکت صنایع شیرایران بر عهده گرفته و آقایان صمدنژاد به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری آتیه پگاه و شیرپاستوریزه پگاه فارس، هاشمی به نمایندگی از شیرپاستوریزه پگاه گیلان و آقای مهندس احمدزاده به عنوان مدیرعامل در جلسه حضور یافتند.

در این مجمع پس از استماع سخنان آقای دکتر نجفی ریاست مجمع و استماع گزارش بازرس و حسابرس قانونی ، آقای مهندس احمدی زاده مدیرعامل شرکت پگاه آذربایجان غربی به تشریح عملکرد شرکت در سال 1386 پرداخت و اظهار داشت: فعالیت و عملکرد شرکت درمحل قبلی با توجه به محدودیت هایی از نظر فضا و ظرفیت خطوط حداکثر استفاده بصورت شبانه انجام می گرفت اما باز هم ضرورت داشت برای حفظ و بقای شرکت در فضای رقابتی حاکم بر بازار، توانمندی و ظرفیتهای جدید در راستای افزایش توان تنوع تولیدات با ظرفیت بالا ایجاد گردد که این مهم درکنار فعالیت شبانه روزی در کارخانه قدیم و کسب موفقیت های مستمر و قابل توجه و رشد سال به سال خرید شیر خام – تولید و فروش علیرغم وجود محدودیت در بازار محصولات لبنی در چند سال اخیر به یاری خداوند بدست آمد.

فروش شرکت در سال 1386 – نوزده درصد نسبت به سال 1385 رشد داشته است و مقدار شیر دریافتی و تولیدات استریل شرکت به عنوان یک هدف استراتژیک در طی 10 سال گذشته در سال مورد گزارش نسبت به سال 85 به ترتیب 14و 33 درصد افزایش عملکرد و نهایتاً مبلغ 433 ریال E.P.S نتیجه عملکرد بوده است .

به دلیل احداث و راه اندازی کارخانه عظیم و مجهز جدید با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیارد ریال و لزوم مشارکت همه سهامداران محترم مبلغ 60 ریال سود نقدی برای هر سهم تخصیص یافت و در نهایت ترازنامه – صورت حساب سود و زیان و عملکرد هیئت مدیره به تصویب مجمع عمومی رسید. نظر به تنوع و کیفیت بالای محصولات شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان بازار فروش این شرکت دارای محدودیت خاص جغرافیایی نمی باشد و تمام حوزه های جغرافیایی را شامل می گردد. شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان به عنوان یکی از تولید کنندگان موفق مواد لبنی در کشور بیش از 10 درصد شیر مدارس کشور را تامین می کند.

وی در خصوص تولیدات شرکت ادامه داد: میزان تولیدات شرکت در سال مالی 1386 در مقایسه با سال قبل (1385) حدود 21 درصد افزایش داشته است که این میزان به تفکیک انواع محصولات عبارت است از : شیر استرلیزه و شیرهای طعم دار 33 درصد شیرپاستوریزه 3 درصد ، دوغ و ماست 53 درصد ، خامه 42 درصد.

{mosimage}احمدزاده با اشاره به بهره برداری کارخانه جدید شرکت شیرپاستوریزه پگاه خراسان میزان فروش را در سال 1387 مبلغ 688 میلیارد ریال برآورد کرد که این در مقایسه با فروش 992/267 سال 1386 در حدود 157 درصد افزایش خواهد داشت. وی همچنین پیش بینی EPS سال 1387 را حدود 1318 ریال اعلام نمود.

وی در خصوص تامین شیرخام این کارخانه با توجه به راه اندازی کارخانه جدید اذعان داشت: تهیه شیرخام ورودی شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان با توجه به موقعیت جغرافیایی و تعداد اطلاعات موجود با مشکل خاصی روبرو نمی باشد

احمدزاده با اشاره به تاسیس و راه اندازی کارخانه جدید شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان تشریح کرد: در راستای سیاست های کلان و راهبردی شرکت صنایع شیر ایران مبنی بر تداوم تاثیر مثبت در اقتصاد ملی و سلامت و بهداشت عمومی و ارتقاء مصرف سرانه شیر در کشور، ساخت و اجرای پروژه کارخانه جدید در ارومیه به تصویب هیات مدیره صنایع شیر ایران و سهامداران محترم رسیده و عملیات اجرایی پروژه پس از انجام مطالعات فنی و انتخاب مشاور و پیمانکاران خارجی و داخلی در تاریخ 1/4/1384 شروع گردید که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم. ویژگی کارخانه جدید عنوان مجهز ترین کارخانه در خاورمیانه اتوماسیون و استاندارد سازی بالا و تکنولوژی جدید در تاسیسات و خطوط تولید و تنوع تولیدات و ظرفیت 5 برابر نسبت به کارخانه قبلی از جمله ویژگی های مهم کارخانه جدید می باشد.

برگزاری کلاسهای آموزشی برای کارشناسان مراکز جمع آوری و دامداران و پرسنل شرکت و ارتقاء مهارتهای کاری و سطح علم و دانش تخصصی در سال 86 عملکرد قابل توجهی داشته است .

تمدید اعتبار گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو 2000- 9001 و انتخاب به عنوان شرکت برتر کشور و استانی در کسب اعتبار لازم موفق بوده است .

حضور قوی در فضای رقابتی بازار داخلی و خارجی شرکت با کارخانه جدید در سال 1387 که ارقام پیش بینی شده در جداول مقایسه تولید و فروش و دریافت شیر خام ملاحظه می شود ، حاکی از این است که شرکت با توان مضاعفی در تحقق برنامه پیش بینی شده سال جاری و سنوات آتی گام بر میدارد .

تاریخچه فعالیت شرکت:

شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی(سهامی عام) در تاریخ 26/10/1351 تاسیس و تحت شماره 192 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ارومیه به ثبت رسیده و در تاریخ 12/11/1353 به بهره برداری رسیده است. در تاریخ 10/11/62 مشمول بند (ج) قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران شناخته شد و از تاریخ فوق تا تاریخ 21/7/67 توسط هیات مدیره منتخب سازمان صنایع ملی ایران اداره می شد. با تبدیل مطالبات بانکها به سهام از تاریخ 21/7/67 به بعد اداره شرکت به هیات مدیره منتخب مدیره منتخب بانکها واگذار گردید. با امضای تفاهم نامه شماره 8766 مورخ 23/12/73 تعداد 045, 366 سهم یکهزار ریالی متعلق به بانک کشاورزی در شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی از تاریخ 15/5/74 به بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی واگذار گردیده است و در سال 1379 شرکت صنایع شیر ایران سهام بنیاد را خریداری نمود. به موجب صورتجلسه مورخ 9/1/83 مجمع عمومی فوق العاده شرکت که در تاریخ 25/1/83 به شماره 791/192 در اداره ثبت شرکتها آگهی شده است، شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.� در تاریخ 14/10/83 به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت، سرمایه شرکت از مبلغ 10360 میلیون ریال به مبلغ 31080 میلیون ریال منقسم به 31080267 سهم یکهزار ریالی با نام ، افزایش یافته است.

بنا به درخواست پذیرش شرکت از سازمان بورس اوراق بهادرا تهران و با توجه به مصوبه مورخ 27/11/82 هیات پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار ، شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان غربی(سهامی عام) به صورت مشروط پذیرفته شده است. با توجه به تعهدات و اقدامات به عمل آمده در زمینه تحقق کلیه موارد مشروط پذیرش ، نام شرکت از تاریخ 30/1/83 به عنوان سیصدو هشتادو هفتمین شرکت پذیرفته شده در گروه «ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی ها» با کد «02-20-15) و نماد «غشاذر» در فهرست نرخهای سازمان بورس اوراق بهادار(تالار فرعی) درج گردیده است و در سال 1386 جزء شرکتهای درج شده در تابلوی اصلی می باشد.

موضوع فعالیت شرکت:

انجام هر گونه فعالیت مربوط به تولید شیر و فرآورده ها و مشتقات شیر اعم از پنیر، کره و ... عرضه و فروش محصولات ، ایجاد تاسیسات ، خرید و وارد کردن ماشین آلات و کلیه لوازم مورد نیاز مبادرت به هر گونه عملیات و معاملات مجاز که به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای انجام فعالیتهای مذکور ضروری و مفید باشد.

عقد هر گونه قرارداد در ارتباط با بند 2 ماده 3 اساسنامه

انجام هر گونه فعالیت فرهنگی و ورزشی و تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی با هدف انجام تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم و افزایش سرانه محصولات شرکت.

ترکیب سهامداران

{mosimage}

ویژگیهای کارخانه جدید

- اتوماسیون و استاندارد سازی بالا

- تکنولوژی جدید در تاسیسات و ساختمان و خطوط تولید

- تنوع تولیدات و ظرفیت 5 برابر نسبت به کارخانه قبلی

{mosimage}

منابع مالی

هزینه سرمایه گذاری شده در کارخانه جدید بالغ بر 500 میلیارد ریال بوده که منابع آن از محل ( وام صندوق ذخیره ارزی- وجوه متمرکز ریاست جمهوری و وام طرح های زود بازده و استفاده از معافیت مالیاتی ماده 138 قانون مالیات های مستقیم ) اندوخته از محل سود سهامداران و افزایش سرمایه و منابع داخلی شرکت بوده است .

- سرمایه شرکت از 31 میلیارد ریال به 120 میلیارد ریال در دست افزایش می باشد.

- در جهت تامین شیر خام برای ظرفیت بالای کارخانه جدید دو پروژه مهم در دست بررسی و اقدام شرکت قرا دارد.

اهداف مورد نظر

اشتغال زائی – تامین نیاز داخلی و صادرات – ارتقاء شاخص های سلامتی و توسعه جامعه و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و شیر خام و افزایش مصرف سرانه از جمله اهداف پروژه در راستای تحقق اهداف برنامه چهارم دنبال می شود.

پروژه گاوداری

ظرفیت پروژه 2000 راس گاو مولد

زمین مورد نیاز 750 هکتار

پیش بینی شیر تولیدی در روز 50 تن

موافقت اصولی پروزه از سازمان جهاد کشاورزی دریافت شد که با تامین منابع لازم عملیات مربوط پیگیری خواهد شد.

پروژه تامین شیر خام

پروژه تامین شیر خام با احداث سکوهای جمع آوری شیر در استان آذربایجان غربی در دست اقدام می باشد.

{mosimage}

لازم به توضیح می باشد سکوهای تامین شیر خام مجهز به تجهیزات و ماشین آلات برودتی شیر بوده و دمای شیر را به زیر 4 درجه می رساند و با مخازن دوجداره استیل به کارخانه حمل می گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر