{mosimage}مجمع عموی عادی سالیانه سیمان خاش بعد از ظهر روز شنبه 4/3/87 با حضور بیش از 89 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت برگزار شد و این شرکت مبلغ 900ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم کرد.

"> سیمان خاش نگین سیستان و بلوچستان

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۹

{mosimage}مجمع عموی عادی سالیانه سیمان خاش بعد از ظهر روز شنبه 4/3/87 با حضور بیش از 89 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت برگزار شد و این شرکت مبلغ 900ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم کرد.

کد خبر : ۱۳۲۲۸

سیمان خاش نگین سیستان و بلوچستان

{mosimage}مجمع عموی عادی سالیانه سیمان خاش بعد از ظهر روز شنبه 4/3/87 با حضور بیش از 89 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت برگزار شد و این شرکت مبلغ 900ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم کرد. بنا بر گزارش خبرنگار بورس نیوز – ریاست این مجمع را آقای سید شفیعی به نمایندگی از شرکت سیمان فارس خوزستان بر عهده گرفت و آقایان دیلمانی زاده و رستمی ناظرین مجمع و آقای اقبالیان به عنوان مدیرعامل در جلسه حضور یافتند.

در ادامه آقای اقبالیان مدیرعامل شرکت سیمان خاش به بررسی عملکرد ، فعالیت هیات مدیره در سال مالی 1386 پرداخت و تصریح کرد: کلینکر تولیدی شرکت سیمان خاش علیرغم توقف 40 روزه به جهت راه اندازی پروژه افزایش ظرفیت معادل 4/94 ظرفیت اسمی بوده که این رقم تولید سیمان، 8/96 درصد تولید پیش بینی شده را شامل می شود.

گفتنی است سود شرکت در سال مالی 1386 به مبلغ 837/75 میلیون ریال بالغ گردید که نسبت به بودجه مصوب به مبلغ 096/69 میلیون ریال معادل 7/9 افزایش داشته است که ناشی از اعمال کنترلهای دقیق شرکت در میزان فروش و بهای تمام شده مواد اولیه و خرید کلینکر مورد نیاز برای تولید می باشد که عمدتا در مدت توقف 90 روزه جهت راه اندازی پروژه افزایش ظرفیت بوده است.

وی افزایش قیمت تمام شده را عمدتاً ناشی از کاهش حجم فروش و کاهش تولید کلینکر و افزایش بهای تمام شده استفاده از کلینکر وارداتی عنوان کرد.

همچنین اقبالیان از پروژه افزایش ظرفیت شرکت سیمان خاش به عنوان یک پروژه موفق تحقق یافته شرکت نام برد و اذعان داشت: در سال 1381 شرکت سیمان خاش بر اساس مطالعاتی که از وضعیت بازار سیمان و آینده منطقه انجام داده بود بر آن شد تا با استفاده از قابلیتهای تجهیزات موجود در موقعیت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان ، دامنه فعالیت خویش را توسعه و ظرفیت کارخانه را از تولید 2000 تن به 2600 تن کلینکر در روز افزایش دهد.

از این رو طرح افزایش ظرفیت سیستم های موجود کارخانه از سال 1384 جهت افزایش� تولید ،عملاً وارد فاز اجرایی گردید.

وی خاطر نشان ساخت با توجه به عمر 12 ساله کارخانه و استهلاک شدید بخش اعظمی از تجهیزات زیربنایی خط تولید بواسطه عدم انجام تعمیرات اساسی و بهینه سازی مورد نیاز آن تجهیزات که لازمه آن نیز داشتن امکان توقف طولانی و تحمیل خط تولید بوده، شرکت را بر آن داشت تا جهت برطرف نمودن نقایص موجود که باعث بروز مشکلات و تحمیل توقفات ناخواسته بسیاری به خط تولید و کاهش تولید تا میزان 1750 تن در روز گردیده بود را طی یک برنامه ریزی منجسم هم زمان با اجرای طرح افزایش ظرفیت خط تولید( و بخشی از آن را نیز قبل از توقف) برنامه ریزی و اجرا نمایند تا اولاً نقایص موجود برطرف گردند ثانیاً هم زمان با نصب تجهیزات جدید، تجهیزات قدیم قابلیت همراهی و تولید مستمر با طرح اجرا شده را پس از راه اندازی خط تولید داشته باشند.

{mosimage}از این رو مقرر گردید عوامل فنی و پرسنل کارخانه انجام امور بهینه سازی و تعمیرات اساسی را عهدار شوند به نحوی که کلیه آیتم های مشخص شده انجام شوند که این امر با توجه به محدودیت منابع و ماشین آلات ، خود از موارد قابل توجه در طی مدت 90 روز توقف بوده است. عملیات مذکور توسط کارکنان به نحوه کامل صورت پذیرفته موجب صرفه جویی معادل حدود 12 میلیارد ریال شده است.

اهم فعالیت های انجام گرفته در طرح افزایش ظرفیت :

- جایگزین سپراتور راندمان بالا به جای سپراتور طرح قدیم در آسیاب مواد خام

- نصب یک دستگاه فن بموازات فن آسیاب مواد خام

- جایگزینی سیکلونهای اسپریال طرح L.V.T با سیکلونهای مرحله اول KHD

- نصب یک دستگاه بگ فیلتر و سیلکون غبارگیر در مسیر تغذیه پیش گرمکن

- افزایش ارتفاع داکت پایر کلون و بدنه سیلکون مرحله سوم

- نصب سیستم تزریق آب در داکت ورودی ID فن

- نصب یک دستگاه فن بموازات ID فن موجود

- نصب یک دستگاه مشعل کمکی در ساختمان پیش گرمکن

- تعویض گیربکس اصلی کوره جهت افزایش دور

- تعویض کامل مرحله اول گریت کولر

- نصب سیستم تزریق آب در خروجی گریت کولر

- نصب یک دستگاه الکترو فیلتر کمکی جهت افزایش توان غبار گیری الکترو فیلتر کوره و آسیاب مواد ( در دست اجرا )

- تعویض EP فن موجود در جهت افزایش توان ( در دست اجرا )

تاریخچه شرکت:

شرکت سیمان خاش در تاریخ 24/3/1365 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و طی شماره 60374 مورخ 24/3/1365 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. شرکت در تاریخ 13/2/1377 به شرکت سهامی عام تبدیل شده است . با توجه به پذیرش سهام شرکت در تاریخ 26/12/1381 در سازمان بورس اوراق بهادار تهران ، اولین معامله نقل و انتقال سهام در تاریخ 4/5/1382 صورت پذیرفت. لازم به ذکر است که مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه در 18 کیلومتری شهرستان خاش( استان سیستان و بلوچستان ) واقع است.

فعالیت اصلی شرکت :

فعالیت اصلی شرکت طبق ماده 3 اساسنامه به شرح زیر می باشد:

- ایجاد و تاسیس کارخانجات تولید سیمان و صنایع جنبی وابسته به آن ، تهیه و تامین کلیه مواد و وسائل و دستگاهها و ماشین آلات مورد نیاز این صنایع از داخل و خارج از کشور.

-اکتشاف و استخراج و بهره برداری از کلیه معادن مورد نیاز این صنعت از قبیل سنگ آهک ، خاک رس ، سنگ گچ ، سنگ آهن و سیلیس و غیره

- تاسیس شرکتهای جدید و یا سهیم شدن در شرکتهای موجود در جهت تعقیب اهداف شرکت .

- انجام کلیه معاملات و عملیات مجاز صنعتی و تولیدی و بازرگانی اعم از داخلی و خارجی ( صادرات و واردات ) منجمله صدور خدمات فنی و مهندسی و کالاهای خود و کارخانجات سیمان کشور و شرکتهایی که به نحوی از انحاء در آنها سهیم بوده و یا مشارکت داشته باشد به خارج از کشور

- وارد شدن در معاملات سازمان بورس ، سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت نزد بانکها ، خرید و فروش اوراق قرضه یا مشارکت.

- بطور کلی شرکت می تواند به کلیه عملیات و معاملات مالی و تجاری و صنعتی و خدماتی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات فوق مربوط باشد مبادرت نماید.

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر