بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر : ۱۳۲۳۰۹
 معاون بازرگانی و امور بین الملل وزارت نفت از ارائه متن پیشنهادی ایران به هیئت روسیه خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تفاهم نامه همکاری ایران و روسیه عصر سه شنبه (١٨ شهریورماه) به امضای وزرای نفت ایران و روسیه می رسد.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، علی ماجدی با اشاره به اینکه یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و روسیه فردا (١٧ شهریورماه) در تهران آغاز بکار می کند، گفت: این کمیسیون یک نقشه راه برای دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه هیات ایرانی و روسی در قالب ٦ کمیته فردا (دوشنبه) بعد از افتتاح اجلاس به بحث و مذاکره با یکدیگر می پردازند، تصریح کرد: این کمیته ها در ٦ بخش انرژی، حمل ونقل، پولی و بانکی، صنعت و معدن، کشاورزی و بیمه به مذاکره با هم می پردازند.

ماجدی با بیان اینکه آنچه در کمیسیون مشترک مشخص می شود در واقع چراغ راهنما است، افزود: هیچگونه پروژه مشخصی که در این کمیسیون ذکر و بخواهد اجرا شود، وجود ندارد، بلکه بصورت کلان و همکاری در بخشهای مختلف با توافق، معین می شود.

معاون بازرگانی و امور بین الملل وزارت نفت با بیان اینکه در سند یادداشت تفاهم همکاری علایق بین دو کشور در رشته های مختلف ذکر می شود، تصریح کرد: در یکسال آینده باید بخشهایی که در یادداشت تفاهم ذکر شدند را پیگیری و اجرا کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران تنها به دنبال امضای یادداشت تفاهم نیست، افزود: تمام موارد که در یادداشت تفاهم ذکر می شود باید به مرحله اجرا برسد.

ماجدی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده تفاهم نامه همکاری ایران و روسیه عصر سه شنبه (١٨ شهریورماه) به امضای وزرای نفت ایران و روسیه می رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر