بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر : ۱۳۲۳۱۰
رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ‌گفت: خودروسازان ‌نمی‌توانند قدرت‌نمایی کنند بنابراین باید افرادی برای خودرو قیمت بگذارند که خودشان سهام‌دار شرکت‌های خودروسازی نباشند.

به گزارش فارس ، عرت‌الله یوسفیان‌ملا شامگاه امشب در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه تغییر هیچ استانداری در سطح کشور حتی یک مورد در دست اجرا نیست، افزود: در این امر شاید جابه‌جایی یا استعفای استانداری به دلیل شرایط کاری وجود داشته باشد که این به خود استانداران بازمی‌گردد.

وی با اشاره به سرمازدگی بانک‌ها در کشور با توجه به رکود اقتصادی تصریح کرد: در دولت قبلی به فرمان وزارت، بانک مرکزی بالغ بر 42 میلیارد و 350 میلیون دلار به 18 بانک دولتی و خصوصی برای ارائه ارز به مردم داد.

یوسفیان ملا ابراز داشت: با توجه به این اعطای بانک مرکزی مقرر شده بود که هر یک از این بانک‌ها لیست یا گزارشی از ارائه داده‌های ارزی به بانک مرکز ارسال کنند.

وی بیان داشت: با آمدن دولت جدید متاسفانه هنوز نه تنها در این امر گزارشی از سوی بانک‌های دولتی از بانک‌های خصوصی ارائه نشد بلکه این امر موجب بی‌سرانجامی در اقتصاد بانکی کشور شد.

رئیس کمیسیون بودجه و مفاسد اقتصادی مجلس با تاکید براینکه در این امر چندین بار از وزیر اقتصاد خواسته شد تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد، اظهار داشت: با توجه به این تاکیدات تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

* خودروسازان باید قیمت تمام‌شده خودرو را اعلام کنند

وی در پاسخ به سئوالی در امر قیمت خودرو و تاکید بر اعلام قیمت تمام شده خودرو از سوی خودروسازان گفت: در این راستا هر ایرانی موظف است بداند که چه مقدار برای خودرو خود سود پرداخت می‌کند.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه طبق قانون نظام صنفی باید تمامی کالای کشور از قبیل خدماتی، حجمی و جنسی با یک سود عادله به مردم ارائه شود، یادآور شد: بیشترین متخلفانی که در حوزه نظام صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند به دلیل عدم نصب برچسب قیمت است.

* خودروسازان حق قدرت‌نمایی در قیمت‌گذاری خودروها را ندارند

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اضافه کرد: بازرسان باید در بازدید از اماکن صنفی تمام جوانب از جمله سود عرضه محصول و فاکتور را در نظر بگیرند و نباید فقط به دلیل عدم نصب برچسب قیمت صاحبان کار را به تعزیرات معرفی کنند.

وی با اعلام اینکه هیچ کسی در هیچ کجای ایران نمی‌تواند بگوید ما فرد صنفی نیستیم و خودمان قیمت تعیین می‌کنیم، بیان داشت: خودروسازان نیز نمی‌توانند قدرت‌نمایی کنند بنابراین باید افرادی برای خودرو قیمت بگذارند که خودشان سهام‌دار شرکت‌های خودروسازی نباشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
ماشالا در 5 ماه 400 هزار خودرو تولید شده ولی بیش از 200 هزار دستگاه وارد شده حالا بگویید کجای این انحصار است البته بخش واردات که توسط آقا زاده ها صورت گرفته انحصار است وقتی نصف تولید داخل خودرو وارد شده دیگر نه به شورای رقابت ربط دارد نه به مجلس که بخواهند قیمت تعیین کنند بازار باید قیمت را تایین کند
سالار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
قدرتمند!!!!! شما بهتره برین قیمت تمام شده یک کیلو میوه رو از بازار میوه تره بار بخواین که مستقیم به سفره ملت ربط داره.میوه 1000 تومن خریداری شده رو تو میدون میدن 5000تا 6000 تومن.برید جلوی اونا رو بگیرید.دکترررررررر.