بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس پیشنهاد داد

زمین‌های خوب تامین مالی می‌شوند

کد خبر : ۱۳۲۳۳۱

یک مسوول سازمان بورس با اشاره به راه‌اندازی دومین صندوق زمین و ساختمان به نام آویشن پیشنهاد کرد: کسانی که زمین آماده و بدون مشکل و دارای سابقه خوب دارند از طریق صندوق‌های زمین و ساختمان به همراه شرکت‌های ساختمانی نسبت به تامین مالی پروژه‌های خود اقدام کنند.

ایوب باقرتبار - مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت:‌ امروز مجمع موسسین دومین صندوق زمین و ساختمان برگزار شده و صندوق آویشن به عنوان دومین صندوق مجوز پذیره نویسی خود را دریافت می‌کند.

وی افزود:‌در این مجمع اساس نامه و امیدنامه صندوق نهایی شده و به سازمان بورس ارائه می‌شود و پس از ثبت صندوق مجوز پذیره نویسی آن صادر خواهد شد.

باقرتبار با بیان این‌که در این مرحله تاسیس و ثبت این صندوق نزد مجمع ثبت شرکت‌ها در اولویت قرار دارد عنوان کرد: صندوق زمین و ساختمان آویشن پس از ثبت تا یک ماه آینده مجوز پذیره نویسی خود را از سازمان بورس دریافت خواهد کرد.

به گفته مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، سازمان ملی زمین و مسکن با مشارکت بخش خصوصی درخواست راه‌اندازی این صندوق را ارائه داده و این صندوق همانند صندوق نسیم از طریق فرابورس پذیره نویسی می‌شود.

وی همچنین از راه اندازی صندوق‌های جدید تا پایان سال خبر داد و افزود: علاوه بر این چند درخواست جدید برای تاسیس صندوق‌های زمین و ساختمان ارائه شده است که امیدواریم تا پایان سال چند صندوق دیگر نیز پذیره نویسی شود.

باقرتبار به پذیره نویسی موفق صندوق زمین و ساختمان نسیم اشاره کرد و گفت: در بازاری که رکود در آن حاکم است تعداد زیادی از افراد حاضر شدند که در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند به طوری که با پذیره نویسی این صندوق بیش از 50 درصد منابع از بازار جمع‌آوری شدند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خاطرنشان کرد: به این ترتیب اولین تجربه پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان با موفقیت انجام شد و تعداد سرمایه‌گذاران و اشخاص حقیقی که وارد این صندوق شدند قابل توجه بود زیرا کسانی که در این صندوق سرمایه‌گذاری می کنند می دانند بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در زمان رکود است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر