بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر : ۱۳۲۳۹۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران گفت: در قالب یک طرح جهادی پنجشنبه 20 شهریور پزشکان متخصص برای درمان بیماران محروم، به حاشیه جنوب تهران می روند. 
 
به گزارش ایرنا، دکتر 'علی جعفریان' در نشست خبری خود با خبرنگاران هدف از اجرای طرح 'دستهای مهربان' را عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در خصوص حرکت جهادی و رسیدگی به افراد محروم جامعه عنوان کرد. 
 
وی افزود: پیش بینی می شود در این طرح 1500 نفر از بیماران توسط متخصصان این دانشگاه معاینه و مداوا شوند. 
 
نامبرده با اشاره به انجام مرحله نخست و دوم این طرح در اسفند 92 و خرداد ماه سال جاری گفت: اجرای این طرح موجب خشنودی مردم این مناطق و آشنایی با وضعیت اجتماعی مردم توسط هیات علمی می شود. 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران گفت: بخشهای درمانی این دانشگاه با ظرفیت کامل خود کار می کنند و هماهنگی برای انتقال پزشکان متخصص برای خدمت در مناطق محروم حاشیه شهر کار دشواری است اما اینکار با هدف خدمت بهتر و بیشتر به بیماران محروم این مناطق انجام می شود. 
 
معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تهران گفت: این طرح با همکاری سه حوزه درمان، بهداشت و غذا و دارو، هیات علمی و 16 بیمارستان این دانشگاه در شهرستان های ری و اسلامشهر و در سه منطقه اجرا می شود. 
 
دکتر آرش رشیدیان افزود: شناسایی و پذیرش بیماران از یک هفته قبل توسط پزشکان عمومی و خانواده انجام شده و با تکمیل پروند آماده معاینه و درمان توسط پزشکان متخصص می شوند. 
 
وی با بیان اینکه برخلاف تصور در فاصله 20 کیلومتری شهر تهران مناطق محروم و افراد نیازمندی وجود دارند، گفت: 141 نفر در قالب سه تیم در مناطق حسن آباد، قیام دشت،چهار دانگه و قائمیه اسلام شهر مستقر خواهند شد که 26 نفر از آنان متخصصان زبردست رشته های همچون چشم، قلب، زنان و گوش و حلق و بینی هستند. 
 
معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تهران گفت: اکثر مراجعان در این مناطق فاقد بیمه هستند و تنها برخی از افراد دارای دفترچه بیمه روستایی درمان هستند. 
 
رشیدی افزود: بیماران در محل معاینه شده و در صورت نیاز به بیمارستان های تابعه ارجاع داده می شوند. 
 
وی گفت: هماهنگی لازم برای تامین داروهای مورد نظر توسط معاونت غذا و دارو صورت می گیرد و تیم درمانی چشم پزشکی بیمارستان فارابی بیشتر عمل های چشم را در محل انجام می دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر