بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر : ۱۳۲۴۳۷
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس با مثبت ارزیابی کردن اضافه شدن بورس به مجموعه رشته‌های آموزشی هنرستان‌ها٬‌ گفت: ایجاد این رشته جدید ایده خوبی برای ورود دانش آموختگان متخصص به بازار کار و رشد و رونق شرایط اقتصادی کشور است.

عطاالله سلطانی‌صبور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با یادآوری اضافه شدن بورس به مجموعه رشته‌های آموزشی هنرستان‌ها در 5 استان کشور به صورت پایلوت٬ گفت: ایجاد رشته بورس به آشنایی دانش‌آموزان با بازار کار و بهبود اوضاع اقتصادی کشور با ورود دانش‌‌آموختگان و متخصصان به بورس خواهد شد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه ایجاد رشته جدید بورس در مقطع دبیرستان آن هم در رشته‌های کار ودانش می‌تواند ایده خوبی باشد٬ افزود: ایجادرشته بورس از مواردی بود که ضرورت وجودش با توجه به وضعیت اقتصادی کشور به وضوح احساس می‌شد زیرا در آینده یکی ازمزیت‌های سرمایه‌گذاری کشور بورس خواهد بود.

وی ادامه داد: آشنایی با بورس و معاملات این چنینی می‌تواند مفاسد بانکی که با آن مواجه هستیم را مهار و به کنترل تورم در کشور منجر شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر ضرورت ایجاد رشته‌هایی چون بورس در مقطع دبیرستان٬ گفت: آشنایی با پدیده بورس٬ معاملات بورسی و ایجاد فرهنگ سرمایه‌گذاری در بورسبه معنیرسیدن به توسعه پایدار با هدایت منابع مالی کشور در مسیر صحیح است.

وی با انتقاد از آشنایی کم مردم با پدیده بورس٬ گفت: ایجاد رشته بورس در مقطع دبیرستان به شفاف‌سازی ویژه‌ای در جهت رشد فرهنگ بورس در کشور و ایجاد رغبت در افراد برای شرکت در معاملات بورسی می‌شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه سازمان بورس باید حامی و اسپانسر وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد رشته بورس در هنرستان‌ها باشد٬ افزود: هزینه‌کرد سازمان بورس در ایجاد رشته بورس در مقطع دبیرستان سرمایه گذاری بلند مدت است.

شایان ذکر است؛ به گفته مدیرکل دفتر آموزش‌های کار دانش وزارت آموزش و پرورش رشته بورس ازمهرماه سال جاری در پنج استان کشور از جمله تهران، البرز، اصفهان و خراسان رضوی تدریس خواهد شد و به طور تخصصی در هر کلاس 15 دانش‌آموز و عمومی 30 نفر حضور خواهند داشت. به عبارتی در هر استان یک مدرسه این رشته را تدریس خواهد کردو دانش آموختگان این رشته بعد از اخذ دیپلم در سازمان بورس و اوراق بهادار استخدام خواهد شد./


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مریم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
ایده خیلی خوبیه کاش دوباره رشته اقتصاد رو هم در بین رشته های نظری قرار بدن .
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
تو تهران کدوم مدرسه خواهد بود؟
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
سال سومه بورسمـ.