بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر : ۱۳۲۵۱۳
وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه با اشاره به ناکام بودن همپیمانی ناتو برای مبارزه با گروهک تکفیری داعش، تأکید کرد، تا زمانی که درخواست می‌شود بشار اسد کناره‌گیری کند، نمی‌توان با تروریسم در سوریه مبارزه کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه المیادین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نسبت به هم پیمانی ناتو برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در سوریه ابراز بی اعتمادی کرد. این مقام روسی افزود: هم پیمانی که ناتو بدون حضور ایران، روسیه و سوریه برای مبارزه با گروهک داعش تشکیل داده مبتنی بر معیارهای دوگانه است و هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عبدالله دیوب» همتای اهل مالی خود که روز سه شنبه (امروز) برگزار شد، عدم دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی کشورها را جز پس از موافقت دولت‌های محلی آن کشورها خواستار شد. وزیر خارجه روسیه ادامه داد: همپیمانی بین المللی که به تازگی در نشست سران ناتو برای مبارزه با تروریسم صورت گرفت، نمی‌تواند فعال باشد؛ زیرا این مسئله بر اساس منافع برخی از کشورها است و برای مهار خطر در یک منطقه صورت می‌گیرد نه همه مناطق.

لاوروف تصریح کرد، از آنجایی که کشورهای غربی مشغول طرح سرنگونی «بشار اسد» (رئیس جمهور سوریه) هستند، مبارزه با تروریسم هرگز صورت نخواهد گرفت. وی تأکید کرد، تا زمانی که درخواست می‌شود که بشار اسد از حکومت کناره‌گیری کند، نمی‌توان با تروریسم در سوریه مبارزه کرد.

لاوروف با بیان اینکه مبارزه با تروریسم مستلزم این مسئله است که غرب از تمایز میان تروریست‌ها و سیاست معیارهای دوگانه دست بردارد، تصریح کرد، تروریسم را نمی‌توان توجیه کرد و باید جامعه بین الملل برای مبارزه با این خطر با یکدیگر متحد شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
ننگ بر روسیه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
سلام لابد جناب لاوروف از پشت پرده تجهیز این گروه خون خوار خبر دارد ولابد توسط روسیه پشتیبانی می شود که این حرف را می زند .شاید هم چون کشور روسیه را به حساب نیاوردند ناراحت هست وبی ربط سخن می گوید