بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
مقاله‌نویس آمریکایی می‌گوید که آمریکا برای حمله به داعش مجبور به ائتلاف با یک کشور قوی در منطقه است و این گزینه در حال حاضر هیچ کشوری جز ایران نیست.
کد خبر : ۱۳۲۵۴۴
به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی بلومبرگ در مقاله‌ای به بررسی ائتلاف احتمالی آمریکا علیه داعش و طرف‌های قابل اتکاء برای ورود به این ائتلاف پرداخته است.«اسمیت نواه» مقاله‌نویس برجسته آمریکایی در ابتدای این مقاله به سخنان اخیر اوباما در خصوص لزوم تضعیف و نهایتاً از میان نابودی داعش اشاره می کند و می‌گوید که این کار بدون حضور سربازان آمریکایی در جبهه‌های نبرد در عراق و سوریه ممکن نخواهد بود و حتی اگر چنین عملیاتی با موفقیت انجام شود و سربازان آمریکایی از منطقه خارج شوند، پس از چند سال مجدداً شاهد رویش گروه دیگری مانند داعش خواهیم بود.نویسنده که کرسی تدریس اقتصاد در دانشگاه «استونی بروک» نیویورک را نیز در اختیار دارد، با تکیه بر این تحلیل می‌گوید که برای اقدام نظامی مستقیم و البته برای ایجاد ثبات در منطقه پس از نابودی احتمالی داعش، «آمریکا به ایران نیاز دارد». نویسنده البته برای منطقی‌تر شدن استدلال خود، دیگر کشورهای منطقه را نیز برای ائتلاف با آمریکا علیه داعش ارزیابی می کند و می‌نویسد: «ترکیه از حلقه احتمالات حضور نظامی در سوریه و عراق خارج است، حتی اگر یک حضور ظاهری نیز در چنین جبهه‌هایی داشته باشد، با مخالف گسترده داخلی مواجه می‌شود، عربستان هم که اصلا توانایی انجام چنین کاری را ندارد و بر این اساس تنها یک شریک راهبردی بالقوه باقی می‌ماند و آن هم ایران است.»بررسی تأثیرات عملی مواضع ایران بر تحولات عراق بخش دیگری از استدلال‌های نویسنده این مقاله برای اثبات توانایی‌های ایران است، وی می‌گوید که داعش تابستان امسال در شرف فتح بغداد بود ولی حمایت‌های ایران کار را به آنجا کشید که پس از ان داعشی‌ها کم‌تر از فتح بغداد سخن می‌گویند، حتی به نظر می‌رسد که فتوحات اخیر ارتش عراق (شکسته شدن محاصره آمرلی) در اثر همین حمایت‌ها بوده است.در ادامه مقاله نویسنده این مطلب مدعی شده است که در این نبرد مشترک احتمالی، «نیروی هوایی آمریکا و نیروهای ایرانی خواهند توانست داعش را شکست بدهند.»نویسنده حتی بر اساس تصورات خود می‌نویسد که اگر ایران و آمریکا با هم متحد شوند، می‌توانند پس از شکست داعش، حکومت قانونی سوریه را برای تقسیم قدرت با مخالفان مسلح ترغیب کنند. این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید دیروز بر افزایش حمایت‌های تسلیحاتی از مخالفان بشار اسد خبر داده بود.نویسنده در ادامه اتحاد آمریکا با ایران را، عاملی برای مقابله با یکی دیگر از دشمنان سنتی یانکی‌ها نیز می‌داند، عاملی برای محدود کردن روسیه.وی می‌گوید که در صورت برداشته شدن تحریم نفتی ایران و سرازیر شدن نفت این کشور به بازارهای جهانی، آمریکا می‌تواند تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو اعمال کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
یک بار دیگر چرندیات آقای «اسمیت نواه» مقاله‌نویس برجسته آمریکایی را بخوانید . مخصوصا آنجا که می گوید : ترکیه از حلقه احتمالات حضور نظامی در سوریه و عراق خارج است، حتی اگر یک حضور ظاهری نیز در چنین جبهه‌هایی داشته باشد، با مخالف گسترده داخلی مواجه می‌شود، عربستان هم که اصلا توانایی انجام چنین کاری را ندارد و بر این اساس تنها یک شریک راهبردی بالقوه باقی می‌ماند و آن هم ایران است.»........ مرتیکه ی احمق ! مگه با کور تلیت می کنی . ترکیه فلان و عربستان بهمان یعنی چه ؟!!! ترکیه سه سال است مستقیم و غیرمستقیم بدستور آمریکا مشغول حمایت از گروه النصره و داعش است . از پول و اسلحه بگیر تا حمایت هوایی و آتش توپخانه و حتی ارسال مواد شیمیایی بداخل سوریه ، برای متهم کردن دولت بدبخت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی . خادم الحرمین الشریفین هم که ماشاءالله ! بدون اجازه ی آمریکا دستشویی هم مشرف نمی شوند . ..... و اما ایران : از تاریخ ؟؟؟؟؟ در استانهای ؟؟؟؟؟ بصورتهای ؟؟؟؟ مشغول نبرد با داعش است و دراین راه عده ای از بهترین و پاکترین فرزندان این آب و خاک بدون سر برمی گردند و عده ای بدون دست و پا و عده ای هم برای همیشه مفقود الجسد و مفقود الاثر . ...... امروز جان کری به عربستان رفته و در جلسه ای از کشورهای عربی حامی النصره و داعش خواسته که به آنها کمک نکنند و بیایند باهم برعلیه ( فعلا ) داعش اقدام کنند !!!!! ..... ولابد بعد هم در جای دیگری خاله بازی کنند !!