بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر : ۱۳۲۵۵۹
دکتر داود ثمری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا به به جلسه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و شرکت ذوب آهن اصفهان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این جلسه به منظور توافق برای راه اندازی کنسرسیوم آهن و فولاد در دانشگاه آزاد و ذوب آهن تشکیل شد.

وی با بیان اینکه توافقات اولیه در زمینه راه اندازی کنسرسیوم دانشگاه آزاد و ذوب آهن اصفهان به نتیجه رسیده ادامه داد: شناسایی واحدهای دانشگاهی فعال و توانمند در فعالیت های مرتبط با آهن و فولاد در دست اقدام است و قرار شده کنسرسیوم به مرکزیت استان اصفهان آغاز به کار کند.

به گفته ثمری، واحدهای دانشگاه آزاد در استان خوزستان و مناطقی که عملکرد موفقی در رشته های مکانیک، مواد، متالورژی، ریخته گری دارند نیز به عنوان همکار و پشتیبان در این کنسرسیوم مشارکت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر درحال احصای نیازهای ذوب آهن هستیم و واحد 'تحقیق و توسعه' (R&D) ذوب آهن اصفهان هم در کنار کار قرار گرفته است و پیش نویس تفاهم نامه به تایید دانشگاه آزاد و ذوب آهن رسیده و به زودی شاهد امضای تفاهم نامه خواهیم بود.

ثمری درباره آخرین وضعیت حضور دانشگاه آزاد در کنسرسیوم نفت نیز گفت: در رابطه با کنسرسیوم نفت هم وزارت نفت، دانشگاه آزاد را نیز در کنار دانشگاه های مادر همچون صنعتی شریف و تهران قرار داد که به این ترتیب ما هم یکی از 9 نهادی هستیم که در این کار مشارکت خواهند داشت.

وی توضیح داد: با توافقات صورت گرفته، مطالعات یک میدان نفتی به دانشگاه آزاد تحویل خواهد شد که این یکی از توفیقات بزرگی است که متخصصان فعال در حوزه نفت و گاز در دانشگاه آزاد بتوانند نقش خود را در زمینه ازدیاد برداشت از یکی از میدان های نفتی ایفا کنند.

ثمری به برگزاری نشست های کارشناسی دانشگاه آزاد با معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت اشاره کرد و گفت: حضور دانشگاه آزاد در صنایع بالا دستی نفتی یکی از پروژه های ماندگار است که در قالب آن می توانیم مرکز تحقیقات نفت و گاز دانشگاه آزاد را داشته باشیم و گروه های منسجم خود را در حوزه های نفتی وارد کار کنیم.

رییس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد همچنین به تفاهم وزیر نفت و رییس دانشگاه آزاد در دو موضوع دیگر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد مربوط به پروژه هایی است که در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی به صورت مشترک انجام خواهیم داد و یکی هم در قالب آموزش مدیران و کارکنان مجموعه های نفتی کشور است.

وی تاکید کرد: با توجه به امکانات دانشگاه آزاد در داخل و خارج کشور می توانیم این آموزش ها را در واحدهای برون مرزی یا با استفاده از استادان بین المللی معتبر در ایران ارائه کنیم.

ثمری، مرکز آموزش های بین المللی دانشگاه آزاد در انگلستان

( OICC ) را یکی از گزینه های مورد نظر برای آموزش مدیران و کارکنان وزارت نفت اعلام کرد و گفت: هنوز در مورد جزییات آموزش ها به تصمیم نهایی نرسیده ایم اما این آموزش ها می تواند در انگلستان و یا به صورت مشترک بخشی در ایران و انگلستان باشد، یا استادانی از آنجا بیایند و در ایران به آنها آموزش بدهند.

وی تصریح کرد: واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد برای ارائه خدمات آموزشی به بخش صنعت و معدن، راه آهن یا جاهایی که لازم است آموزش های بین المللی ببینند آمادگی کامل دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر