بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر : ۱۳۲۵۷۵
علت تعطیلی موزه سکه آغاز پروژه گسترش و نوسازی فضای موزه و تعمیرات ساختمان اصلی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، چند روزی است که روی کاغذی نصب شده روی شیشه در ورودی موزه سکه در ساختمان مرکزی بانک سپه نوشته شده که این موزه از 15 شهریور ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی تعطیل است که البته این موضوع جای سوال در مورد چرایی این اتفاق را باقی می گذارد.

براین اساس بانک سپه برای رفع ابهام در مورد تعطیلی موزه سکه توضیح داد.

بنابر اعلام این بانک موزه سکه به علت آغاز پروژه گسترش و نوسازی فضای موزه و تعمیرات ساختمان اصلی از تاریخ 15 شهریور ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

در این توضیح آمده است که موزه سکه بانک سپه، یکی از غنی‌ترین و ارزشمندترین موزه‌های سکه در سطح خاورمیانه است که در سال 1342 کار جمع آوری سکه ها در آن آغاز و به منظور حفظ میراث فرهنگی کشور تأسیس شده است. مجموعه نفیس این موزه ادوار مختلف تاریخ ایران از قدیم‌ترین ایام (از زمان لیدی‌ها) تا به امروز را در بر می‌گیرد.

براین اساس با توجه به اینکه پس از گذشت بیش از 50 سال از زمان تأسیس این موزه و با توجه به ضرورت بازسازی آن و بهره گیری از تجهیزات لازم برای حفظ و حراست بهتر از سکه ها و اشیای ذیقیمت این موزه و نیز با هدف جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به آنها در روند بازسازی، این موزه تا پایان عملیات بازسازی به طور موقت از تاریخ 15 شهریور 1393، تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر